Golf Mk4 akselit Golf/Jetta mk2:seen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

Golf Mk4 akselit Golf/Jetta mk2:seen

ViestiKirjoittaja miilun » 20.2.2010 13:23

Eivätkös Golf Mk4 akselit käy ihan pulttaamalla kiinni Golf/Jetta mk2:seen? Olisi tarkoitus aloittaa tekniikan vaihto ja siirtää MK4 1.8T tekniikka golf/jetta mk2:seen. Onko täällä kokemuksia tästä tekniikan vaihdosta, mitkä ovat haastavimpia vaiheita?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.2.2010 13:53

No ei kyllä käy likimainkaan ihan vaan pulttaamalla.

Riippuu tekijästä mikä on haastavaa. Jollekin on tekniikan paikalleen laittaminen, jollekin sähkötyöt.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 20.2.2010 14:14

Miksi niitä akseleita ylipäätään pitää nelosesta kakkiaiseen vaihtaa? Kyseessähän on tekniikan vaihto, eli lähinnä koskee moottoria (sähköineen) ja vaihdelaatikkoa. Jarruja saa päiviteltyä parempiin niihin kakkiaisen omiinkin akseleihin (jos siis puhutaan taka ja etuakselistosta) esim G60, GTI, Ibiza FR, mkIII VR6 jne malleista . Vaihdelaatikkonakin voi käyttää kakkoskoppaisen omaa tai vaihtoehtoisesti muista malleista jolloin omat vetoakselitkin pelittää.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 20.2.2010 15:53

Kiitän vastauksista. Eikös MK3 VR6 akselit ainakin mene pulttaamalla kiinni mk2:seen, näin jostain olen kuullut? Mites sitten jos vaihdelaatikon säilyttää, niin menevätkö mk2 vetarit mk3 vr6 napoihin, vr6 vetareiden luulisi kuitenkin olevat isommat? Ajattelin, että päivitän samalla koko alustan, kun tehoa lisää tulee ja jetassa on vielä rumpujarrut takana :) Tämähän taitaa olla ihan suositeltavaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.2.2010 16:20

Vaihdat G60 (280mm jarrut) etupään osat alle ja Gtin levyjarrullisen taka-akselin.
Vr6 jarruja kun on 280mm ja 288mm.
288mm on ihan erisysteemi kuin 280mm.

Eikös 02A laatikko pulttaannu 1.8t koneeseen kiinni?

Eli laatikko, polkimet yms romut peltikeula passatista.
Vetarit, navat, jarrut yms G60 swappi.
Vr6 swapilla tulee raideleveyttä hieman lisää ja 5 x 100 jako.
Jos oikein huimaksi rupeaa niin Vr6 288mm jarruihin saa sit 312mm, R32, Brembon Gt junior yms jarruja kiinni.

miilun
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.5.2009 0:17

ViestiKirjoittaja miilun » 20.2.2010 16:32

Paljonko Vr6 swapilla raideleveyttä tulee lisää mk2:seen nähden? Tuleeko ongelmia? Ei tuo 5x100 jako mitään haittaa. Vr6 alustaa kun on helpommin saatavilla kuin G60 alustaa ja päivitysmahdollisuudet ovat paremmat kuten jo mainittiin.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.2.2010 18:42

Muistaakseni edessä levenee n.20mm/puoli ja takana 10mm. Tossa päälimmäisenä mk2 ja alla mk3 vr6.

Kuva

VR6 olka-akseli menee myös tuohon mk2 tukivarteen, mutta kuten tosta kuvasta näkee niin silloin vetari taittuu taaksepäin. Itsellä oli ennen näin ja nivelet ei kestäny ennenku vaihto mk3 tukivarret.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.2.2010 21:41

Tässä on kakkiksen tukivarsi ja kolmosen normaali tukivarsi päällekäin:
Kuva

Ja tässä sitten kolmosen normi ja GTI/VR6 tukivarsi:
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa