PSI-boksien toimiminen "ristiin" ja vian metsästys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

klunssila
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.10.2009 10:02

PSI-boksien toimiminen "ristiin" ja vian metsästys

ViestiKirjoittaja klunssila » 5.10.2009 10:09

Moi,

minulla oli ennen bora 1.9 tdi PD 85 kw (6 vaihdetta) ja siihen hankin tällaisen PSI-boksin (malli IPVW115'2):
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... =316&lg=en

Auto meni vaihtoon jo pari vuotta sitten, mutta boksi jäi. Nyt minulla on ajossa transporter t5 75kw (5 vaihdetta), johon PSI:n mukaan olisi eri boksi myynnissä (malli IPVWGEN):
http://www.psi-motorsport.com/turbodies ... =684&lg=en

Liittimet ovat ainakin samat, softassa voi olla eroa(?), mutta mitäs luulette, voiko tuon "boran" boksin laittaa kiinni transportteriin huoletta ja saada siitä vielä jotakin hyötyä?


Ja toinen asia joka on askarrattunut: Transporterissa on sellainen ongelma, että kiihdyttäessä menee sellainen n. 2 sekuntia aikaa (reippaammasta kaasun painamisesta) ennen kuin auto alkaa kiihtymään. Vääntö on sitten kyllä hyvää ja tasaista, mutta reagointi kaasuun on hidasta, auto "jää ensin miettimään" ja sit lähtee. Missäs vika olisi? Mafia tai mitään muutakaan (perushuollon ulkopuolista kamaa) ei ole tietääkseni vaihdettu, kilsoja mittarissa 180 tkm.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.10.2009 12:38

Ainahan voi koittaa.

Auton softassa ei ole mitään samaa. Lisäksi PD115 on EDC15 ohjainlaitteen perässä ja T5 taas EDC16 jatkeena.

Toisaalta kilpakäytössä on ajettu esim. PD140 16v koneita EDC15 sukupolven ohjaimilla.

Tosin ei tuo niitä oireita autosta poista, mutta moottorin rautahan on sama.

klunssila
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.10.2009 10:02

ViestiKirjoittaja klunssila » 5.10.2009 13:50

Ensin pitää korjata tuo "lagi", jotta reagoi kaasuun normaalisti. Onko tuo MAFfiin viittaava vika vai jonnekin muualle.

Sitten vasta laitan boksin kiinni ja mittaan persdynolla tapahtuiko mitään boksien ristiin naittamisesta.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.10.2009 14:58

Voihan tuo olla laiskistunut tuo anturi, mutta ohjelma on tehty tarkoituksella niin ettei repiminen ole mahdollista.

Ainut mitä kannattaa anturin tarkistuksen lisäksi tehdä on laittaa boksi kiinni ja katsoa pieneneekö viive.

Tämä oikeastaan kertoo osittain jo maffinkin kuntoa jos sulla ei ole vag-commia käytössä.

klunssila
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.10.2009 10:02

ViestiKirjoittaja klunssila » 5.10.2009 20:25

Joo, pitää varmaan käydä jossakin paikallisessa autoliikkeessä koeajamassa vastaava paku. Voihan se lagi olla tosiaan softassakin, eihän tämä mikään sportti ole.

Vag-commia ei ole käytössä, näkisikö siitä suoraan ilmamäärämittaukset esim. ajossa? Pystyykö huolto toteamaan maffin kunnon testerillä, jättääkö se vikakoodeja?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.10.2009 21:12

Huolto pystyisi näkemään, mutta eivät yleensä koita sitä ajossa. Siis ainoassa tilanteessa jossa se paljastaa itsensä.

Huollon ohjearvo on maffille 850, mutta täysiä syöttöjä ei tule mikäli maf ei näytä jopa 1150 lukemia(riippuu koneesta, vuosimallista jne.) Tehot putoavat lähes suoraan prosentuaalisessa suhteessa.

Nakee tuon suoraan vag-commillakin. Group 3 moottorin "arvojen tarkastelussa".

Maf saattaa näyttää hajonneena täydet ~1200, mutta arvot tipahtavat nopeasti jonnekkin ~800 tasolle.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 5.10.2009 21:55

Joskus skodahuolossa neuvoivat katsomaan kakkos vaihteella hetkellisen kulutuksen täydellä kaasulla.. piti vähintäänkin nousta johonkin lukemaan, vaan harva pää ei pysty muistamaan mihin =)

Eli jos on kulutus mittari, niin siitä voisi johonkin "toimivaan" verrata paljonko pitäisi näytellä.

klunssila
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.10.2009 10:02

ViestiKirjoittaja klunssila » 6.10.2009 13:23

Eli jos on kulutus mittari, niin siitä voisi johonkin "toimivaan" verrata paljonko pitäisi näytellä.


Joo tämä ois hyvä, jos olis edes se pieni ajotietokone tässä autossa, mut ei oo :( Henkinen kynnys ei anna periksii viedä huoltoon, kun perusfiksausta voisi tehdä itsekin. Toisaalta turhien osien vaihtaminen on kanssa typerää. Oisko kellään tässä LPR:n seudulla vag-comia ja into jelpata? Pientä korvausta vastaan, tietty.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa