-99 1.6 vw bora tyyppi viat
Valvoja: ffp jäsenet
-99 1.6 vw bora tyyppi viat
Olen laittamas tollasta boraa, kertokaapas perus tyyppi viat, et mihin saapi varautua? Boral ajettu 170 tuhatta ja katsastettu vasta ja jäkopää renppa vasta tehty. Mites toimii sähkö lasit talvella? Keskuslukitus?
Noi mäntien kolinat ja huohottimen jäätymiset on 16v mallin ongelma, ei 8v mallin joka tuo 99- erittäin suurella todennäköisyydella on. Ja taitaa vielä noissa alle 2000 malleissa olla huoltovälina 15tkm ja jakopää 90tkm kun noissa 8v koneissa ei ole öljypohjassa sitä tunnistin anturia LL toiminnolle.
Boran tyyppivikoja
Tallissa on 1.6 -99 Bora, johon juuri vaihdoin vaihdelaatikon. DUU laatikko särkyy 200000 kieppeillä. Kannattaa tarkistaa vaihdelaatikon tyyppinumero (laatikon päällä ajastus/kurkistusreijän vieressä). Laatikkokaupassa sanoivat, että yleinen vika.
Tässä vaihdelaatikko viasta:
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm
http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm
Työkaverilla on Skoda octavia (1.6), josta laukesi myös vaihdelaatikko. Siinä oli kylläkin sama DUU laatikko kuin Borakoneessani. Kalvaa, kun laatikko maksaa kolmasosan auton hinnasta ja osat laatikkoon olisi kuulema vielä kalliimpia.
Vika ilmenee, kun auto etenee nykimällä. Ensin luulin että kytkin on sökö. Kun sain laatikon irti, niin huomasin kytkinkammion olevan täynnä metallipurun värjäämää vaihteistoöljyä. Kävi juuri niin, mistä -Golf mk4 TDI -00- lähettämässä linkissäkin kerrotaan.
Vika ilmenee, kun auto etenee nykimällä. Ensin luulin että kytkin on sökö. Kun sain laatikon irti, niin huomasin kytkinkammion olevan täynnä metallipurun värjäämää vaihteistoöljyä. Kävi juuri niin, mistä -Golf mk4 TDI -00- lähettämässä linkissäkin kerrotaan.
Niitit pois, pultit tilalle ja samalla laakereiden ja synkrojen tarkastus. Eikai siinä sen kummempaa tarvi ihmetellä, ellei kokonaisia hampaita puutu. Ja tietty kuoren paikkaus jos on tökännyt roskat ulkoilmaan.
Omasta on vaihdelaatikko juuri paloiteltuna kaverin tallissa, lupasi tehdä sen ihan mielenkiinnosta harrastusmielessä. Mikäs siinä, itsellä ei ei ole prässejä ja ulosvetäjiä, niin jäi kokeilematta. Julmettua jurinaa moottorijarrutuksella, toivotaan että selvitään pelkällä laakerihoidolla.
Kyseessä ei tosin ole 1.6 IV:n laatikko, mutta on näitä laatikkohuolia enemmän tai vähemmän kaikissa VAG-vaihteistoissa. Mittarissa 225tkm, joka sekin tuntuu melko vähäiseltä laatikon purkuun. Ja nuo paksuakseliset purkulaatikot on Suomessa täysin kiven alla ja sopivasti hinnoiteltuja, jos jostain sattuu löytymään. Eikä sitäkään mikään takaa, että se purkuauton laatikko vetelee viimeisiään ja taas saa ottaa lootaa irti autosta.
Omasta on vaihdelaatikko juuri paloiteltuna kaverin tallissa, lupasi tehdä sen ihan mielenkiinnosta harrastusmielessä. Mikäs siinä, itsellä ei ei ole prässejä ja ulosvetäjiä, niin jäi kokeilematta. Julmettua jurinaa moottorijarrutuksella, toivotaan että selvitään pelkällä laakerihoidolla.
Kyseessä ei tosin ole 1.6 IV:n laatikko, mutta on näitä laatikkohuolia enemmän tai vähemmän kaikissa VAG-vaihteistoissa. Mittarissa 225tkm, joka sekin tuntuu melko vähäiseltä laatikon purkuun. Ja nuo paksuakseliset purkulaatikot on Suomessa täysin kiven alla ja sopivasti hinnoiteltuja, jos jostain sattuu löytymään. Eikä sitäkään mikään takaa, että se purkuauton laatikko vetelee viimeisiään ja taas saa ottaa lootaa irti autosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa