morjesta pöytään
eli ostin tuommoisen 80 quattron vm.92 jossa keskuslukitus ei sano yhtään mitään... piuhoja olen vähän kurkkinut, mutta ei löytynyt mitään erikoista... eli onko ohjainyksikkö mennyt? vai onko siellä jotain muutakin mitä on hyvä tarkistaa?
asia2: tuosta nelivedosta: saakos tuon lukkoperän kytkimen laitettua siten että perä on lukossa ihan sama mikä nopeus olisi kysessä (nythän tuo lukkoperä "sammuu" yli 25km/h jälkeen)
kiitoksia taas vastaajille!
audi 80 keskuslukitus toimii !!!kiitos viisaammille taas!!!
Valvoja: ffp jäsenet
audi 80 keskuslukitus toimii !!!kiitos viisaammille taas!!!
Viimeksi muokannut gt_man, 18.9.2009 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa kokeilla tutkia ainakin kuskin oven johdot. Kokeile avaimella aukeeko apukuskin ovesta kaikki?
Jos kaikki mykkiä, voi se alipainepumppukin olla rikkisärki.
Voi senkin tehdä. En muista minkä värinen johto perän lukon ohjainlaitteelta katkaisee/laittaa kytkimen väliin. Oliskohan sini-valkonen se nopeussignaali?
Jos kaikki mykkiä, voi se alipainepumppukin olla rikkisärki.
Voi senkin tehdä. En muista minkä värinen johto perän lukon ohjainlaitteelta katkaisee/laittaa kytkimen väliin. Oliskohan sini-valkonen se nopeussignaali?
Lukittaessa perän, takapyörät ovat pakotettuina pyörimään samaa tahtia. Tällöin voimansiirto käännyttäessä varsinkin pitävällä alustalla kuten esim asfaltilla joutuu kovalle rasitukselle ja saattaa aiheuttaa toisessa pyörässä pidon menetystä.
Itse unohdin kerran offivehkeestäni lukot päälle asafaltilla ja onnistuin saamaan "mukavan" rempan aikaan, mutta jos tykkää laittaa autoon rahaa niin mikäs siinä.
Huom. En tiedä millä tavalla Audissa on tuo lukko toteutettu, mutta mekaaninen täysin pitävä lukko ei ainakaan sovellu kovaan ajoon varsinkaan pitävällä alustalla.
Itse unohdin kerran offivehkeestäni lukot päälle asafaltilla ja onnistuin saamaan "mukavan" rempan aikaan, mutta jos tykkää laittaa autoon rahaa niin mikäs siinä.
Huom. En tiedä millä tavalla Audissa on tuo lukko toteutettu, mutta mekaaninen täysin pitävä lukko ei ainakaan sovellu kovaan ajoon varsinkaan pitävällä alustalla.
keskuslukosta
Pumppu näyttäisi olevan samanlainen kun omassa Jetassa. Kokeile tuleeko virtaa pumpun liittimeen. Liittimessä on kolme napaa. Keskimmäinen on miinus, laitimmaiset plussia. Toiseen plussaan pitäisi tulla 12v virta.
Pumpun toiminnan voi kokeilla syöttämällä sille virtaa vaikka 12v akkulaturista. Jommastakummasta navasta pitäisi pörinän alkaa.
Pumpun toiminnan voi kokeilla syöttämällä sille virtaa vaikka 12v akkulaturista. Jommastakummasta navasta pitäisi pörinän alkaa.
jeps pumppu paskana... ei tule virtaa, no niitä sentään löytyy vielä romiksilta...
tosiaan talviajoon olisi kiva saada lukkoa vähän kovempiin nopeuksiin, jos joku siis tietää tarkasti mikä ja mistä piuha sieltä pitäisi katkasta niin voipi kertoa
ja nälkähän kasvaa syödessä: mistä kannattaisi kysellä b4 koriseen vähän ajettua 2.0 16v konetta?
vanhalla 8tapilla alkaa olemaan mittarissa 300tkm...
tosiaan talviajoon olisi kiva saada lukkoa vähän kovempiin nopeuksiin, jos joku siis tietää tarkasti mikä ja mistä piuha sieltä pitäisi katkasta niin voipi kertoa
ja nälkähän kasvaa syödessä: mistä kannattaisi kysellä b4 koriseen vähän ajettua 2.0 16v konetta?
vanhalla 8tapilla alkaa olemaan mittarissa 300tkm...
Tajusinko oikein???
jeps pumppu paskana... ei tule virtaa, no niitä sentään löytyy vielä romiksilta...
Eli siis jos sinne pumpulle ei tule virtaa, niin silloinhan vika on johdoissa ja pumppu ehjä? Siis sen sähkönhän sitä pumppua pitäisi pyörittää.
Ja jos taas pumpulle tulee virtaa, mutta lukkoa avaamalla tai sulkemalla ei tapahdu mitään, niin silloin on vika pumpussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa