Moro! elikkäs kyseessä olis 80 Audi johon vaihdettu satasen Audin 2 litranen 5 mukinen KP-mylly. eräs päivä hyytyi kesken ajon eikä enää lähtenyt käyntiin. yön yli levänneenä lähti tulille. mutta mutta, vaihdoin bensansuodattimen, niin nyt ei käy ollenkaan. määräjakajalle asti kyllä tulee aine, mut ei siitä eteenpäin ollenkaan.
Mikä mahtaa mättää??
Audin bensaongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kuunteleppa suriseeko pumppu. En ole nyt aivan varma mutta ainenkin nuo 5 mukiset KV myllyt ovat ilmeisesti aika ronkeleita että on painetta tarpeeks. Eikös tuo KP ole kanssa vessanpönttö jakavehje?
Minulla tuo coupe teki tuossa kesällä lakon hyytymällä ihan yhen äkin (tai no pätki se noin 2 km matkan enemmän ja vähemmän ja sit loppu). Vähän aikaa seisottua pyöri aina ehkä semmosen 5 sek ja sit loppu. no pumppu kävi sillontällön katkonaisesti eli eikun vaihtoon ja sit alkoivat taas kilometrit maistua.
Minulla tuo coupe teki tuossa kesällä lakon hyytymällä ihan yhen äkin (tai no pätki se noin 2 km matkan enemmän ja vähemmän ja sit loppu). Vähän aikaa seisottua pyöri aina ehkä semmosen 5 sek ja sit loppu. no pumppu kävi sillontällön katkonaisesti eli eikun vaihtoon ja sit alkoivat taas kilometrit maistua.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onkos tämä nyt K-Jetillä vai KE-jetillä vai sitten joku ihan muu systeemi?
Pumppu tankissa vai autonpohjassa?
K-Jet tarvitsee vähän enemmän painetta pumpulta, muistelen lukeneeni että jossain 5 bar pitäisi olla.
Kannattaa tosiaan pumppu vaihtaaja tarkistaa että pumppu on varmasti käypänen paineiden puolesta.
Pumppu tankissa vai autonpohjassa?
K-Jet tarvitsee vähän enemmän painetta pumpulta, muistelen lukeneeni että jossain 5 bar pitäisi olla.
Kannattaa tosiaan pumppu vaihtaaja tarkistaa että pumppu on varmasti käypänen paineiden puolesta.
kyllä tää on k-jetronic. yritettiin käynnistellä siten että nosteltiin "pöntön" läppää edestakaisin, muutaman kerran hörähti tulille mutta hyytyi melkein samantien. pumppu on vaihdettu kahteen kertaan... määräjakajalle asti tulee tosi hyvin paineet, mut siitä eteenpäin ei lähde kuin yhtä putkea pitkin, ilmeisesti kylmäkäynnistimelle.
Ota suuttimet irti ja laita ne 1.5L limpparipulloihin. Sit hyppylangalla jatkuvat virrat bensapumpulle ja nostat ilmamäärämittarinlautasta ja katsot tuleeko mitään. Jos ei tule, niin suuttimet irti letkuista ja tuleeko letkuista mitään. Jos ei niin määräjakaja on tod näk ruostunut, juminut yms umpeen. Määräjakan voi irroittaa ilmanputsarin rungosta ja kokeilla liikkuuko keskellä oleva mäntä vapaasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa