Ajoneuvon virkaa toimittaa tuollainen 4motion Passat Variant vuosimallia 2005 BDH moottorilla, elikkäs 2.5TDI 132kw.
Ongelmana on aavistuksen laiska kulku alle 2000rpm jonka jälkeen kyllä kimpoaa.
Ahdin on noin 1v /15tkm vanha, maffi noin 1kk:n ja ahtopaineensäätösolenoidi (n75) noin vuorokauden. Maffin vaihdolla pikkasen parani, mutta edelleen tuntuu laiskalta ja logit ahtojen sekä maffiarvojen osalta näyttävät omaan silmään "huonolta".
Äkkiseltään katsottuna maffiarvot nousee hädintuskin tonniin ja ahdotkin näyttäis jäävän tonne 1.3-1.4bar tuntumaan.
Ahtimen säätötanko liikkuu hienosti niin käsin kun alipaineletkua imemällä.
Tässä muutama "käppyrä" tämän iltaisesta testisessiosta
(Vasemmassa reunassa on RPM ja Mbar tai RPM ja mg/h)
Ensin muutama pikainen veto kiusaamalla 1000-4000rpm
Ahdot
Maffi
Sitten nelosella ~1500-4000rpm
Ahdot
Maffi
Ja vitosella ~1000-3500rpm
Ahdot
Maffi
Ahtojen ja Maffiarvojen omituinen käytös passatissa.
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa