1.6 akl ei meinaa pysyä aisoissa on menohaluja...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kr82
-
Viestit: 30
Liittynyt: 4.1.2004 11:37

1.6 akl ei meinaa pysyä aisoissa on menohaluja...

ViestiKirjoittaja kr82 » 4.8.2009 21:43

Yht äkkiä kesken ajon huomaan, et vaikka et koskekaan kaasuun ni auto menee reippaasti ja kun koskee kytkimeen ni huomaa, ku kierrokset hyppää tappiin. jotenkin polltoaineen syöttö ei lopu kaasu polkimesta helpottamalla. virrat kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan, niin taas toimii. vaijeri ainaki pelittää, onko jollain kokemusta tälläisestä vauhdinnälästä?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 5.8.2009 8:05

Kurkkaappa alkuun miltä kaasuläppä näyttää, onko kuus kiloo karstaa ja jumii hiukan auki? Ja imuilmavuodot, olikos tuossa halkeileva muovinen imusarja?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 5.8.2009 8:08

Vikakoodien lukeminen voi helpottaa hakemisessa myös.

kr82
-
Viestit: 30
Liittynyt: 4.1.2004 11:37

ViestiKirjoittaja kr82 » 6.8.2009 21:29

Yhden liittimen löysin imusarja päältä, joka ei ollu ihan kunnolla kiinni. täytyypä tutkia kaasuläppä, kone on tosiaan mallia, joka karstottaa mieliista ja kerää vettäkin, kun rouva ajelee lyhyt kaupinkimatkaa. Imusarja on plastiikkaa.... kiitoksia vinkeistä.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 1.9.2009 10:30

Löytyikö tähän vikaan ratkaisua?

Eilen liikennevaloissa Seat Leon AKL -moottorin kaasu hirtti kiinni ja helpotti moottorin sammutuksella. Vika ei ole uusinut eilisen jälkeen. Kuulostaa samalta kuin ensimmäisellä kysyjällä.

Vikakoodeina:
00522 Coolant temperature sensor G62 implausible signal ja
00537 Lambda regulation lower limit intermittent.

Mistähän sitä alkaisi naapuria opastamaan?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 1.9.2009 11:08

Noi vikakoodit ei ainakaan voi tuota minusta aiheuttaa. Joku suurempi imuvuoto kylläkin.

kr82
-
Viestit: 30
Liittynyt: 4.1.2004 11:37

ViestiKirjoittaja kr82 » 21.10.2009 21:05

vikaa ei löytyny, huomenna vollkarilla koittavat.
nytt ei auto meinaa enää käynnistyä toisinaan lämpimänä ollenkaan ja jos lähtee sahaamisen jälkeen, ni kun painaa kaasua, ni kierrokset jää päälle, vaikka 5 tonniin jos polkasee.... Taitaa tarvita ruveta katteleen riisipusseja... tähän asti on saatu kuntoon kotosalla, mut nyt ei taida onnistua.

Wille-
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.2.2007 22:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wille- » 21.10.2009 21:31

Itselläkin ei meinaa aina käynnistyä lämpipänä auto. Koneena 1.6 akl
Paikallisella korjaamolla epäilivät lämpötila-anturia... Tiedä häntä..
Ei ole niin paljoo haitannut tuo vika että oisin vaihtanut kyseisen anturin...

Jori
-
Viestit: 249
Liittynyt: 29.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Jori » 23.10.2009 14:02

Omakohtaisina kokemuksina AKL moottorista:
Nimenomaan tohon itsekaasutteluun oli selkeenä syynä viallinen lämpötila anturi.
Tohon huonoon käynnistymiseen lämpimänä oli vikana viallinen käyntinopeus anturi. Tosin siinä yhteydessä oli oireena myös selkeä nykiminen 1,2,3 vaihteilla.


Yleisenä ohjeena omana mielipiteenä:
Kun lopulta se auto pitää vielä korjaamolle hämärien oireiden vaivaamana, on hyvä sitä ennen kirjoittaa kaikki havainnot hyvinkin tarkkaan esim kylmä käynnistyksestä lähtien --> vian esille tuloon saakka, ml kaikki tieto ja historia mikä tuntuu liittyvän tähän ja viedä tämä printti korjaamolle auton kanssa. vrt kommenttia "tää nykii, korjatkaa".
Tästä on useampaan kertaan kiitelty korjaamolla ja saattaa vaikuttaa alentavastii vielä laskun loppusummaan.

kr82
-
Viestit: 30
Liittynyt: 4.1.2004 11:37

ViestiKirjoittaja kr82 » 29.10.2009 21:14

Kyllä moottorin lämpötila anturi syynä retkuiluun. aiheuttaa kuulemma kylmäkäynnistys ongelmankin ainakin tässä. on kyllä nyt pelittäny. Eniten harmittaa et olin kerran motonetin tiskil anturi kourassa, mut jätin ottamatta, ku en sit ollu varma. piru oli siinä joku syy miksi epäilin sitä, mut nyt en kyl jaksa muistaa... lämpömittari heilahti tärinässä tai joku sellanen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa