Moro!
Pahoittelen, etten ole vielä ihan sisäistänyt homman nimeä, mutta näin uutena volkkarikaverina se kenties annettakoon anteeksi? Tuommoinen vuosimallin 2000 neloskoppanen golf käy ihan ihmeellisen kylmänä, käsittääkseni 90 hujakoilla piläisi mittarin heilua vaan näin uuden omistajan harmiksi se tietenkin pyörii siellä hädin tuskin 70 pinnassa.
Onko tässä ny ihan väärät litkut koneessa vai tarviiko tällaisista edes huolistua näillä läntisillä leveysasteilla?
vm 2000 GTI 1,8T käy kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
Itselläni on vastaava vika. vm 1999 1.6 koneessa (8V).
Vanha anturi alkoi temppuilemaan ja laski nollaan ja takas töyssyistä tms. Ostin sitten uuden anturin marmoritiskiltä. Varaosamyyjä arpoi hetken ja koetti tyrkyttää semmoista, jossa on pyöreä liitin, onneksi olin ottanut kuvan etukäteen anturista (vihreä ja neliskanttinen liitin). No sitten tiskiltä löyty samannäköinen ja myyjä vakuutti sen olevan oikea.
No anturi vaihtoon ja nyt ongelma on lämmöt. Ainostaan paikallaan seisottaen ilman lämmityslaitetta lämmöt nousee 90 asteeseen. Hitaassa kaupunkiajossa lämmöt on noin 85 ja moottoritiellä seilaa välillä 70- 80?. Vaarallista? tuskin? mutta vika olisi kiva saada selville tai hyvä veikkaus mistä moinen johtuu... Vanhalla anturilla toimiessaan lämmöt oli aika tasan 90 riippumatta missä ajoi...
ihmeellinen yhteensattuma olisi jos termostaatti lauekeaisi siitä kun anturan vaihtaa? voi toki olla näin.
Vanha anturi alkoi temppuilemaan ja laski nollaan ja takas töyssyistä tms. Ostin sitten uuden anturin marmoritiskiltä. Varaosamyyjä arpoi hetken ja koetti tyrkyttää semmoista, jossa on pyöreä liitin, onneksi olin ottanut kuvan etukäteen anturista (vihreä ja neliskanttinen liitin). No sitten tiskiltä löyty samannäköinen ja myyjä vakuutti sen olevan oikea.
No anturi vaihtoon ja nyt ongelma on lämmöt. Ainostaan paikallaan seisottaen ilman lämmityslaitetta lämmöt nousee 90 asteeseen. Hitaassa kaupunkiajossa lämmöt on noin 85 ja moottoritiellä seilaa välillä 70- 80?. Vaarallista? tuskin? mutta vika olisi kiva saada selville tai hyvä veikkaus mistä moinen johtuu... Vanhalla anturilla toimiessaan lämmöt oli aika tasan 90 riippumatta missä ajoi...
ihmeellinen yhteensattuma olisi jos termostaatti lauekeaisi siitä kun anturan vaihtaa? voi toki olla näin.
Kiitoksia paljon kaikille vinkeistä! Entisenä patonkikuskina meni luotettavat huoltopaikatkin meinaan vaihtoon tässä rytäkässä. On kyllä mukavaa huomata, että täällä riittää kärsivällisyyttä tämmöiselle aloittelevallekin volkkaristille.
Tuli sitten käytettyä varmuuden vuoksi tuossa Lehtosella tässä Tampereella, ettei sieltä samalla olisi jotain muutakin hupia löytynyt. Ei onneksi löytynyt. Ny lämpiää sisätilatkin vähän erilailla.
Tuli sitten käytettyä varmuuden vuoksi tuossa Lehtosella tässä Tampereella, ettei sieltä samalla olisi jotain muutakin hupia löytynyt. Ei onneksi löytynyt. Ny lämpiää sisätilatkin vähän erilailla.
vastaan itse itselleni.
Termostaatti oli rikki, korjauttamisen jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin. On se mukava vaan ajella taas lämpösellä autolla. Ei tee varmaan hyvää ajella alilämpöisellä koneella pidempiä siivua, eikös nää kuitenkin ole suunniteltu kestämään pisimpään kun mittari näyttää sen 90 astetta?
Termostaatti oli rikki, korjauttamisen jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin. On se mukava vaan ajella taas lämpösellä autolla. Ei tee varmaan hyvää ajella alilämpöisellä koneella pidempiä siivua, eikös nää kuitenkin ole suunniteltu kestämään pisimpään kun mittari näyttää sen 90 astetta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa