tuli tuollainen hommattua tänään ja aloin miettimään et onko kukaan alkanut tollaista piristämään?
millaisia lukemia on otettu pihalle ja millä osilla?
löytyykö tohon edes esim. peltisarjaa tai putkistoa miltään valmistajalta?
vw polo 1.3 gt piristys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2009 23:37
Piristys
Kylläpä sanoisin että sulla on nyt väärä vehje jos piristää aiot...
Toki sitäkin voi piristellä mutta sepä ei halvalla onnistu.
Nokka-akseli vaihtoon, puristuksia lisää joko männillä/kannen laskemisella, pakosarja vaihtoon, imusarja vaihtoon tai säädettävä ruisku ja sen myötä koko ECU.
Kyllä suosittelisin suoraan tehokkaamman moottorin vaihtoa. Ja sitten taas menee akselistot jarruineen vaihtoon....
Hommaa suosiolla valmiiksi tehokkaampi VW.
Toki sitäkin voi piristellä mutta sepä ei halvalla onnistu.
Nokka-akseli vaihtoon, puristuksia lisää joko männillä/kannen laskemisella, pakosarja vaihtoon, imusarja vaihtoon tai säädettävä ruisku ja sen myötä koko ECU.
Kyllä suosittelisin suoraan tehokkaamman moottorin vaihtoa. Ja sitten taas menee akselistot jarruineen vaihtoon....
Hommaa suosiolla valmiiksi tehokkaampi VW.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 31.10.2009 23:37
Ahdin määrää tahdin!
Vielä sen verran, laita siihen mekaaninen ahdin.
Sillä saat myös alakierroksille vetoja.
Katsastus onkin sitten eri asia sillä...
Itseä kiinnostais tuo remmiahdin kovasti, pitäs vain piilottaa ja saada tehot kuriin katsastukseen... Kun saattaa omaki G3 olla vähän laitettu.... Sieltä sun täältä.
Sillä saat myös alakierroksille vetoja.
Katsastus onkin sitten eri asia sillä...
Itseä kiinnostais tuo remmiahdin kovasti, pitäs vain piilottaa ja saada tehot kuriin katsastukseen... Kun saattaa omaki G3 olla vähän laitettu.... Sieltä sun täältä.
Minkä ikäinen Polo sulla on? Itsellä on 1.3 ruisku golffi ja ajattelin myös ruveta sitä kutittelemaan...
Tää on just mun mielestä väärä asenne, " hommaa tehokkaampi vekotin..." no, saahan niitä valmiina ja isommilla koneilla, mutta "vanha kunnon" virittäminen unohtuu. Mun oppi-isäni aikanaan piristeli kaikenlaisia koneita ja repi niistä kaiken irti. Mitä jäi käteen? Uskomaton määrä käytännön tietoa koneiden toiminnasta ja paljon romua... ;D
Mutta laita projekti puolelle jos meinaat alkaa virittelemään. Peukut tälle!!
Tää on just mun mielestä väärä asenne, " hommaa tehokkaampi vekotin..." no, saahan niitä valmiina ja isommilla koneilla, mutta "vanha kunnon" virittäminen unohtuu. Mun oppi-isäni aikanaan piristeli kaikenlaisia koneita ja repi niistä kaiken irti. Mitä jäi käteen? Uskomaton määrä käytännön tietoa koneiden toiminnasta ja paljon romua... ;D
Mutta laita projekti puolelle jos meinaat alkaa virittelemään. Peukut tälle!!
^^ Kyllä, jos tosiaan haluaa ajettavan ja vielä järkevästi toimivan pelin niin kyllä se kannattaakin tehdä oikeista osista.
Oppiminen ja "hauskanpito" onkin eri juttu, mutta 1.3 koneita saa ilmaiseksi tai ainakin todella pienellä budjetilla. Niissä kuitenkin kiteytyy se moottorin perus toiminta hyvin, eli harjoittelulle ei tule kohtuutonta kustannusta.
Oppiminen ja "hauskanpito" onkin eri juttu, mutta 1.3 koneita saa ilmaiseksi tai ainakin todella pienellä budjetilla. Niissä kuitenkin kiteytyy se moottorin perus toiminta hyvin, eli harjoittelulle ei tule kohtuutonta kustannusta.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa