audi a4 1.9 tdi huolia!!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

audi a4 1.9 tdi huolia!!!

ViestiKirjoittaja kotsa » 20.1.2010 18:13

moro!! ostin audi a4 1.9tdi vm.96..siinä on sellainen vika että kun ajaa n.130km/h niin siitä hukkuu tehot..lähtee niinku turbo pois pelistä..sitten kun auton sammuttaa ni alkaa pelaamaan taas normaalisti!! mikähän olisi vialla?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 20.1.2010 18:28

Kiihdyttäessä vai tasakaasulla ajaessa? Menee limp modeen eli pudottaa tehot, mutta saa silti ajettua _merkkihuoltoon_ korjattavaksi. Oisko N75:ssa vikaa tai onko autossa jokin boksi/lastu/ohjelma josta syystä ahdot nousee liikaa? Vikakoodien luku voisi luonnollisesti auttaa...

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

ViestiKirjoittaja kotsa » 20.1.2010 18:39

siis ihan normaalisti kun kiihdyttää 5 vaihteella..antaa kiertää 3500 rpm..mut sit hyytyy..pienemmillä vaihteilla antaa kiertää normaalisti..eikä pitäs olla mitään lastua!!

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 20.1.2010 19:55

Vikakoodit lukuun ni löytyy paljon helpommin vikapaikka.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 20.1.2010 20:21

Isolla pykälällä on pisimmän aikaa ahdot korkealla (luultavasti yli rajojen) jolloin ohjain vetää menot seis, kunnes käyttää sähköt poissa ja taas mennään.

Milläs koneella tuo tarkemmin on? Jos VNT niin myös jumittavat siivet tuota tekee, putsaus auttaa ongelmaan, useimmiten.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 21.1.2010 13:55

Täältä ääni kans n75-venalle. Onko niin että kun hyytyy, ei ala pelaamaan kunnolla vasta kun starttaa auton uudelleen (virrat päältä/päälle).

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

ViestiKirjoittaja kotsa » 21.1.2010 15:20

joo alkaa pelaan uudestaan kun ensin sammuttaa ja käynnistää uudelleen!!!

Paul84
-
Viestit: 55
Liittynyt: 27.1.2005 15:26

Mulla sama vika??

ViestiKirjoittaja Paul84 » 21.1.2010 18:17

Mulla on -97 A4 TDI AFN koneella..Samaa vikaa tekee.Varsinkin pakkasilla.Kone kylmänä.Lähtee moottoritielle kiihdyttään nelos/kolmos vaihteella 100 kohdalla hyytyy..Kun sammuttaa ja käynistää uudestaan niin vika häviää??Lämpimänä ei ole vikaa?Autolla voi ajaa mutta on todella laiska..alakieroksilla menee mut pikkuisenkaan kieroksia niin vauhti loppuu..Misä kohtaa tuo n75-vena sijaitsee?

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 21.1.2010 23:06

Olikohan joku moottorin tehotilan rele tms. joka golffissa vittuillu joskus..löytyy ainaki golfisa kuskin jalkatilasta.. samat oireet oli ainaki

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

ViestiKirjoittaja kotsa » 26.1.2010 17:37

huollosta tuli tuomio!!! ahtaa liikaa!!! eli kai sit se n75 vaihtoon!!

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 26.1.2010 19:04

n75 tai maf. useemmassa topicissa puidaan samaa vikaa...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 26.1.2010 20:06

ei maf anturilla pitäisi olla yli ahtamisen kans tekemistä. Eli N75 tai sitten jos turbo on mallia vnt niin siivet karstoittuneet.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 28.1.2010 0:12

Itsellä aivan vastaava vika alkoi noin 320tkm kohdalla AFN koneessa: varsinkin vajaalämpöisellä koneella (turbolla) ahdot nousivat kiihdyttäessä 1,5 bariin ja vikatilaan meni. Lämpöisellä koneella ongelmaa ei välttämättä tullut, mutta kiihdyttäminen yli 2000rpm oli kuitenkin nykivää, kun ahdot seilasivat edestakaisin.

Vika oli juuttuilevassa turbossa (VNT) ja kuntoon tuli kun sain vähemmän ajetun mutkan tilalle. Valitettavasti turbon suhinakin katosi lähes kokonaan, se oli mun mielestä hieno ääni :) Kunnossa olevalla vakio AFN-koneella näyttäisi 0,8 - 0.9bar olevan maksimi ahto.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.1.2010 1:25

Itselläni oli vakiossa 160tkm ajetussa AFN:ssä 1.1bar ahtoja, ja tasaisesti tuohon nousivat piikkailematta.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 28.1.2010 10:25

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=179589

tuolla on asiasta kovastikkin keskustelua ja siellä on ohjeet molemmin päin tapahtuvaan limpmodeen eli liikaa ja liian vähän ahtamiseen

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

ViestiKirjoittaja kotsa » 28.1.2010 18:57

menikin sitten puhallin vaihtoon!!! surullisen kuuluisa vnt!!

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 28.1.2010 19:06

ostitko auton liikkeestä, menikö liikkeen piikkiin? Ja paljonko kustantaa?

kotsa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.1.2010 18:05

ViestiKirjoittaja kotsa » 28.1.2010 19:56

joo ostin auton liikkeestä..kulut menee puolix ku tekivät jakopään rempan puoli ilmasex. ja samalla vaihtovat muitakin hihnoja keulalle. maksoin siitä 100€ liikkeelle makso 700€..puhallin remppa maksaa n.1000€..eli n.1700 rempat maksaa mulle 600 €..kävi mieles purkaa kaupat,mut autohan on tuon käsittelyn jälkeen kuin uusi.

kevinc
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2006 19:04

ViestiKirjoittaja kevinc » 28.1.2010 21:42

menikin sitten puhallin vaihtoon!!! surullisen kuuluisa vnt!!


Tämä on kans niitä ikuisuuskysymyksiä. Hukkaportillisella turbolla olisi joko alavääntö hukassa tai yläkierroksilla tukehtuminen. Säätyvällä turbolla saa niin paljon paremman moottorin aikaiseksi, että tuon ongelman kyllä 300tkm välein kestää.

Samahan se on tuon kaksoismassakytkimen kanssa. Sehän on suorastaan mahtava arkisessa ajossa, kun ei täristä eikä jyristä vaikka vähän vedättää. Miksei se tietenkin viri-viri autossa hajoa, mutta itse en kyllä jäykällä kytkimellä käyttöautoani pilaisi. Eri asia jos olisi mahdollista pitää jotain harrasteautoa erikseen.

Vähän vertauksena voisi haukkua ilmastointilaitetta, että surullisen kuuluisia, kun menevät joskus rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa