Hei kaikille tietäjille!
Olisin arvokkaita neuvoja vailla. (olo tällä hetkellä "aika" tukala)
Eli käytin Corrado G60:stä katsastuksessa ja tietysti happiarvot ym. täysin sekaisin.
Lambda näyttäs toimivan tyhjäkäynnillä, mutta ei kierroksillla.
CO%=0,3 (max), mulla yli 5% ja sitten mikä se toinen arvo on, jossa max. 100 (mulla 160)
Yhdet "sepät" mittas ilmamäärämitttarin ja kertoivat arvojen olevan n. kolminkertainen jo tyhjäkäynnillä. Joka tapauksessa vehje käy aivan liian rikkaalla. (kaupunki, n. 20L)
Meinaan että toi ilmavirran mittari ei ole aivan halpa, BOSCH 607€::a /netto, tarvikkeena 550 €/a netto. Antakaa hyviä neuvoja, kiitos!
Corradon "ilmamäärämittarista"
Valvoja: ffp jäsenet
Öö. G60:ssä ei ole ilmamäärä/ilmamassamittaria. Mitähän tässä nyt on koitettu selvittää?
Rikas seos (liian iso CO arvo) ja suuret palamattomien hiilivetyjen arvot (HC-luku) kielii näissä laitteissa ehkä 80% tapauksisa lambda-anturiviasta.
Se putken päästä mitattu lambda-arvo ei liity oikeastaan millään tavalla lambda-anturin toimintaan. Arvo mitataan pakokaasupäästöistä ja kertoo vaan seoksen "oikeellisuuden" (pitäisi olla 0,970-1,030).
Rikas seos (liian iso CO arvo) ja suuret palamattomien hiilivetyjen arvot (HC-luku) kielii näissä laitteissa ehkä 80% tapauksisa lambda-anturiviasta.
Se putken päästä mitattu lambda-arvo ei liity oikeastaan millään tavalla lambda-anturin toimintaan. Arvo mitataan pakokaasupäästöistä ja kertoo vaan seoksen "oikeellisuuden" (pitäisi olla 0,970-1,030).
Niin. mutta...
Miksi lambda-anturi toimii normaalisti tyhjäkäynnillä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa