Vaihdelaatikkoremonttiko?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

Vaihdelaatikkoremonttiko?

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 19.1.2010 7:59

Elikkäs auto on -03 golf gti (aum, karalan ohjelma ja 162tkm ajettu) ja seuraavaa vika olisi: Rauhallisessa ajossa toimii vaihdelaatikko normaalisti, mutta jos on kierrokset korkeammat niin vaihtaessa 1-2 rusahtaa. Muuten toimii laatikko hyvin, ei pidä ääntä, eikä heilu keppi vaikka kuinka rutkäyttelisi. Ainoastaan 2-vaihde rusahtaa, mutta ei aina. Olisiko siitä mennyt jotkut synkrorenkaat vai mikähän voisi olla vikana? Kiitoksia vastauksistanne etukäteen.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.1.2010 8:13

synkrothan on kuluvia osia, mutta öljyjä vaihtaisin ensimmäisenä, ja ajelisin onnellisena etiäpäin.
"isoa" ja kallista hommaa availla noita laatikoita. just huollettiin kaverin mk2 gti:n 020 2Y laatikko ja halpaa ei ollut vaikkei kaikkea edes vaihdettu.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 19.1.2010 9:31

Itellä oli parissa aiemmassa (Nissan 200SX ja Volvo V40) autossa vastaavaa ongelmaa, selvisi kummassakin laatikkoöljyn vaihdolla. Nissanissa oli pahempi rutina ja siihen laitettiin Redlinen öljyt ja Volvoon uudet alkuperäiset.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 19.1.2010 12:33

Pitää kokeilla. Onko suosituksia mitkä öljyt sinne pitäisi laittaa?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 19.1.2010 14:44

75W-90 ja täyttö 2,0 ltr

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.1.2010 18:11

Ja kytkintä ei kannata samalla öljytä :D

Eli täyttöroppu laatikon etupuolella.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.1.2010 18:39

75W-90 sanoo aika hiton vähän laatikkoöljystä, sitä kun on montaa ratkaisevasti eri laatua olemassa... Tuo nyt ei kerro mitään muuta kuin viskositeetin.

Tarkennetaan nyt se tärkeämpi speksi, eli VW 501.50 tai GL-4 pitää löytyä purkin kyljestä.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 19.1.2010 19:22

Seuraavaa löytyisi paikallisesta varaosaliikkeestä: Castrol TAF-X. On VW 501.50 -hyvaksytty. Taidan laittaa tuommoista.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 22.1.2010 18:34

Päivitys. Vaihdettiin laatikkoon Castrol TAF-X ja ei korjaantunut. Kuulemma 2-vaihteen synkro menny. Normaaliajossa(eli hidasta kaupunkiajoa ja rauhallista vaihtamista) ei rutise 2v. Sitten kun vauhti on yli 40h Silloin rusahtaa parhaiten vaihtaessa 2 vaihdetta niin rusahtaa. Meinasin viedä korjaamolle ja laatikkoremontin yhteydessä myös uusi kytkinpaketti. Olisiko kellään tietoa missä kuopion seudulla saisi tehtyä halvimmilla kyseisen remontin? Minkä hintaisia ovat kyseiset remontit? Olisin kiitollinen avustanne.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 23.1.2010 9:03

Kyllä se kytkinremontin ja vaihdelaatikon purkamisella menee osineen lähemmäksi 1000 euroa, jos riittääkään. Riippuu tietty ihan tuntiveloituksesta. Samaan konkurssiin toki kannattaa tarkastaa vaihdelaatikko muutenkin, ettei seuraavaksi tarvi laittaa laakereita tms. uusiksi. Nekin on sitten kyllä suolaisen hintaisia.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 23.1.2010 12:39

Itellä kans samaa ongelmaa, korostuu näin talvella kun öljyt on jähmeitä.. Muutamia eri öljyjä nyt kokeiltu, ja joka kerran on parantunut hetkeksi, mutta eipä sitä mikään öljy korjaa jos alkaa olla synkat loppu..

Kyselin marmoritiskiltä osien hintoja: 2-vaihteen synkronointi on kolmeosainen, kahden messinkisen synkronirenkaan välissä on teräksinen välirengas (siis kolme eri osaa) ja olikohan nuot messinkiset osat jo 100€ kappale. Lisäksi jos on kauan aikaa rutissut, on kakkosen ratas saattanut saada siipeensä, samoin myöskin siirtoholkki.. Anyway, tarvittavat osat olis maksanut omaan käyttikseen muutamaa kymppiä vaille 1000€ (ei sisällä uusia öljyjä eikä töitä)

Kallista lystiä tuntuu olevan..

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 23.1.2010 16:32

Mites se osien kanssa, eikös slamit:ilta saa myös nykyään kaikki varaosatkin. Varmaan voisi olla halvemmat siellä kuin marmorilla. Itellä myös hiukka tökkii 1-2 väli mutta mulla on ainakin tuolla muutama nivel väljänä vivustossa. Johtunee siittä....

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 23.1.2010 20:52

Taitaa olla kallista tuo remontti jos pelkät laatikon osat melkein 1000,-. En tiedä antavatko kuopion marmoritiskiltä(Laakkonen) osista paperille, että voisi kysellä slamitista.
Käykö tuohon gti-malliin muiden golf-mallien laatikot vai onko se oltava justiinsa gti-mallista? Entäs jos ostais koko laatikon joltain takuupurkaamolta(hinnat n.1000 - 1400,-) ja vaihdattaisi sen kytkinremontin yhteydessä?
Silloinhan työn osuus olisi pienempi ja vähemmän maksettavaa.
Joku motorteam tuo saksasta vähänajettuja/käytettyjä varaosia ja antaa 3kk:n takuun.
Taitaa täällä kuopiossa olla harvassa laatikkoremppaajat ja tuntipalkat alkaen 55,-/h.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 1.2.2010 17:34

Vieläkin olisin tietoa vailla, että käykö mistä tahansa golf iv gti-mallista laatikko vai onko sen oltava justiinsa tuon aum-koneen oma? Entäs menisikö 6-vaihteinen laatikko tuohon autoon?

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 14.2.2010 12:24

Päivitys. Marmoritiskiltä selvisi vaihdelaatikon malli. EVS on laatikko ja uuden vaihdelaatikon hinta on 1800,-, ja 24kk: takuun, kun vie vanhan vaihdossa. Motorteamista saisi 40-60tkm ajetusta autosta laatikon hintaan 1350,- ja 3kk:n takuun. Eikä varaosamyyjäkään osannut sanoa käykö muut laatikot tuohon. Tuohon laittaisi vielä uuden kytkinpaketin, kun pitää purkaa entinen pois. Kysyisinkin sellaista, että kannattaako laittaa uusi laatikko tuohon vanhaan kotteroon vai säästää ja ostaa "vähän käytetty" josta ei ole varmuutta kilometreistä. Koska jos ostaisi käytetyn niin vanhan ja uuden välirahalla saisi kytkimen ja työt kuitattua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa