Audi gt coupe -81

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

audigt
-

Audi gt coupe -81

ViestiKirjoittaja audigt » 6.1.2010 22:29

Tervehdys,
minä hankin pienen projektin, kylläkin käyntikuntoisen mutta poistettu kilvistä.
Eli Audi gt coupe -81. Kysynkin että onko tietoa kun minulla on siinä 2,2 turbo moottori niin mistä saan tietoa mikä moottorityyppi on kysymyksessä ja voiko kohtuulisen helposti muuttaa nelivedoksi(on etuveto)? Kuka myy/rakentaa tämmöisiä autoja??

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.1.2010 6:49

voiko kohtuulisen helposti muuttaa nelivedoksi(on etuveto)?

Joo, itse asiassa todella helposti.

a) pistät ilmoituksen nettiauto.comiin, hinnaksi joku inhimillinen summa, ettei Audi jää käsiin

b) ostat tilalle nelivetoisen (voi olla tosin, että joudut latomaan melko vinon pinon seteleitä väliin, tuon ikäiset neliveto-turbo-coupet kun tahtoo olla ur-quattroja...)

MJF
-

ViestiKirjoittaja MJF » 7.1.2010 10:19

Pohjalevy on erilainen tulipellistä takapuskuriin asti nelivetoisessa. Ihan pienellä vaivalla se ei onnistu. Kaikki on tietysti mahdollista, onhan noita tehneet maailmalla.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 7.1.2010 11:11

Moottorityyppi löytyy esim. kannesta. Näiden rakentajia tänäpäivänä ei ihan hurjana ole, eivät kanttirapeet enää ole muodissa:)

Sanoisin että tyydy vajaavetoiseen, restauoi se. - Nurkissa olevan turbokoneen sinne voinee laittaa simppelisti, tuo se vajaavetoisessakin hymyn huulille.

Etuveto -> quattro konversio on tehtävissä, mutta ei ihan päivän homma enään ole. Samalla muutosprosentit tulee mukaan kuvioihin...

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.1.2010 11:22

Moottorityyppi pitäisi löytymän siitä syyläriltä kanteen tulevan vesiletkun alapuolelta lohkosta.
Viisainta olisi säilyttää tuo ihan alkuperäisenä, noita kun ei niin paljoa enää ole.

audigt
-

nelikko audi???

ViestiKirjoittaja audigt » 7.1.2010 18:46

Jaaha,,,kiitos kommenteista.Onko niin että kokemusta on?
Pitääkin katsoa mitä sille sitten tehdään. on kuulemma leimattu tuolle tekniikalle. Kyllähän tässä ihan tietämättömänä liikkeellä ollaan, että jos vaan tulee mieleen jotakin mikä kannattaa kertoa niin kertokaa vapaasti. Kiakki jutut on tärkeitä minulle!

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”