IV Golf Gti:n (-98) ajovalojen polttimojen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
IV Golf Gti:n (-98) ajovalojen polttimojen vaihto
Elikkäs ajovalojen polttimot pitäis saada vaihdettua neloskoppaseen gti golfiin, mutta miten?! Tarviiko tosiaan purkaa puol konehuonetta että ne saa vaihdettua?! Vai onko kaikki vastaavassa tilanteessa olleet käyttäneet liikkeessä kyseisessä operaatiossa?!
-
- -
- Viesti:
Ihan älyttömästi helpottaa tota vaihtoa, kun irrotat etupuskurin ja umpiot. Maskin alta torxit auki, puskurin sivummaisien alaritilöiden alla on torxit ja kuskin puolen ritilän alla lämpötila-anturi, joka kannattaa nypätä irti puskurista tässä vaiheessa, pyöränkoteloiden ulkolaidoissa olikohan 4 torxia per puoli. Ajovalonpesureista ei ole hajua, koska omassa ei sellaisia ole, mutta ei kai ne mitään kovin erikoisia toimenpiteitä vaadi?
Mut tuon jälkeen puskurin kuori lähtee kevyesti eteenpäin vetämällä irti. Ja umpiot on 4:llä pultilla kiinni. 10 minuutin homma, että umpiot on pöydällä ja polttimot vaihdettu, kun tuolta välistä nysväämällä menee 10 minuuttia per puoli... Ja ne polttimoiden pidikeraudat on TODELLA v-mäiset pujotella paikalleen sieltä ahtaasta kolosta. Itse ainakin suosin 110%:sti tuota umpiot pöydälle -metodia. Pari kertaa kun harjoittelee, niin se on 2 minuutin homma irroittaa tuo puskurin kuori. :)
Mut tuon jälkeen puskurin kuori lähtee kevyesti eteenpäin vetämällä irti. Ja umpiot on 4:llä pultilla kiinni. 10 minuutin homma, että umpiot on pöydällä ja polttimot vaihdettu, kun tuolta välistä nysväämällä menee 10 minuuttia per puoli... Ja ne polttimoiden pidikeraudat on TODELLA v-mäiset pujotella paikalleen sieltä ahtaasta kolosta. Itse ainakin suosin 110%:sti tuota umpiot pöydälle -metodia. Pari kertaa kun harjoittelee, niin se on 2 minuutin homma irroittaa tuo puskurin kuori. :)
-
- -
- Viesti:
-
- -
Juu. Todellakin riippuu paljon siitä, että mikä moottori on pellin alla. Täysin mahdotonta on saada iso räpylä mahtumaan ilmastoituun 1.9 TDI 74 KW konehuoneeseen. Kuskin puolelta vaihtaa kaikki suht nätisti, mutta apparin puolella tilaa on ilmastoinnin putkien ja muiden osien takia ruhtinaalliset vajaa 3 senttimietriä. Perkele!
Ei mahtunu mun kädet, eikä pihdit, eikä mikään muukaan, vaikka kuinka kiroilin ja mielessäni vittuilin volkkarin insinööreille. Paremmalla ajalla puskuri pois ja vaihto apparin puolelle.
Ei mahtunu mun kädet, eikä pihdit, eikä mikään muukaan, vaikka kuinka kiroilin ja mielessäni vittuilin volkkarin insinööreille. Paremmalla ajalla puskuri pois ja vaihto apparin puolelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”