IV Golf 1.8t GTI oudot ongelmat? + Ahtaa 0,4?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

IV Golf 1.8t GTI oudot ongelmat? + Ahtaa 0,4?

ViestiKirjoittaja Denso_ » 20.8.2009 17:34

No niin nyt sitä sitten olis. Ostin tossa viikko sitten kiertopalkinto GTI golfin ja nyt rupesin sitä tarkemmin tarkastelemaan. Autossa on joku halpa swoosh ahtopainemittari joka näyttää ajossa, tai no koko ajan pelkkää plussaa? :O Eli alipaine puuttuu imusarjalta kokonaan. Diagnosoin itse että ainakin Bypass on rikki ja sehän olikin niin siitä ainakin falskaa paineita pois. Uusi s3 pässi olis tarkoitus laittaa huomenna kiinni ja käyttää katiskaa kiinni comissa. Lueskelin tossa että vika saattaa johtua viallisesta ahtimestakin. Mutta nyt jos jollain on samanlaisia kokemuksia ja vinkkejä mistä vikaa perkaamaan niin iso käsi sille. Vuosimalli on -99 ja kone on AGU mallinen. Ja onhan se painemittari nyt oikeessa paikassa eli siitä Bochin pässin yläpuolelle tulevassa letkussa?

Pikku lisäyksiä: Arvelin itse että toi halppismittarikin voi hurjia, sekä pienen lueskelun jälkeen ovat puhuneet jostain ahtimen johdinsiipien säätötangosta tai jtn että olis jumissa. Mutta sekin on kyllä outoa että nostaa vedossa kyllä paineet sinne 0,6-0,5 kohdalle vaikka pässi on rikki? Fin-turbolla sanoivat että ei ole mitään mahdollisuutta siihen että alipaine voi puuttua kokonaan? Alkaa jo jännittämään...

Nyt rupes toimii muilta osin mutta ahtaa vaihteella kuin vaihteella vedossa 0,4. Mistä moinen voisi johtua?
Viimeksi muokannut Denso_, 21.8.2009 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 20.8.2009 18:12

Älä huoli, tuossa ei ole johdinsiipiä. Vaan hukkaportti. Mutta on fyysisesti mahdotonta näyttää ylipainetta moottori jarrutuksessa. Jos näin on, niin taitaa mittari näyttää omiaan.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 20.8.2009 18:18

Myös sitä veikkasivat Fin-turbolla että hukkaportti olisi jo tiensä päässä, kun kilometrejä on mittarissa kuin turkkilaisessa taksissa! :D Ei nimittäin ole ainakaan dokumenttia että ahdin olisi joskus huollettu/vaihdettu. Olisiko nyt hyviä huoltovinkkejä muutaman kadonneen konin metsästykseen? Tuoko ehjä pässi vähän virkeyttä koneeseen? Tuntuu aika puutuneelle!

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 20.8.2009 20:51

Ja nyt kun on iskeny kyselyikä päälle niin voiko tuota puhaltimen kuntoa oikein mitenkään muuten todeta kuin ottamalla solmu pöydälle ja heiluttelemalla vimmatusti?

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 20.8.2009 22:27

Eli alipaine puuttuu imusarjalta kokonaan.

Olisin itse hieman huolissani jos bensamoottorista puuttuisi alipaine nimenomaan imusarjasta ja se vielä toimisi? Ensimmäisenä ehdottaisin tarkistamaan ihan ajatuksella, mistä tämä mittari saa tietonsa? Ennen vai jälkeen kaasuläpän? Todennäköisesti mittarin lähtö on asennettu nimenomaan turbon ja kaasuläpän väliin, joten on aika onnetonta nähdä sieltä alipainetta..
Arvelin itse että toi halppismittarikin voi hurjia, sekä pienen lueskelun jälkeen ovat puhuneet jostain ahtimen johdinsiipien säätötangosta tai jtn että olis jumissa. Mutta sekin on kyllä outoa että nostaa vedossa kyllä paineet sinne 0,6-0,5 kohdalle vaikka pässi on rikki?

Laita ihmeessä luotettava mittari kiinni ja nimenomaan sinne kaasuläpän jälkeen, jos vaikka näkisi sitten hieman alipainettakin. Tämän jälkeen on hieman helpompi arpoa mikä on rikki ilmapuolella.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 20.8.2009 23:00

mistäs se olis näppärä ottaa sieltä kaasuläpän jälkeen? tosiaan nyt kun miettii niin se bypass:han on ennen sitä kaasuläppää ja sieltä se nyt sen mittaa. Pitää vaan nyt kädet ristissä nukkua ja toivoo että huomenna ei löydy paljon vikakoodeja, kun laittaa töpseliin. Vehkeet pelaa kuitenkin mielestäni kohtuu normaalisti, vaikka pässi on rikki. Pientä nykimistä kiihdytyksillä kevyellä jalalla. Toivottavasti rauhottuu kun saa sen uuden Bypassin kiinni!

mmak
-
Viestit: 55
Liittynyt: 18.11.2006 15:02

ViestiKirjoittaja mmak » 20.8.2009 23:15

Normaalisti, jos ei muuta kautta saa, niin täytyy porata nippa imusarjaan mittaria varten. Jos se mittaa nimenomaan bypassin luota paineita, niin on luonnollista, ettei bensavehkeessäkään aisti alipainetta, ellei ole pirun tukkoinen ilmansuodatin kyseessä.. Tietävämmät kertokoot näiden ahdistettujen bensavehkeiden sielunelämästä. Itse lähinnä riisseli miehiä...

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.8.2009 9:58

ByPassin ohjausletku tulee kyllä kaasuläpän takaa, eli imusarjan puolelta. Mutta polttoaine painesäätimen ohjausletku on sikäli luotettavampi, koska by-passin ohjauksessa on myös ohjausventtiili välissä joka hieman muuttaa arvoa.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 21.8.2009 11:06

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Denso_
-
Viestit: 38
Liittynyt: 20.8.2009 14:03

ViestiKirjoittaja Denso_ » 21.8.2009 11:34

No niin, Nyt on uus RS audin pässi paikoillaan. Vehkeet toimii kuin junanvessa. Persdynot otin tuossa niin tuntu, että muutamat pollet olivat tulleet laitumilta takaisin! :D Mittarikin rupesi uuden bypassin myötä näyttämään alipaineen ja outo nykiminen hävisi. Tuttu kaveri oli toissä laakkosella niin katto koneella vikamuistit niin ei ollu kuin yksi korkeusanturista, mutta sekin fixattiin nopeasti pikaliimalla! Nyt eikun odottelemaan karalalle pääsyä että saadaan muutama lisäheppa ohitusturvallisuutta parantamaan! Kiitos kaikille aikaansa kuluttaneille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa