2.0 TDI (bkd) + DSG nykii kiihdyttäessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mayline
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.12.2007 21:01

2.0 TDI (bkd) + DSG nykii kiihdyttäessä

ViestiKirjoittaja mayline » 25.9.2009 22:11

Touranissa on mittarissa 120 tkm ja viimeiset 60 tkm siinä on ollut harmittava vika joka on viimeaikoina pahentunut. Kiihdyttäessä "sopivan kevyesti" kierrosten noustessä noin 1700 rpm:n kohdallle moottori nykäisee muutaman kerran. Kaikkea on mittailtu VacComilla ja tulin siihen tulokseen että ahtopaineet "sahaa" ylös alas muutaman kerran ja aiheuttaa ko vian? Mikähän moisen aiheuttaa? Turbon säädön jumitus? Lisäksi käynnistyksessä on joskus pieniä ongelmia. Väliin tuntuu siltä kuin hehkuttamatonta moottoria käynnistäisi kylmällä vaikka on lämmin moottori ja ilma! Moottorin softa on tarkastettu ja MAF sekä EGR on testattu uusilla osilla ja ne eivät vaikuttaneet asiaan. Olisko jollakulla hyviä ideoita mistä näitä vikoja lähtisi korjaamaan?

Toliman
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.12.2006 23:43

ViestiKirjoittaja Toliman » 25.9.2009 22:37

Jos Moottoripuoli tarkastettu.
Onhan DSG:ssä oma ohjainbox. Saako tuosta logia ulos?
Työkaverilla skoda TDI + DSG, rynkyttää kuulemma välillä --- kuin ajaisi kenkurubensalla.
Menossa tutkimuksiin.

Asroc
-
Viestit: 69
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 26.9.2009 8:43

Ja onko tosiaankin niin, että EGR:n ottaminen pois pelistä (alipanekellon letku irti ja tukkoon, sytyttää vikavalon hetken päästä koetaulussa) ei auta mitään? Minulla oireen sai poistettua kokonaan noin - lopulliset korjaavat toimenpiteet oli vähän toisia, mutta syyllisen sai esiin.

Itsellä käynnistyminen on kanssa välillä vaikeaa, yleensä tunnelma on kuin "ei jaksaisi pyörittää" vaikka akku on OK. Yleensä tätä esiintyy hyvin lohkolämmittimellä lämmitetyllä autolla, mutta muutoinkin, vaan ei säännöllisesti. Vosi varmaan hehkut tarkastaa, onko niiden vaihto muuten 2-litraisessa pumppusuutinvärkissä kova homma?

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 26.9.2009 9:43

Turbossa tuskin ongelma. itsellä bkd myös ja nykii välillä siinä n.1500-1600 rpm paikkeilla.
Ja turbo juuri uusittu
Yksi syy luulisin tuohon olevan että laatikko 'arpoo' laittaako pienemmälle vaihteelle vaiko ei... Mystinen vika tai sanoisiko 'ominaisuus' tuossa on.

Hehkujen vaihdosta ohjeita tarviis myös.

mayline
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.12.2007 21:01

ViestiKirjoittaja mayline » 26.9.2009 10:11

Ja onko tosiaankin niin, että EGR:n ottaminen pois pelistä (alipanekellon letku irti ja tukkoon, sytyttää vikavalon hetken päästä koetaulussa) ei auta mitään? Minulla oireen sai poistettua kokonaan noin - lopulliset korjaavat toimenpiteet oli vähän toisia, mutta syyllisen sai esiin.

samaa testasin ja mielestäni ongelma poistui tuolla! Mutta sitten uudella EGR venttiilillä vika palasi. Millä sait vian korjattua??

Asroc
-
Viestit: 69
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 26.9.2009 10:42

Notota, korjaukset oli ja on edelleen vähän sellaisia purkkamallisia, prikka EGR:n putkessa juuri ennen venttiiliä vähän rauhoittamassa paineheilahteluja ja sääännöllinen, joka kevät tapahtuva EGR-venttiilin puhdistus... Koko EGR:ää en viitsinyt tukkia, kun se taitaa tässä mallissa olla melko oleellinen lämmityslaitteen toiminnalle. Eli siinä prikassa on semmoinen 6mm reikä, joka siinä nyt sattui olemaan (vois varmaan olla peinempikin).

Jollain ilveellä pitäis saada loppumaan se öljyn imeminen sinne imupuolelle joka öljystää hela systeemit (minusta se tervaa siis sitä EGR-venttiiliäkin sen pakokaasun ohella) ja sitten varmaan sellainen lopullinen ratkaisu ongelmaan olis ottaa se mun prikka siletä putkesta huitsan tuuttaan ja ajaa auto sopivalle softapajalle. Mutta kun se toimii näinkin, niin olkoon.

Vaan ohjeita kaipaisin niiden hehkujen vaihtoon (tai siis jonkinlaista hengen kohotusta, että homma kotikonstein onnistuu) ja siihen, että millaisella rakennelmalla saisi sen koneen huohotuksen toimimaan ilman öljyn imemistä sinne imupuolelle.

mayline
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.12.2007 21:01

ViestiKirjoittaja mayline » 26.9.2009 12:24

Tein 1 mm pellistä välilaipan siihen EGR:n kylkeen ja porasin siihen 6 mm reijän keskelle. Vika korjaantui! Mutta.. Tuollainen "viritys" hieman epäilyttää ja mieleen tulikin että eikös Vag-Com:illa saa säädettyä EGR:n toimintaa? Säätäisi sen hieman "pienemmälle" niin eikö lopputuos olisi sama? Olisiko jollakin tietoa tuosta Vag-Com/ EGR säädöistä että voisin testata senkin?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.9.2009 18:45

Venttiilikoppa pois vaan ja sieltä alkaa katteleen niitä hehkuja, vaihto pitäs onnistua ilman nokkien irrootusta. Eikä pitäis katkeilla sisään kun vähän nitkuttelee edes takas, no problem.

mayline
-
Viestit: 12
Liittynyt: 18.12.2007 21:01

ViestiKirjoittaja mayline » 28.9.2009 18:07

millaisella rakennelmalla saisi sen koneen huohotuksen toimimaan ilman öljyn imemistä sinne imupuolelle


http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/oeljynkeraeyssaeilioe.php Tuosta linkistä löytyy ideaa miten öljyn sais kerättyä talteen eikä se sotke imupuolta.


Eikö kenellekään ole vinkkiä/ tietoa miten Vag-Com:illa saa säädettyä EGR:n toimintaa BKD moottorissa???


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa