Golf2 ja vetarin ja vaihdelaatikon välissä oleva osa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 ja vetarin ja vaihdelaatikon välissä oleva osa
Irroitin eilen parkkipaikalla autostani pelkääjän puolen vetoakselin suojakumin vaihtoa varten. Sen ja vaihdelaatikon välistä tippui noin 4-5 cm halkaisijaltaan oleva "tulppa" tai "kiekko". Kumireunat ja luultavasti metallinen keskusta. Mikä se on ja mihin se kuuluu? Jos kuuluu vaihdelaatikkoon niin saisinko ohjeet miten sen laitan ja kummin päin.
Auto siis mk2 -88 golf ja 1.6 bensa. Apuja tarttis.
Auto siis mk2 -88 golf ja 1.6 bensa. Apuja tarttis.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Soitin pari tarvikeliikettä ja motonetin läpi mutta ei tuntenut tiivistettä niin hain sen lopulta volkkarilta. 5e maksoi.
Vetarinkin laitoin pari tuntia sitten takaisin paikoilleen, mutta pari juttua jäi vielä mitä en osannut tehdä.
Eli missä kohtaa on vaihteistoäljyn tarkastus reikä? minkälainen pultti siinä oikein on? Poisto reikä löytyi mut ei tarkastus reikää. Ja mitä öljyä laatikkoon laitetaan? Pari purkkia varastossa vaihteisto ja peräöljyjä niin ajattelin jos olisi valmiiksi oikeaa?
Ja onko vaihteistossa jossain kohti huohotin letku tai reikä? Ajattlin että jos se on tukossa niin tuo tulppa vetoakselin päässä on voinut sen takia pullahtaa ulos?
Onko muuten tietoa saako kampiakselin päähän tulevaa laturin hihnapyörää jostain halvemmalla kuin volkkarilta? Samaan autoon siis.
Vetarinkin laitoin pari tuntia sitten takaisin paikoilleen, mutta pari juttua jäi vielä mitä en osannut tehdä.
Eli missä kohtaa on vaihteistoäljyn tarkastus reikä? minkälainen pultti siinä oikein on? Poisto reikä löytyi mut ei tarkastus reikää. Ja mitä öljyä laatikkoon laitetaan? Pari purkkia varastossa vaihteisto ja peräöljyjä niin ajattelin jos olisi valmiiksi oikeaa?
Ja onko vaihteistossa jossain kohti huohotin letku tai reikä? Ajattlin että jos se on tukossa niin tuo tulppa vetoakselin päässä on voinut sen takia pullahtaa ulos?
Onko muuten tietoa saako kampiakselin päähän tulevaa laturin hihnapyörää jostain halvemmalla kuin volkkarilta? Samaan autoon siis.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Osoittaa vasemmalle ja näkyy mukavasti kun ottaa vasemman pyörän irti. Muistaakseni 17 mm kuusiokolo ja samanlainen kuin tyhjennystulppa. Tuollainen sopii siihen kun nyrkki silmään :) En vaan muista mitä kierrekokoa...Eli missä kohtaa on vaihteistoäljyn tarkastus reikä? minkälainen pultti siinä oikein on?
Mobil VS200 lienee yleisin ja suositus. Jotkut haluaa hifistellä ja kokeilla muitakin.Ja mitä öljyä laatikkoon laitetaan?
Reikä siinä nurkilla missä vaihteensiirtovivusto menee laatikon uumeniin. Siinä päällä on pieni hattu joka vähän muistuttaa jarrusatulan ilmausruuvin hattua, mutta on muovia.Ja onko vaihteistossa jossain kohti huohotin letku tai reikä
Laatikko ei juuri huohota jos vertaa kampikammioon. Huohotusreikä on vaihteiston ja siellä olevan ilman lämpölaajenemista varten.
Valkoinen ympyrä on se "huohotin".
Punainen ympyrä on täyttö/tarkitus reikä joka vanhemmissa laatikoissa on 7mm liian alhaalla joten loput pari desiä joutuu laittamaan nopeusmittarin vaijerin reijästä sisään(keltainen ympyrä).
lisää inffoa ja kuvia löytyy täältä
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Näin jälkikäteen kerrottakoot, että lätkä tulee vetoakselin tiivisteen mukana. Tosin setti maksaa kympin Motonetissa.Soitin pari tarvikeliikettä ja motonetin läpi mutta ei tuntenut tiivistettä niin hain sen lopulta volkkarilta. 5e maksoi.
Tuosta em. kuvasta: Mikä osa tulee valkoisen ja keltaisen ympyrän välissä olevaan, kantikkaaseen reikään? Ainakaan näkemissäni loodissa moista reikää ei ole. Joku jenkkiversion kikotus?
Tuosta em. kuvasta: Mikä osa tulee valkoisen ja keltaisen ympyrän välissä olevaan, kantikkaaseen reikään? Ainakaan näkemissäni loodissa moista reikää ei ole. Joku jenkkiversion kikotus?
Vanhemmissa ajotietokoneellisissa vehkeissä oli tuollaisia askeja ja syncron askeissa oli kaikissa (toi on pakkivalon katkaisijan reikä).
Muuten on kaikki jo kunnossa mutta tuo huohotin vielä vaivaa. Omassa autossani ei ainakaan ole tuossa kohdassa mitään. Laatikon alla oli stanssattu teksti 4t 29045. Kertooko se jotain? Ei viitsisi ajella ettei se uusittu tiiviste nyt heti ponnahda paineeron takia pihalle.
Tuossa edellä olevassa kuvassa valkoisella merkittylle osalle minulla ei ole edes paikkaa mutta siitä vähän oikeale on pultin paikka ja siinä pultti. Kuvassa siitäkin noin sentti oikealle on tasainen alue jossa minun laatikossani on samanlainen pultti kun se edellinenkin. Pitäisiköhän siinä olla se huohotin?
Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty?
Tuossa edellä olevassa kuvassa valkoisella merkittylle osalle minulla ei ole edes paikkaa mutta siitä vähän oikeale on pultin paikka ja siinä pultti. Kuvassa siitäkin noin sentti oikealle on tasainen alue jossa minun laatikossani on samanlainen pultti kun se edellinenkin. Pitäisiköhän siinä olla se huohotin?
Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty?
Siinä keskimmäisessä reiässä tuossa päällä (valkoisesta ympyrästä heti oikealle) on pultin alla jousi-kuulayhdistelmä joka aikaansaa vaihdevivun "pykälät" ja pitää vaihteen pällä.
Siitä oikealle en osaa sanoa, ruuvaa pultti pois ja vilkaise.
En kyllä ihan äkkiä usko, että paine pullauttaisi tuon lätkän pois. Ei se loota niin ilmatiivis kuitenkaan ole.
Siitä oikealle en osaa sanoa, ruuvaa pultti pois ja vilkaise.
En kyllä ihan äkkiä usko, että paine pullauttaisi tuon lätkän pois. Ei se loota niin ilmatiivis kuitenkaan ole.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Niin, eli jos se on sen 17mm (kuusiokolo, itsekin muistelen että juuri tuo koko) niin M10 -pultissa/mutterissa on avainväli juuri tuo.
Halpa viritys on tehdä M10 pultti/mutteri -viritelmä, mikäli pääsee hitsaamaan niin mutteri hitsillä kiinni ja avain on valmis. Ellei ole hitsiä niin pultti + 2kpl muttereita jotka kiristetään "toisiaan vasten" niin etteivät lähde pyörimään.
JA!
jos löydät laatikon etupuolelta pultin joka aukeaa 10mm avaimella, ÄLÄ irroita!
Muutamakin henkilö tainnut pudottaa peruutusvaihteen rattaan kilkkeet laatikon pohjalle irroitettuaan tuon...
Halpa viritys on tehdä M10 pultti/mutteri -viritelmä, mikäli pääsee hitsaamaan niin mutteri hitsillä kiinni ja avain on valmis. Ellei ole hitsiä niin pultti + 2kpl muttereita jotka kiristetään "toisiaan vasten" niin etteivät lähde pyörimään.
JA!
jos löydät laatikon etupuolelta pultin joka aukeaa 10mm avaimella, ÄLÄ irroita!
Muutamakin henkilö tainnut pudottaa peruutusvaihteen rattaan kilkkeet laatikon pohjalle irroitettuaan tuon...
Juu, sellainen jatkomutteri on ihan hyvä vaihtoehto mutta työkaluissa sattui olemaan valmiiksi tuon kokoinen kuusiokolo.
Soitin eilen volkkarille niin huohottimen pitäisi olla luultavasti tuossa "valkoisesta ympyrästä" toinen oikealle. No nyt se osa tulee lähipäivinä ja tarkistan vielä hajoitus kuvasta volkkarilla että on oikea.
Soitin eilen volkkarille niin huohottimen pitäisi olla luultavasti tuossa "valkoisesta ympyrästä" toinen oikealle. No nyt se osa tulee lähipäivinä ja tarkistan vielä hajoitus kuvasta volkkarilla että on oikea.
Juu, ei ollut oikea osa sekään eikä ne merkkihuollossa löytänyt edes samanlaista laatikkoa varaosa filmeistään. No paluu matkalla vielä kävin kaverin gti golffin pellin alla vakoilemassa ja siinä sattui olemaan samanlainen laatikko. Siinäkään ei siinä päällä ollut huohotinta vaan kaksi isoa pulttia niinkuin minullakin.
Joten ajan nyt tuolla tavoin. Jos joku tietää miten mk2 gti 16v -86 golffissa huohotus vaihdelaatikossa toimii niin jos ystävällisesti voisi minulle kertoa. Muuten en jaksa enää yrittää sitä etsiä.
Joten ajan nyt tuolla tavoin. Jos joku tietää miten mk2 gti 16v -86 golffissa huohotus vaihdelaatikossa toimii niin jos ystävällisesti voisi minulle kertoa. Muuten en jaksa enää yrittää sitä etsiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa