Ostin edellistalveksi tuollaiset A8 replicat, kiillotetut, myyjä sanoi kysyttäessä että kyllä ne käy talveen, ja olihan se jo joulukuuta kun ne ostin. No lakka alkoi irtoilla puolien terävistä reunoista, yhdessä vanteessa on pienen kämmenen kokoinen läikkä josta lakka irronnut ja alumiini hapettunut. Muualla on pieniä pyöreitä läikkiä, kuin kalojen suomuja.
Mites tuota kannattaa lähteä korjaamaan? Myyjä ehdotti karhunkieltä ja lakkapurkkia, sillä saa ne uuden veroisiksi. Onko karhunkieli sama kuin patapata, eli sellanen teräsvilla? Ja spraylakkaa vaan päälle? Itse epäilen omat kädentaidot tuntien ettei tuu kovin häävin näköistä jälkeä. Toinen vaihtoehto, puhalluttaa ja lakkauttaa vanteet. Mutta ilmeisesti paras tapa saada noista talven kestävät olisi pulverimaalaus, mattamustaksi ajattelin. Ei vaan toisaalta raaskisi kun ne on hienot kiillotettuna.. Kumit pitänee irroittaa puhallusta ja maalausta varten, joten siitäkin tulee omat kulunsa. Takuuasia tämä ei ole, joten ei tarvi ehdottaa sitä ratkaisua.
Alumiinivanteiden lakkapinta pilalla, mitä tehdä?
Valvoja: ffp jäsenet
Noitten vanteitten laatu ei tosiaankaan ole ns. merkkivanteitten veroinen. Omissa oli hieman samaa ongelmaa, mutta noista vanteista lakan poisto maalinpoistoaineella on helppoa, koska lakkakerros on ohut. Sitten vain hieman tasoittelua vesihiomapaperilla, että lähtee boorit pois ja rättilaikalla kiilto pintaan. Klik
Itsellä on ollut kiillotettuja, lakkaamattomia aluja talvikäytössä, mutta ne vaativat huolellisten pesun joka suolakylvyn jälkeen.
Uuden lakan voisi tietysti vetää pintaan, mutta senkin alta olisi vanha lakka poistettava ja pohja hiottava.
Itsellä on ollut kiillotettuja, lakkaamattomia aluja talvikäytössä, mutta ne vaativat huolellisten pesun joka suolakylvyn jälkeen.
Uuden lakan voisi tietysti vetää pintaan, mutta senkin alta olisi vanha lakka poistettava ja pohja hiottava.
Tarvitsee se maalattuja/lakattukin vanne pesun ja vahauksen. Kun lakkapinnan jättää hoitamatta, orkosista pääsee kosteus tekemään tuhojaan.muuten hyvä, mutta talveksi tarvitaan kunnon suoja, ei sitä aina jouda pesemään ja etenkään vahaamaan, ei riitä into eikä aika enää.
Tuossa melkein naapurissa on yksi Audi A4 Avant, jossa on tuollaiset kokomustat A8 replica -vanteet. Viime kesänä olivat vielä kiiltävät, mutta nyt ei meinaa silmä tottua noihin millään. Kauempaa ei juuri erota, että vanteessa olisi puolia lainkaan.
olispa kuvia erivärisiksi maalatuista a8 vanteista, olen jotain joskus nähnyt, ja onhan tuo musta ehkä mustassa autossa vähän kuin olisi pelkät peltivanteet. En tiedä saako näihin nätisti vanneteippiä reunaan, mutta punaista olin ajatellut jos nuo mustaksi maalaa, jarrusatulat kun ovat punaiset myös. Rikkoisi vähän sysimustaa olemusta. En vaan tiedä saako vanneteippiä oikein laitettua kun näissä ei ole mitään reunaa jonka mukaan sitä laittaisi, siis sellaista reunaa johon painot löydään kiinni.
Ehkä koitan saada nuo siistiksi ja myyn pois. Olen muutenkin hakenut jo jonkunaikaa 16" peltivanteita, mahdollista levitystä varten, mutta harvoin on myytävänä.
Tossa vielä kuva ongelmasta:
Ehkä koitan saada nuo siistiksi ja myyn pois. Olen muutenkin hakenut jo jonkunaikaa 16" peltivanteita, mahdollista levitystä varten, mutta harvoin on myytävänä.
Tossa vielä kuva ongelmasta:

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”