Elikkä autona 16v kakkiainen KR koneella ja 156tkm mittarissa.
Auto on seissyt vuoden verran ja välillä hieman käytetty, mutta melko harvoin.
Nyt ajattelin auton synttärin kunniaksi käydä ihan kunnolla lämpimäksi asti.
Auto ekalla käyntiin ja kuulostellen konetta. Melkosta naputusta tuppasi pitämään.
No hiljenihän se 10 sekunnin jälkeen, mutta silti jäi vielä selvä naputus.
Annoin sitten koneen käydä lämpöiseksi, mutta naputus ei lakannut.
Kuinka paljon bensa vaikuttaa tuohon naputtamiseen. Vanhat bensat on tankissa, mutta lisättiin kyllä uutta sekaan.
Olisiko nostajat tiensä päässä?
Nyt siis kaipaisin hieman perushuolto vinkkejä, mitä kannattaa tehdä.
Kuitenkin niin että kansi pysyy vielä paikallaan.
Auto seisoo vielä tulevan talven laatikon vaihdon takia(+monen muun parannuksen), joten aikaa tässä on.
Eli muutkin kuin venttiileihin liittyvät asiat kiinnostaa.
KR huoltoa ja siihen liittyvää kyssäriä.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Tolla ajomäärällä ei varmaankaan tarvi tehdä mitään kunhan se naputus korjataan. Nesteet vaan uusiks. Ehkä tulpat, pyörijä ja kansi?
Olisko yksi tai useampi venttiilinnostin jumissa? Motonetista tarvikenostimet. Itse aikanaan sain tuolta FeBin nostimet, mutta siitä on jo aikaa...
Olisko yksi tai useampi venttiilinnostin jumissa? Motonetista tarvikenostimet. Itse aikanaan sain tuolta FeBin nostimet, mutta siitä on jo aikaa...
Nesteet on aina ollu kuosissa (Castrol TWS). Tulpat meinasin vaihtaa ja samalla tarkastaa sytkä puolta muutenkin.
Jakaja on vaihdettu uuteen pari vuotta sitten. Samalla meni vaihtoon kansi ja pyörijä.
Tulpanjohdot pitäisi varmaan uusia kanssa.
Venttiilivarren kumit suunnittelin vaihtaa ja samalla menisi nostajatkin.
Jakaja on vaihdettu uuteen pari vuotta sitten. Samalla meni vaihtoon kansi ja pyörijä.
Tulpanjohdot pitäisi varmaan uusia kanssa.
Venttiilivarren kumit suunnittelin vaihtaa ja samalla menisi nostajatkin.
-
- -
- Viesti:
Alkuperäiset kestää todistetusti yli 310 tkm, mutta sitä johtoa saa metritavarana luokkaa 2 € per metri. Itse en viitsisi...Tulpanjohdot pitäisi varmaan uusia kanssa.
Älä sitten osta mitään nimettömiä kumeja. Mulla kesti alle 10 tkm. Samasta paikasta samaan hintaan sain myöhemmin Topranin kumit ja ne tuntuis toimivan vielä yli 50 tkm jälkeenkin.Venttiilivarren kumit suunnittelin vaihtaa ja samalla menisi nostajatkin.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”