Bora (ajm) Kiersi paljon eikä sammunut avaimesta.
Valvoja: ffp jäsenet
Bora (ajm) Kiersi paljon eikä sammunut avaimesta.
Eli vissiinkin turbo kajahtanu ja katista käyny öljyllä noin 15s ja sit sain kytkimellä ja vaihteella sammumaan. Kuinkahan varmasti mosa on kokenu täystuhon? Mistähän kannattas tutkimukset alottaa? jne jne. Onko kell''n kokemusta moisesta tapahtumasta???
Ei ole volkkarista mutta tuossa parisen kk sitten katkes emännän land cruiserista turbon akseli ja lähti pyörimään öljyillä kun en ajoissa tajunnut sammuttaa.
On automaatti joten ei voi oikein pykälällä sammuttaa joten pakki silmään ja jarrua vasten pyöri niin kauan kunnes koneesta loppui öljy (lie melkein 10l tojotassa sitäkin).
Noo kunnes saatiin sammumaan niin ei muuta ku tutkimaan ja selvittiin pelkällä turbon vaihdolla.
Mut ottiko sun tapauksessa paljon moottori ylikierroksia? Jos ei niin ei välttämättä oo hajonnu juurikaan sen kummemmin, öljyillä kun lähtee pyörimään niin kierroksia ei rajoita mikään.
On automaatti joten ei voi oikein pykälällä sammuttaa joten pakki silmään ja jarrua vasten pyöri niin kauan kunnes koneesta loppui öljy (lie melkein 10l tojotassa sitäkin).
Noo kunnes saatiin sammumaan niin ei muuta ku tutkimaan ja selvittiin pelkällä turbon vaihdolla.
Mut ottiko sun tapauksessa paljon moottori ylikierroksia? Jos ei niin ei välttämättä oo hajonnu juurikaan sen kummemmin, öljyillä kun lähtee pyörimään niin kierroksia ei rajoita mikään.
Käänsin avaimesta heti kun kierrokset lähti kipuaan ylöspäin (Kaasupoljin oli ylhäällä)
Jenkakello tais keretä hyökkään jonnekkin 5000 paremmalle puolelle. Kytkimellä sit sain kierroksia jonkun verran laskemaan, mut ei meinannut sammua heti. Vaihdoin sit vaihteelle nro 5 ja sain katiskan sammumaan. Kytkimenhän ja turbon tonne nyt joutuu vaihtaan se on selvä, mut jos nyt ei tarvis ihan koko konetta ostaa uutta
Niin ja jos jollakin sattuu oleen hyvä fööni AJM koneiseen Boraan, niin kannattaa toki tarjota.
Jenkakello tais keretä hyökkään jonnekkin 5000 paremmalle puolelle. Kytkimellä sit sain kierroksia jonkun verran laskemaan, mut ei meinannut sammua heti. Vaihdoin sit vaihteelle nro 5 ja sain katiskan sammumaan. Kytkimenhän ja turbon tonne nyt joutuu vaihtaan se on selvä, mut jos nyt ei tarvis ihan koko konetta ostaa uutta
Niin ja jos jollakin sattuu oleen hyvä fööni AJM koneiseen Boraan, niin kannattaa toki tarjota.
Kerran motarille kiihdyttäessä karkasi yksi Leoni käymään coolerissa lojuneilla öljyillä, sain heti sammumaan avaimesta kun tajusin ettei kaasunnosto hidastanut kiihtymistä. Kone ei mielestäni parkunut normaalia kovemmilla kierroksilla.
Noin kolmen viikon päästä tapahtuman jälkeen kampiakselin pyörimisanturi päätti purkautua kesken normaalin moottoritieajon. Anturista purkautunut kuparivillan tapainen jumitti nelospytyn kiertokangen alapään ja kanki poikki, lohkoon reikä. En tiedä oliko tapahtumilla yhteyttä mutta vähän tulee mieleen...
Mäntiä en ko. koneesta tutkinut mutta kyllä tuollaisessa öljypalossa herkästi alkaa kevyet metallit sulamaan.
Noin kolmen viikon päästä tapahtuman jälkeen kampiakselin pyörimisanturi päätti purkautua kesken normaalin moottoritieajon. Anturista purkautunut kuparivillan tapainen jumitti nelospytyn kiertokangen alapään ja kanki poikki, lohkoon reikä. En tiedä oliko tapahtumilla yhteyttä mutta vähän tulee mieleen...
Mäntiä en ko. koneesta tutkinut mutta kyllä tuollaisessa öljypalossa herkästi alkaa kevyet metallit sulamaan.
Tilannehan kävi aikas nopeesti, mut varmaan 5s ihan rajottamattomasti kierroksia, 10s vaihteen kans rajotettu kierroksia(yritin sammuttaa mut ei onnistunu) ja n. 5 s ennenkö sain sammutettua toista vaihdetta apuna käyttäen. Kokonaisuudessaan sit varmaan n.20 sekkaa.
Käytiin tänään paikallisen vw profeetan kanssa äimistelemään vaurioita. Mitään ulkosta vaurioo ei löytyny, pyörii startilla mutta ei käynnisty ja mielestämme pyöri hiukkasen liian kevyen olosesti. Nooh, sit kun saan motivaation kohdalleen, ni teen hieman syvempiä tutkimuksia.
Onkos kukaan heitellyt eri koneita vanhan tilalle? esim. Kävi mielessä vaihtaa asz(131hv) pata ton ajm:n (115hv) tilalle. Lähinnä vaan, et kuinka paljon muuta osaa tarvis vaihtaa ympäriltä? Onko kellään mitää hajua?
Käytiin tänään paikallisen vw profeetan kanssa äimistelemään vaurioita. Mitään ulkosta vaurioo ei löytyny, pyörii startilla mutta ei käynnisty ja mielestämme pyöri hiukkasen liian kevyen olosesti. Nooh, sit kun saan motivaation kohdalleen, ni teen hieman syvempiä tutkimuksia.
Onkos kukaan heitellyt eri koneita vanhan tilalle? esim. Kävi mielessä vaihtaa asz(131hv) pata ton ajm:n (115hv) tilalle. Lähinnä vaan, et kuinka paljon muuta osaa tarvis vaihtaa ympäriltä? Onko kellään mitää hajua?
Lydes, mulla kävi samalainen Bora kuin sulla ylikierroksilla kun lähti käymään öölillä.
Jenkas koko mittarin tappiin ja hieman yli ennen kuin sammutin avaimesta.
Otettiin alakerta auki kun huolto-auto oli ja ei siellä ollut mitään vialla.
Yksi kampiakselin kaula oli hieman sinertävä mutta laakeri ok joten ei huolta.
Jenkas koko mittarin tappiin ja hieman yli ennen kuin sammutin avaimesta.
Otettiin alakerta auki kun huolto-auto oli ja ei siellä ollut mitään vialla.
Yksi kampiakselin kaula oli hieman sinertävä mutta laakeri ok joten ei huolta.
Mulla kerran volvo 740 2.3td (joku volkkarin konehan se on!?) teki saman motarilla... Usvaa tuli putken täydeltä (takalasista ei nähnyt kuin mustaa) eikä reagoinut kaasuun mitenkään... Avaimesta seis ja motarin laitaan ihmettelemään, kunnes tajusin auton vierellä ulkona että sehän käy vieläkin! No vaihteella seis ja hinurilla pajalle, oli pumpusta joku ratas tms. (en muista tarkkaan, mutta pussillinen rikkinäisiä osia se anto mulle) menny ja rikkonu koko pumpun ja syötöt menny sit hiukka isolle tms.
Pumppu uusiks ja kovaa ajoa, mitään ei ihme kyllä hajonnu vaikka kierrosluku mittari meni ympäri tappiin asti. Autolla ajettiin vielä pari vuotta sen jälkeen ilman mitään ongelmia...
Pumppu uusiks ja kovaa ajoa, mitään ei ihme kyllä hajonnu vaikka kierrosluku mittari meni ympäri tappiin asti. Autolla ajettiin vielä pari vuotta sen jälkeen ilman mitään ongelmia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa