Transportter 1.6 D turbo - ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

Transportter 1.6 D turbo - ei käynnisty

ViestiKirjoittaja vwmature » 16.11.2009 11:19

moro.

Tehot alkoi tippua motarilla, mutta seuraavana aamuna starttasi ja toimi kun polki kierroksia ja laittoi pientä sisään. Sitten iltapäivästä lähti käyntiin mutta sammui, eikä enään sen jälkeen ole lähtenyt käyntiin.

Diesel suodatin vaihdettu.
" tappokytkin" naksuu - eli tomii ?

Auto on tallissa lämpöisessä joten ei pitäisi olla hehkusta kiinni ?

Epäilen dieselpumppua , vai voiko suuttimet valskata niin pahasti ettei edes starttaa ?

t. akuankka

batman
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.1.2009 14:43

ViestiKirjoittaja batman » 16.11.2009 17:31

Mulla on sama ongelma. Edellisenä päivänä ajoin töistä kotiin ja toimi ihan normaalisti mutta seuraavana aamuna ei lähtenytkään enää käyntiin. Polttoaine tulee suuttimille asti ja alkuun lupaili lähteä käyntiin vaan ei. Ajettu 308tkm ja huohottaa kiitettävästi joten tultiin siihen lopputulokseen että on niin väljä ettei lähde käyntiin. Ja tapahtui loppukesästä lämpötilojen ollessa +15 celciusta. Nyt auto seisonnassa odottamassa vähän isompaa bensakonetta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.11.2009 17:38

Ensimmäisenä löysäät suuttimelle menevää polttoaineputkea "17mm" kiintoavaimella, niin näet heti sen onko pumppu kunnossa ja tuleeko polttoainetta.

Hakua käyttäen löytyy paljon asiasta!

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 16.11.2009 18:15

Auto on tallissa lämpöisessä joten ei pitäisi olla hehkusta kiinni ?


Autosi on ilmeisesti tölkki?

Vaatii kesähelteelläkin muutaman sekunnin hehkutuksen, joten ilman ei lähde, varsinkin jos on jo kilometrejä runsaasti takana.

Jos on lohkolämmitin, voi lämmittää esim. tunnin verran ja koettaa startata sen jälkeen.

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 18.11.2009 21:04

Lohkoa lämmitetty.. Tölkki ? - ilmeisesti

Avasin suuttimien yläpään, ei ruiskinut mutta suuttimien vieressä olevista paluuletkuista tuli dieseliä pihalle. Eli dieselpumppu toimii jotenkin ? Ei ilmeiseti tarpeeksi hyvin kun ei startannut. Ilmaa tuli paluuletkusta dieselfiltterille.

Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ?
Onnistuisko jossain ns. nyrkkipajassa - suutiimien kiristys ?

vai onko vielä jotain jippoja jota voisi kokeilla

Ja kiitos edellisistä vinkeistä .

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 19.11.2009 11:17

Tölkki ? - ilmeisesti


1980-luvulla valmistettu, kulmikas, moottori takana = tölkki.

Enpä kyllä itsekään uskonut tuohon hehkutuksen toimimattomuuteen. Monikaan ei vaan nykyään enää tiedä tai muista että esikammiodiesel vaatii aina kylmäkäynnistyksen yhteydessä hehkutuksen.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.11.2009 22:07

"Avasin suuttimien yläpään, ei ruiskinut mutta suuttimien vieressä olevista paluuletkuista tuli dieseliä pihalle. Eli dieselpumppu toimii jotenkin ? Ei ilmeiseti tarpeeksi hyvin kun ei startannut. Ilmaa tuli paluuletkusta dieselfiltterille.

Eli jossain pahemman luokan ilmavuoto, mutta pumppu toimii ? "

Ei toimi!!
Pitää tulla kunnolla polttoainetta startatessa ulos niistä mistä löysäsit!

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 20.11.2009 13:18

Jep.

Tölkki - takamoottori ja muotoilu kohillaan.

Eli kannattaa laittaa pumppu vaihtoon. Onko kellään kokemusta, ei taida olla enään tämmösen poropeukalon hommia.
Vaan jostain uutta-vaihtopumppua metsästämään? Taitaa korjaamolla kohota korjaus monin kerroin arvokkaammaksi kuin auton arvo. Vaikka käyttöarvo onkin mittaamaton.

tätä mää pelkäsin, pitääkö vanha rouva viedä jo paalaamoon tai leikkimökiksi ..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 20.11.2009 21:13

http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 23&t=22231

Löytyy käytettyjä pumppuja jopa edullisestikin, varmista ensin polttoaineen saanti tankilta ja solenoidin kunto, hakua käyttäen löytyy satoja sivustoja!

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 21.11.2009 10:54

kiitos vihjeistä.

Seuraavaksi yritän "ohisyöttöä" , letku irti suodattimelta jai diiseliä purnukasta.

Solenoidia en osaa epäillä koska vika ilmeni ajossa hiipumisena ja lopulta sammumisena.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.11.2009 11:33

Otat solenoidin sisältä/alta jousen ja karan pois niin saa jatkuvasti polttoainetta, sammuu vaihde/kytkimellä sen jälkeen ainoastaan.

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 23.11.2009 20:07

Moro

Dieselin syöttö ei auttanut. Purnukka korkeella ja kamaa oli. Sitten yritin fritsua sormeen, mutta parempi tulee imurilla, eli yllättävän heikohko imu. Vai normaali.

Tarkoitatko solenoidilla, sitä hankalassa paikassa olevaa venttiiliä mistä auto sammuu. 24mm, ja ei suoraan pääse vääntään. Uskaltaako vaan avata edeltä kamaa pois vai lenteleekö jousia ja jne.. vai lukkopihdit.

Ajattelin pelaa näin varman päälle ..

[/url]

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.11.2009 20:36

Se sammutussolenoidi juurikin, isolla avaimella ja johto päässä. Sisuskalut ulos ja runko takaisin paikoilleen ->kokeilu. Ei tarvitse purkaa mitään pois edestä.

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 23.11.2009 22:29

ok,
Annoin sille sähköä ja napsui ? eli kunnossa voisi olettaa mutta tsekataan.

tattis.

vwmature
-
Viestit: 7
Liittynyt: 16.11.2009 11:05

ViestiKirjoittaja vwmature » 4.12.2009 15:40

Kiitos vastauksista, taas rullaa mutta ei pysähdy.

Tein kaikki kikat mutta sammutussolenoidin annoin olla kun ei normi avaimet mahdu. Helsingin Diesel - Tattikselta laittoi pelit soimaan ja vielä kohtuu hintaan. Toisin kuin aikaisempi firma n. vuosi sitten, jonka jäljiltä joutuivat laittamaan jousia takaisin ja vaihtaan suuttimen.

Uutena vikana ilmeni jarrujen alipaine putken kiinnitys levy (kansi), kun ei löytynyt itse volkkarilta enään varaosana.

Paljon kiitoksia vastauksista ja huomasi että tässäkin kohtaa oli viisasta nostaa kädet pystyyn ja antaa ammattilaisille tilaa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 4.12.2009 16:39

No mikä oli vikana?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa