1.4 Golf 97 tyhjäkäynnin kanssa murheita

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jibbo
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.1.2009 11:42

1.4 Golf 97 tyhjäkäynnin kanssa murheita

ViestiKirjoittaja Jibbo » 26.10.2009 10:44

Niinkuin otsikko jo sanoo, kylmänä kun käynnistää niin kierrokset on karvan verran yli 1000 ja neula pomppii mukavasti (kuin pilkillä). Hetken kuluttua käynti tasaantuu ja kierrokset putoavat karvan alle 800. Suoraan kylmiltään jos lähtee ajamaan niin niskat tulee kipeäksi, sen verta pahaa hyppybensaa löytyy. Mistä tuota vikaa voisi lähteä metsästämään?

Vaihdettu tulpat, imusarjan tiiviste ja suodattimet.

Sanotaan vielä että kylmänä kun käynnistää niin moottori käy ihan kuin kolmella pytyllä?

Cypstress

Re: 1.4 Golf 97 tyhjäkäynnin kanssa murheita

ViestiKirjoittaja Cypstress » 27.10.2009 20:02

Jibbo kirjoitti:Niinkuin otsikko jo sanoo, kylmänä kun käynnistää niin kierrokset on karvan verran yli 1000 ja neula pomppii mukavasti (kuin pilkillä). Hetken kuluttua käynti tasaantuu ja kierrokset putoavat karvan alle 800. Suoraan kylmiltään jos lähtee ajamaan niin niskat tulee kipeäksi, sen verta pahaa hyppybensaa löytyy. Mistä tuota vikaa voisi lähteä metsästämään?

Epäilen vian aiheuttajaksi lambda-anturia. Kyseisen osan toiminnan voi selvitellä mittailemalla jännitettä eri lämpötiloilla, mutta jännitevaihtelu on niin pientä (0 – 1 V) kotikäytössä mitattavaksi, että paras olisi mittauttaa korjaamolla oskilloskoopilla.


Jibbo kirjoitti:Sanotaan vielä että kylmänä kun käynnistää niin moottori käy ihan kuin kolmella pytyllä?

Osoita diagnoosisi käyvän toteen ottamalla kukin sytytystulpalle menevä johto vuorolleen irti. Mikäli moottorin käyntiääni ei jonkun neljän sylinterin kohdalla muutu, niin kyseinen sylinteri ei ole toiminnassa. Arvelisin vian aiheuttajaksi sytytyspuolaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa