Eli kertokaapa nyt viisaammat tietonne näistä vaggilaisten nelivetosysteemeistä...
Etuvetoisilla ja takapotkuilla ikäni ajellut joten nelikoista ei ole muuta kokemusta kuin valmetin puikoissa. Nyt tuli semmonen tilanne eteen että entisestä kulkineestä sovittiin kaupat lauantai iltana keskikaljan vaikutuksen alaisena joten se olisi sitten myytävä.
Sen verran kovasti tuo nelivetohomma on tuonne pääkoppaan pinttynyt että nelikon osto olisi edessä. Nyt kiinnostaisi että mitä eroa on teoriassa ja käytännössä näillä vag konsernin nelivetoratkaisuilla kun on syncroa, 4motion haldex kytkimellä ja audin quattro torsen tasauspyörästöllä sun muuta. Lähinnä nämä Quattron ja 4motionin käytännön erot ja huoltotarpeet yms kiinnostaisi...
Kysymys VAG nelikoista...
Valvoja: ffp jäsenet
Torsen
Haldex
Quattro tai 4motion ei kerro onko neliveto torsen vai haldex. Audin neliveto on quattro, mutta toteutus voi olla kumpi vain. Samoin 4motion, volkkarin nelikko-nimi joka ei kerro totuutta. Torsen on käytössä mikäli kone on pitkittäin, esim A4/Passat, ja haldex jos kone on poikittain, esim A3/Golf.
Haldex
Quattro tai 4motion ei kerro onko neliveto torsen vai haldex. Audin neliveto on quattro, mutta toteutus voi olla kumpi vain. Samoin 4motion, volkkarin nelikko-nimi joka ei kerro totuutta. Torsen on käytössä mikäli kone on pitkittäin, esim A4/Passat, ja haldex jos kone on poikittain, esim A3/Golf.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kaivoin vanhan juupas eipäs topicin.
Ai niin se linkki: Kliks
Ai niin se linkki: Kliks
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa