Nyt alkaa olemaan takki tyhjä.
Auto oli huollossa, kun nopeusmittari ei toimi ja bensamittari "vaeltelee". Epäilivät heti juotoksia mittariston takaa, koska itse olin vaihtanut nopeusmittarin anturin (eli se käikäle vaihdelaatikon päällä). Noh, eivät sitten löytäneet mitään vikaa mittaristosta ja tänään testattiin mittaristo tietokoneen kanssa. Kaikki toimi kuin pitääkin, mutta silti ei vaan nopeusmittari toimi, kun auto on "on the road".
Kotio päästyäni revin akun sun muut tsynsteemit irti ja aloin etsimään "fyysiseti" vikaa johdoista. Testasimpa jopa varmasti toimivan nopeusmittarin anturin. Auto käyntiin, anturi porakoneeseen kiinni ja emäntä kattelemaan mittaristoa. Ei sitten niin mitään.
Hetken tutkin piuhoja sun muita liittimiä jne, mutta mitään varsinaisesti epäillyttävää en löytänyt.
Ei kellään viisaammalla olisi mitään ideaa, mistä lähtee liikkeelle...
Golf IV nopeusmittari...
Valvoja: ffp jäsenet
otappa akku ja akun alus kotelo irti, sitten seuraat nopeusmittarin anturin johtoa 4kpl menee moottorin johtosarjaan (siihen isoon) sisälle .. pura siitäkohtaa teipit ja eristeet pois niin sieltä alta todennäköisesti löytyy toisiinsa hinkanneita johtoja.. toivottavasti ymmärsit vaikka teksti on mitä on..
usein oire ilmaantuu ajettaessa koska moottori elää ja kiskoo sitä johtosarjaa, jonka takia ei porakoneella pyörittämällä löydy..
usein oire ilmaantuu ajettaessa koska moottori elää ja kiskoo sitä johtosarjaa, jonka takia ei porakoneella pyörittämällä löydy..
Joo ittellä Borassa oli just sama ongelma ja ettin vikaa jokapuolelta. Vaihdoin kans anturin ja ei mitään muutosta tapahtunut. Sitten kun hermot oli vähän levännyt niin rupesin kylmästi ottamaan teippiä pois johtojen päältä ja seurasin johtoja ja siinä starttimoottorin päällä on sellanen hieno muovinen kotelo jossa on isoo nippu johtoja niin sielä oli sellaanen sormen vahvuunen nippu missa oli miljoona johtoa joista oli puolet hinkkaantunu poikki niin ei muutaku kolovi käteen ja uutta johtua kiinni ja teippiä perään. Johan mittarit pelaa!!!
Mulla seuraavat oireet. Nopeusmittari ei toimi. Välillä kun laittaa auton käyntiin viisari heilahtaa 20-40 km/h. Välillä ajossa seilaa 20-40 km/h nopeudesta riippumatta. Välillä taas ihan mykkä. Vaihdoin uuden nopeumittarin anturin, ei muutosta. Bensamittari seilaa ajossa sekä turvatyynyn merkkivalo palaa.
Kuulostaa vähän vastaavanlaisille ongelmille kuin edellä. Kannattasiko ensiksi lähteä tutkimaan noita johtosarjoja? Vai voiko vika olla muualla?
Kuulostaa vähän vastaavanlaisille ongelmille kuin edellä. Kannattasiko ensiksi lähteä tutkimaan noita johtosarjoja? Vai voiko vika olla muualla?
Samanlaista ongelmaa on täälläkin, eli nopeusmittari ei toimi lainkaan ja mutkissa sekä kiihdytyksissä polttoainemittari näyttää mitä sattuu... Akun alta oleva paksu johtosarja otettu auki ja kaikki johdot olivat ehjiä. Kokeilin niitä vielä vetää molempiin suuntiin jos siellä olisi katkos jossain, mutta ei ollut... Mistähän vielä osaisi vikaa etsiä? Edellä mainittu vika ilmaantui ihan yllättäen, kun auto tuli huollosta takaisin. Aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmaa mittareiden kanssa.
vanhaa aihetta hieman palauttaakseni, kun tätä kysyttiin multa jo ihan yyveelläkin.
Juuke90 kirjoitti:
Joo ittellä Borassa oli just sama ongelma ja ettin vikaa jokapuolelta. Vaihdoin kans anturin ja ei mitään muutosta tapahtunut. Sitten kun hermot oli vähän levännyt niin rupesin kylmästi ottamaan teippiä pois johtojen päältä ja seurasin johtoja ja siinä starttimoottorin päällä on sellanen hieno muovinen kotelo jossa on isoo nippu johtoja niin sielä oli sellaanen sormen vahvuunen nippu missa oli miljoona johtoa joista oli puolet hinkkaantunu poikki niin ei muutaku kolovi käteen ja uutta johtua kiinni ja teippiä perään. Johan mittarit pelaa!!!
Minulla oli tosiaan tuossa -01vm. 1.6 16v bensa golvissa täysin samanlainen vika. Johdoissa akun alla ei ollut mitään vikaa, vaan johdoissa, jotka lähtee nopeusmittarilta ja yhdistyy " T " -haaraan miljoonaan muuhuun johtoon. Siitä haarasta oli yksi (1) johto hiertänyt itsensä lähes täysin irtipoikki.
Juuke90 kirjoitti:
Joo ittellä Borassa oli just sama ongelma ja ettin vikaa jokapuolelta. Vaihdoin kans anturin ja ei mitään muutosta tapahtunut. Sitten kun hermot oli vähän levännyt niin rupesin kylmästi ottamaan teippiä pois johtojen päältä ja seurasin johtoja ja siinä starttimoottorin päällä on sellanen hieno muovinen kotelo jossa on isoo nippu johtoja niin sielä oli sellaanen sormen vahvuunen nippu missa oli miljoona johtoa joista oli puolet hinkkaantunu poikki niin ei muutaku kolovi käteen ja uutta johtua kiinni ja teippiä perään. Johan mittarit pelaa!!!
Minulla oli tosiaan tuossa -01vm. 1.6 16v bensa golvissa täysin samanlainen vika. Johdoissa akun alla ei ollut mitään vikaa, vaan johdoissa, jotka lähtee nopeusmittarilta ja yhdistyy " T " -haaraan miljoonaan muuhuun johtoon. Siitä haarasta oli yksi (1) johto hiertänyt itsensä lähes täysin irtipoikki.
Täällä kans ongelma kun vaihdelaatikon irroituksen ja kytkinremontin jälkeen lopetti nopeusmittari toimimasta ja polttoainemittari pätkii autolla käännyttäessä.
Olen tutkinut johtosarjojen kuntoa ja liittimien mut en ole vielä löytänyt niistä mitään vikaa?
menee kö lie polttoaineanturin johto jossain samassa nipussa missä on myös nopeusmittarin anturin johdot?
golf iv tdi -03 5v laatikko.
Olen tutkinut johtosarjojen kuntoa ja liittimien mut en ole vielä löytänyt niistä mitään vikaa?
menee kö lie polttoaineanturin johto jossain samassa nipussa missä on myös nopeusmittarin anturin johdot?
golf iv tdi -03 5v laatikko.
Re: Golf IV nopeusmittari...
Lainataanpas tätä ketjua.
Tytölle laitoin -98 Golf 1.4:sen, siinä mystinen vika. Mittaristossa ei näy ollenkaan kello eikä matkamittarit, muuten toimii ihan ok. Sulakerasialta pitää olla yksi sulake poissa, oikeanpuoleinen mittaristolle menevistä 7,5 A. Sulakkeen paikalleen laitto ei vaikuta muuten mittarin toimintaan paitsi latauksen merkkivalo syttyy. Mutta, jos sulake paikoillaan, ni auto ei sammu vaikka ottaa avaimet pois.
Laturi lataa reilua 14 V, laturin heräte on joskus katkennyt siitä harmaalta mötikältä startin luota, nyt oikastu suoraan kulkematta mötikän kautta. Mikälie mötikkä?
Auto sinänsä toimii, mutta oishan se mukava että matkaki kulkis.
Tytölle laitoin -98 Golf 1.4:sen, siinä mystinen vika. Mittaristossa ei näy ollenkaan kello eikä matkamittarit, muuten toimii ihan ok. Sulakerasialta pitää olla yksi sulake poissa, oikeanpuoleinen mittaristolle menevistä 7,5 A. Sulakkeen paikalleen laitto ei vaikuta muuten mittarin toimintaan paitsi latauksen merkkivalo syttyy. Mutta, jos sulake paikoillaan, ni auto ei sammu vaikka ottaa avaimet pois.
Laturi lataa reilua 14 V, laturin heräte on joskus katkennyt siitä harmaalta mötikältä startin luota, nyt oikastu suoraan kulkematta mötikän kautta. Mikälie mötikkä?
Auto sinänsä toimii, mutta oishan se mukava että matkaki kulkis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa