Nythän näitä mk3:en käyntivikoja tulee kuin sieniä sateella.
Nyt faijan vento 1.6i AFT moottorilla rupesi sammumaan kesken ajon. Sammuu vain alle 60km nopeuksissa, puoliminuuttia- minuutin seistyä lähtee taas nätisti käyntiin. Sammuttuaan tulee kyllä virtaa ja startti pyörittää. Vikakoodit luettu Boschin testerillä ja niitä oli 0kpl. Voisiko vika olla jossain bensansyöttöön liityvässä? Autossa on Cobran hälytin mutta sen ajonestoa ei ole kytketty, eli autossa on ainoastaan auton oma ajonesto.
Vento sammuu ajossa.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pitääpä selvittää tuo rele homma. Moottorihan on monipisteruisku sähkösuuttmilla varustettu 101hv malli, jota ei ole suomeen tuotu venton/golfin keulalla maahantuojan toimesta.
Seatissa ja audissa on vissiinkin tuota moottoria ollut.
tulpat on aika hankala irroittaa koska imusarja menee kannen yli peittäen tulpat aika tehokkaasti (vaatii erikois avaimen).
Seatissa ja audissa on vissiinkin tuota moottoria ollut.
tulpat on aika hankala irroittaa koska imusarja menee kannen yli peittäen tulpat aika tehokkaasti (vaatii erikois avaimen).
Ongelma edelleen aiheellinen...
Olen vaihtanut tuohon miinaan jo: uuden pa pumpun, kampiakselin asentotunnistimen, nakutustunnistimen, ajonesto boksin, virtalukonpohjan, puolan..ym....
Edelleen auto sammuu ajosta ja tai ei lähde käyntiin päiväkausiin. Vika paikallistettu pa pumpun releelle. Rele ei kytke vaikka avaimesta kääntää, yhden releen koppakin kerkesi jo sulamaan kun kuumeni niin helvetisti.
Eilen halkaisin tuon koko sähkötaulun enkä löytänyt löysää kontakteista. Joku kontaktihäiriöhän tuon releen lämpenemisen selittäisi? Startatessa kun sormella painaa releen kärjen kiinni, niin pa pumppu herää henkiin mutta auto ei käynnisty. Mystistä.
Voisikohan tässä olla jotain viitteitä myös ECUn suuntaan? Jos jollain on -96 vuoden gollffin/ venton sähkötaulua ylimääräisenä, niin privaan yhteyttä.
Ideoita kaivataan..
Olen vaihtanut tuohon miinaan jo: uuden pa pumpun, kampiakselin asentotunnistimen, nakutustunnistimen, ajonesto boksin, virtalukonpohjan, puolan..ym....
Edelleen auto sammuu ajosta ja tai ei lähde käyntiin päiväkausiin. Vika paikallistettu pa pumpun releelle. Rele ei kytke vaikka avaimesta kääntää, yhden releen koppakin kerkesi jo sulamaan kun kuumeni niin helvetisti.
Eilen halkaisin tuon koko sähkötaulun enkä löytänyt löysää kontakteista. Joku kontaktihäiriöhän tuon releen lämpenemisen selittäisi? Startatessa kun sormella painaa releen kärjen kiinni, niin pa pumppu herää henkiin mutta auto ei käynnisty. Mystistä.
Voisikohan tässä olla jotain viitteitä myös ECUn suuntaan? Jos jollain on -96 vuoden gollffin/ venton sähkötaulua ylimääräisenä, niin privaan yhteyttä.
Ideoita kaivataan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa