Kellään tässä Hämeenlinna-Hyvinkää sektorilla itse asennettu eberi automaatti-ilmastoidussa autossa? Mulla vieläkin vaivana se ettei puhallin lähde missään vaiheessa pyörimään sisällä, on lämppäri sitten päällä 30min tai 2 tuntia. Nyt kun kylmät taas koittaa, koirat huohottaa sisällä, ja kohta muksukin paleltuu pakkasella, niin ois todella jees saada vinkkiä että millä tuon saan pyörimään. Automaatti-ilmastoinnille on vedetty 1 johto, ja ohjeiden mukaan sillä pitäs pelata. Ja nämä muut johdot mitkä ois pitäny vetää ei automaatti ilmastollisissa puhaltimen moottorille, on jätetty pois. Ilmastointi näyttää HEAT tekstiä ku eberi on päällä, eli "pitäis pelata" normaalisti, mutta jossain mättää kun ei fööni höhellä :(
Antakkee apuja :)
Eberiapuja
Valvoja: ffp jäsenet
Parempi kysäistä
Olethan varmaan kokeillut naputella lämpöjä tai puhallusnopeutta isommalle silloin kun eberi on lämmittämässä? Climatronic ainakin jollain tapaa ottaa muistiin millä lämmitysasennolla on ollut viimeksi.
Ainakin minulla
Kyllä ainakin minulla eberin päällä ollessa voi climatronicista säädellä kaikkia mitä ajossa ollessakin.
Se ei riitä että climan ohjausyksikölle on viety sen herättävä signaali. Clima systeemi kyllä herää ja näyttöön tulee eloa, mutta puhaltimelle pitää vielä syötää lämppärin kautta virta. Kuulostaa siltä että puhaltimelle ei ole virtaa tuotu, ainoastaan climan ohjausyksikölle. Lämppärien asennusohjeissa on selkeästi myös selitetty kuinka puhaltimen moottorin syöttö pitää muuttaa.
Lämppärien asennusohjeissa on selkeästi myös selitetty kuinka puhaltimen moottorin syöttö pitää muuttaa.
No joo... Viime viikolla asennettiin Octaviaan (-06) Eberiä. Mallikohtaisissa Climalle tarkoitetuissa asennusohjeissa oli kuvin selostettu mitenkä johdot kytketään. Kuvien perusteella saa sellasen käsityksen, että puhaltimelle kytketään musta ja violetti johto moottoritilassa olevasta releestä. Kytkentä kaavion mukaan sinne menee kuitenkin musta ja mustavalkoinen erillisestä PWM-releestä.
Eli jos Toheltajan tapauksessa sinne on kytketty johdot, mutta väärät??

Ja edit: Asennusohjeen mukaan olisi puhallinkin pitänyt irroittaa... Liitin oli kyllä ihan irroitettavissa 11-koon hanskallakin
-
- -
- Viesti:
Tuossa kun viikonloppuna -08 Ocun kytkettiin Eberi niin Klimakitin ohjeet olivat muuten selkeät ja oikein mutta Climatronikille menevän johdon väri auton johtosarjassa oli eri kuin ohjeissa mutta sen löysi tuolla liittimen ja pinnin numerolla sekä tuon IPCU-releen kantaan lyötiin ensin maa ja käyttis väärinpäin kun kytkennässä ei sanottu onko pinnijärjestys esitetty ylä vai alapuolelta eikä tuot pystynyt päättelemään nastajärjestyksestä. Onneksi tuo kesti tempauksen ja saatiin viimein pelaamaan.
Mutta tosiaan 3BG Passatissa tuo Climatronic on erillainen.
Mutta tosiaan 3BG Passatissa tuo Climatronic on erillainen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”