Golf V 2.0 TDI dsg ?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V 2.0 TDI dsg ?
Kokemuksia kyseisestä autosta kyselisin .Hakusassa olisi 2004-2006 TDI golffi,mieluiten dsg:llä ,tuon ikäisillä ajettu noin 150000km.
Miten Turbo kestää ja mites toi vaihteisto ? Onko niin ett huollot kun tekee ajallaan niin kestäähän ne ?
Mitä tärkeää autoa ostaessa olisi huomioitava/tarkastettava ?
Miten Turbo kestää ja mites toi vaihteisto ? Onko niin ett huollot kun tekee ajallaan niin kestäähän ne ?
Mitä tärkeää autoa ostaessa olisi huomioitava/tarkastettava ?
-
- -
Haualla löytyy meleko ruhtinaallisesti tietoo sekä koneesta, että laatikosta. Alkupään 2.0tdi:ssä ainkin ollut turbomurheita, BKD ainakin. Laatikko kestää siihen asti kun hajoo kunhan vaihtelee öljyt eikä hulluttele vääntöjen kanssa. Vauhtipyörä pitää vaihtaa n.100-150tkm välein. Kallis remppa teettää. Että jos auto tyhjäkäynnillä kuulostaa siltä kun lähettäis morsekoodia tai ravistaa nii elä osta...
Muuten ok mut DSG:n saat unohtaa,, , osta manuaalinaaa sama auto http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?c ... =12#228602
Kaikissa teknisissä laitteissa voi tulla vikaa, mutta ei kait noissa sen enempää murheita ole ollut kuin joissain muissakaan moottori / vaihteisto kombinaatioissa.
DSG on hieno laatikko ajaa, ja kulutuskin normaaliajossa lienee pienempää kuin manuaalilaatikkoisessa laitteessa. Öljynvaihtohuolto laatikossa 60 tkm välein tietysti hieman nostaa ylläpitokustannusta verrattuna manuaaliin. Sama vauhtipyörämurhe voi olla manuaalisvaihteisessakin autossa (tosin vähän eri syystä)
Itsellä joskus oli 2,0 TDI manuaalila ja jatkuva vaihteiden kanssa pelaaminen varsinkin kaupunkiajossa oli vaivalloista. Koneessa kun vääntö aivan tyhjäkäynniltä on olematon.
Turbomurheita tuskin on sen enempää kuin muissakaan muuttuvasiipisellä ahtimella varustetuissa dieselkoneissa.
Varsin varma ostos varsinkin autoliikkeestä hankkiessa, kun liikeellä kuitenkin on vastuu myymästään tavarasta varsin kauan.
DSG on hieno laatikko ajaa, ja kulutuskin normaaliajossa lienee pienempää kuin manuaalilaatikkoisessa laitteessa. Öljynvaihtohuolto laatikossa 60 tkm välein tietysti hieman nostaa ylläpitokustannusta verrattuna manuaaliin. Sama vauhtipyörämurhe voi olla manuaalisvaihteisessakin autossa (tosin vähän eri syystä)
Itsellä joskus oli 2,0 TDI manuaalila ja jatkuva vaihteiden kanssa pelaaminen varsinkin kaupunkiajossa oli vaivalloista. Koneessa kun vääntö aivan tyhjäkäynniltä on olematon.
Turbomurheita tuskin on sen enempää kuin muissakaan muuttuvasiipisellä ahtimella varustetuissa dieselkoneissa.
Varsin varma ostos varsinkin autoliikkeestä hankkiessa, kun liikeellä kuitenkin on vastuu myymästään tavarasta varsin kauan.
Juu hyvin on pelannu samalla tekniikalla oleva vagginekkin ja 225tkm taulussa.
Kulutuksesta en tosin ole samaa mieltä. Väitän että tuollaisen dsg:n kepittää kulutuksesa helposti manuaalilla kun vaan viitsii käyttää sitä kepukkaa.
Ainakin puoli litraa menee enemmän ja otanta on parin yhtiön taksit. vm.06-08 Touraneita kaikki.
Tandem-pumppu alkoi vuotamaan 215tkm kohdalla ja turbo alkaa olla valmis, mutta käyttö ja tehot voivat selittää tuota.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvä paketti.
Kulutuksesta en tosin ole samaa mieltä. Väitän että tuollaisen dsg:n kepittää kulutuksesa helposti manuaalilla kun vaan viitsii käyttää sitä kepukkaa.
Ainakin puoli litraa menee enemmän ja otanta on parin yhtiön taksit. vm.06-08 Touraneita kaikki.
Tandem-pumppu alkoi vuotamaan 215tkm kohdalla ja turbo alkaa olla valmis, mutta käyttö ja tehot voivat selittää tuota.
Kaikenkaikkiaan ihan hyvä paketti.
No tuo varmaan riippuu kepittäjästä ja ajotavasta. Parilta eri tyypiltä olen kuullut kulutuksen pienenemisestä kun ovat vaihtaneet manuaalista DSG:hen, mutta ainahan kaikki omiaan kehuu. Omakohtaista kokemusta ei ole.
-
- -
Eikö muka ole vauhtipyörää ole tarvinnut vaihtaa tohon 225tkm ajettuun? Itse ainakin tiedän pari rapian 300tkm ajettua joissa kolmas vp menossa. Eikä kait kova vauhtis oikeen tuolle dsg:lle sovi... Ens viikolla pitäis vaihtaa äiteen 137tkm ajettuun passattiin eka vp... Pitää kyllä sellasta helinää välillä, että toivottavasti kestää sinne asti.
Omat kokemukset 2.0 tdi + DSG yhdistelmästä ovat hyvät. Toiminta ollut tähän mennessä moitteeton (ajettu n. 140 tkm) ja on miellyttävä ajaa. Vaunuakin tuolla on vedetty ja hyvin toimii siinäkin.
Oma käsitys tuosta vauhtipyörän äänestä on sellainen, että pelkkä vauhtipyörän vaihto on vain "tekohengitystä". Itse kaksoismassa systeemi on näissä yleensä ihan kunnossa ja se kilkattava/kolkattava ääni (joka esiintyy tyhjäkäynnillä P ja N asennossa) tulee vp:n ja kytkinpakan välisestä spoori liitoksesta.
Nyt kun vaihdetaan pelkkä vp, niin vaihtuu vain spoorin toinen osapuoli ja se vanha jo hieman kulunut spoori jää siihen kytkinpakkaan. Uusi spoori + vanha spoori yhdistelmä on hiljainen vähän aikaa (esim. 70-100 tkm) ja taas pitää ääntä.
Jos tuosta ihan timmin haluaa, niin mielestäni pitäs vaihtaa vp + kytkinpakka, tällöin tulisi spoorin kummatkin osapuolet uudet. Toki aika paljon kalliimpi noin tehtynä, varsinkin kun siinä itse kytkinpakassa ei ole vikaa.
Oma käsitys tuosta vauhtipyörän äänestä on sellainen, että pelkkä vauhtipyörän vaihto on vain "tekohengitystä". Itse kaksoismassa systeemi on näissä yleensä ihan kunnossa ja se kilkattava/kolkattava ääni (joka esiintyy tyhjäkäynnillä P ja N asennossa) tulee vp:n ja kytkinpakan välisestä spoori liitoksesta.
Nyt kun vaihdetaan pelkkä vp, niin vaihtuu vain spoorin toinen osapuoli ja se vanha jo hieman kulunut spoori jää siihen kytkinpakkaan. Uusi spoori + vanha spoori yhdistelmä on hiljainen vähän aikaa (esim. 70-100 tkm) ja taas pitää ääntä.
Jos tuosta ihan timmin haluaa, niin mielestäni pitäs vaihtaa vp + kytkinpakka, tällöin tulisi spoorin kummatkin osapuolet uudet. Toki aika paljon kalliimpi noin tehtynä, varsinkin kun siinä itse kytkinpakassa ei ole vikaa.
Jeps nyt on 1.6;nen bora vaihtunut 2.0TDI dgs golfiin joka 2005 vuosimallinen ja koht 150000 km ajettu.
Auto toimii tosi nätisti ,lähtee sulavasti ja vaihtaa hienosti vaihteita ilman nykimisiä ja mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu missään asennossa.
Auto ryömittää eteen ja taaksepäin tosi sulavasti myös ilman nykimisiä.
Oli aiemmin vanhemmalla naisella työväli autona.
On kyllä aivan mahtava auto ajaa ainakin näin Boran jälkeen :) .
Auto toimii tosi nätisti ,lähtee sulavasti ja vaihtaa hienosti vaihteita ilman nykimisiä ja mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu missään asennossa.
Auto ryömittää eteen ja taaksepäin tosi sulavasti myös ilman nykimisiä.
Oli aiemmin vanhemmalla naisella työväli autona.
On kyllä aivan mahtava auto ajaa ainakin näin Boran jälkeen :) .
omassa 20tdi -08 bkd nyt 50tkm manuaali laatikolla..kytkin alkoi ravistaa 24tkm:n kohdalla ja nyt menossa kohtapuolin remonttiin sen takia..takuu korvaa.
olen tykännyt autosta,moottorissa riittää potkua tällaiseen normi ajeluun ja ohituksiin..vaihteiston saa varmasti rikki väärällä ajotavalla autosta kuin autosta
olen tykännyt autosta,moottorissa riittää potkua tällaiseen normi ajeluun ja ohituksiin..vaihteiston saa varmasti rikki väärällä ajotavalla autosta kuin autosta
-
- -
Oman käsitykseni mukaan käsityksesi on väärä. Kaveri vaihtoi eilen/tänään tuohon äiten dsg pasuunaan tuon vp:n kun oli sen aikanaan omaansakin vaihtanut. Tuossa äipän autossa se alkoi vasta kalkattamaan, mutta kaverilla oli aikanaan alkanut jo ravistamaan aikansa kalkatettua tyhjäkäynnillä.
Erinäiset havainnot remonteista:
Omassaan missä oli alkanut jo ravistaa oli neulalaakeri ollut hajalla toisin kun tuosta äiten pasuunasta. Eli päätelmänä oli, että vauhtipyörä alkaa kolkottamaan(eli on epätasapainossa) ja kun sillä ajaa x-määrän kilometrejä se särkee neulalaakerin ja sen jälkeen tulee toimia ripeästi jottei kytkinakselin ravistus hajota myös laatikkoa. Tai sitten vp hajoaa täydellisesti se vp ja siten myös loota. Tuon äiten passatin vp oli ollut huomattavan tahmea liikuttaa kun taas omassaan oli tuntunut selvempää välystä. Erot johtunee siitä kun oli ajanut kolkottavalla vp:llä kunnes oli alkanut ravistamaan.
Ihan näillä vähäisillä tiedoilla en ottaisi tuota kalkatusta ihan niin kevyesti... Täytyy nyt aukaista nuo molemmat vanhat vp:t ja kattoo näkeekö niistä mitä on hajonnut.
Mutta itse ainakin suosittelen _Lämpimästi_ vaihtamaan tuon vp:n viimeistään sitten kun alkaa tyhjäkäynnillä ravistamaan...
Liittyen tuohon kulutukseen...
Meillä ollut nyt peräkanaa manuaali ja sitten dsg laatikolla ocu2 ja kyllä manuaali vei selvästi vähemmän dieseliä kuin tämä nykyinen dsg.
Ero yli puolilitraa /100km vaikka kuinka ajaisi.
Muutenhan DSG on hieno peli, eikä mitään ongelmia ainakaan vielä ilmaantunut, mittarissa joku 40tkm.
Edellisellä manuaalilla 175tkm kun vaihtoon meni eikä mitään vikoja koko aikana.
Meillä ollut nyt peräkanaa manuaali ja sitten dsg laatikolla ocu2 ja kyllä manuaali vei selvästi vähemmän dieseliä kuin tämä nykyinen dsg.
Muutenhan DSG on hieno peli, eikä mitään ongelmia ainakaan vielä ilmaantunut, mittarissa joku 40tkm.
Edellisellä manuaalilla 175tkm kun vaihtoon meni eikä mitään vikoja koko aikana.
Liittyen tuohon kulutukseen...
Puoli litraa kannatta kyllä uhrata käyttömukavuuteen :)
Edelleen olen sitä mieltä, että niin kauan kun se kilkatus kuuluu vain tyhjäkäynnillä, ilman rasitusta (P- ja N- asennot), ääni tulisi tuosta spoorin väljyydestä. Tässä vaiheessa tuo ääni välillä katoaa ja sitten taas hetken kilkattaa. Kun laittaa pykälän päälle, kilkatus lakkaa ja ajossahan tuota ei huomaa ollenkaan. Mitään ravistusta ei ajon aikana saa esiintyä.
Sitten kun tuo paketti alkaa ravistaa niin varmasti rikkoo ennen pitkään tuon silmälaakerin ja mahdollisesti paljon muutakin. Tällöin tuossa itse kaksoismassa vaimentimessa on jo "oikeasti" vikaa ja saattaa tulla rojut kyljestä kurkkaamaan.
VariAntti, tutkitteko sitä vp:n spooria? Oliko kulunut ja oliko väljä siihen kytkinpakan spooriin? Ne mitä itse olen tavannut ovat olleet selkeästi kuluneita.
Sitten kun tuo paketti alkaa ravistaa niin varmasti rikkoo ennen pitkään tuon silmälaakerin ja mahdollisesti paljon muutakin. Tällöin tuossa itse kaksoismassa vaimentimessa on jo "oikeasti" vikaa ja saattaa tulla rojut kyljestä kurkkaamaan.
VariAntti, tutkitteko sitä vp:n spooria? Oliko kulunut ja oliko väljä siihen kytkinpakan spooriin? Ne mitä itse olen tavannut ovat olleet selkeästi kuluneita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”