Eeperi ihmettelyä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

Eeperi ihmettelyä?

ViestiKirjoittaja temirhan » 21.11.2009 13:17

Aamulla auton tyhjäkäynnillä ollessa(T4)olikin yllätyksenä eeperi pöhisemässä itsekseen.Tää on hakuammuntaa,mutta tempasin kuskinpuoleisen ajovalon vierestä kaksnapasen liittimen irti jolloin eeperi sammui normaalisti,kun en ole tietoinen mikä se on ja se kun on muistaakseni ollut aina irti,jonka päiväpari sitten kuitenkin löin kiinni,että olisiko tuolla piuhalla jokin "kylmätunnistus" automatiikka?
Vai häröileekö lämmitin muutenvaan,perhana jos tuo itekseen temppuilee niin sitähän pitää olla varovainen sen kans!
Ajatukseni saa ampua alas!!

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 21.11.2009 21:03

Portterin syylärin alla oikealla nurkalla on ulkolämpötilanalli eeperille ja muistaakseni johtosarja kiertää maskiin kuskin lampun vierestä. Jos ulkolämpötila on +5 kylmempi eeperi töhöttää niin kauan että lämpö on noin 78 astetta koneessa jos d+ tulee laturilta.

sinä oot osunut liitin survaisulla tuohon lämpönalliin.
Viimeksi muokannut kummun, 26.11.2009 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 21.11.2009 21:27

Irroittamani liitin ei muistaakseni ollut täysin pyöreä.Mutta pitänee seurata tilannetta,ja en mielestäni tarvi tuollaista (+5 astetta) ominaisuutta.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 21.11.2009 21:34

Mulla otettiin pois se pyöreä lämpötilatunnistin-nalli, jotta ei lähtis käyntiin omia aikoja eberi.
Mitä vielä, samalla tavalla tohotti aamulla eberi. Piti lisäksi joku piuha irrottaa piiristä.
Pitäisi vielä olla ns. tehdasasennus.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 21.11.2009 21:53

Voisitteko laittaa kuvaa,linkkiä tai muuten vaan neuvoa että miten tuo "automaatti" käynnistys yksinkertaisimmin otetaan pois käytöstä.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 23.11.2009 19:36

Luulisi että .kun eberin johtosarjasta päästää d+ tiedon irti .
Löytyy kytkentä kaavioista , mutta vaatisi vähän tutkiskelua.

Itse tykkään toiminnasta ,ei tarvi tökkiä liekinkuvaa alvariinsa ja auto pysyy lämpimänä,kun tukkii vielä keulan.Ihan lämmin auto!!!'
Kannattaa pitää eberi kunnossa ,ostamalla uusi ,eikä korjata sitä väkisellä kun käyttötunnit on täynnä.Paloputken sukka kuluu ja uusi palaa niin nätisti ja vanaha savuaa ja pohottää miten sattuu ,käryää ja sisällä haisee.

pitkässä juoksussa halvempi ja varmatoiminen ratkaisu.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 26.11.2009 21:05

Eberin toinen liitin jossa on + ja - 2,5 mm2 johdot.
Napa 7, 1.0mm2 sininen johto on D+ jonka irroittamalla eberi ei tiedä,milloin auto käy.
Yksinkertaisin ?
Napa 6 1,0 mm2 musta, tulee virtalukon + lämpönallin läpi sieltä keulasta.

Jos viikkokello ,niiin Navalta 5 0,5 mm2 sini/valkoinen johdonpätkä vie se kellolle 12 napainen liitin,napaan 8 niin saa
Vikakoodin suoraan näytölle,jos ja kun sellainen tulee.

temirhan
-
Viestit: 42
Liittynyt: 30.6.2009 10:37

ViestiKirjoittaja temirhan » 1.12.2009 21:48

No tuon lampun vieressä olevan liittimen olen pitänyt irrallaan niin ei ole itekseen pöhissyt!
No tuosta toisesta kommentista heräsikin kysymys että kuinka umpeen olette T4 keulan talvella muuranneet?

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 2.12.2009 19:05

mulla on maskin ritilä kokonaan tukossa,ilmastoinnin kennoa vasten pahvi.
Kone saa ilmaa alareunasta noin 10 cm siivun .Muuten tukossa .

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 17.12.2009 14:55

Oisko tietoa minkä väriseen johtoon pitäs tulla virta eberin viikko kellon taakse, ku yhtäkki menny pimeeksi. Ja yhteenkään johtoon ei tule virtaa. 12 napanen liitin. kuitenki joku kysyy ni sulakkeet on kunnossa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 17.12.2009 19:17

7 Day Timer with Diagnostics
Installation & Operating Instructions

Coolant Heater Timer Connections
B+ , pin 11
Lisää tietoa täällä


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa