-90 1,8 16v (KR) sytytystulpat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

-90 1,8 16v (KR) sytytystulpat

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.8.2009 8:14

Olis varmaankin taas aika vaihtaa tulpat.

Mitäs tuohon kannattaisi laittaa? NGK tarjoaa vain yksikärkitulppaa (BCP7ET), eikä sellanen oikein innostaisi...

Sitten olis Eyquem FC 62 LS3X ja Denson valikoimaa. Alkaa tosin tollaset 17,5 € iridium-tulpat olemaan hintansa puolesta vähemmän kiinnostavia... Mutta jos ne sitten on maailman parhaat ja kestävät tohon koneeseen niin ei kai se mahdottomuus ole jos saa rahalle yhtä paljon vastinetta.

Boschin tulpat ei kai oo niin kovassa huudossa? Tarjolla olis Yttrium FR6DC+.

Valeota en uskalla edes ajatella :)

Toiset valmistajat suosittaa vastuksella olevaa tulppaa ja toiset ilman. Kumpikohan pitäisi olla? Kupariset sytkäjohdot kielivät vastuksen tarpeesta?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.8.2009 12:36

Boschilaiset pelasi ihan mukavasti mitä kerkesin muutaman tuhat km ajelemaan -89 KR:llä kun sellaset vaihdoin.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.8.2009 10:12

Ainakaan kaasarikoneessa Boschilaiset eivät kestäneet. Toimivat kyllä muutaman tuhat km, mutta kärkiväli hupeni huomattavasti NGK:ta nopeammin. Kokemukset kolmikärkisistä BUR5ET-10:stä.

Merkkiliikkeen tiskiltä hain joskus tulpat ja nekin olivat NGK:ta kalliissa VW:n pahvilaatikossa.

Motonet tarjoaa seuraavia:
SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / NGK SYTYTYSTULPAT
NGK BP6ET (3-kärki) 11-1276 1.0/1.3 86->91 BP6ET (ei 8.88->7.89) [1986 - 1991] 4,90 €
NGK BP5ET-10 11-1277 1.6-55kW/75hv 84->91 BP5ET-10 (ei PN/RE/RF-moott) [1984 - 1991] 5,20 €
NGK BUR5ET-10 11-1491 1.6-52kW/70hv 87->91 BUR5ET-10 (PN/RE/RF-moott) [1987 - 1991] 6,30 €
NGK BUR6ET 11-1490 1.8 84->91 BUR6ET (ei 16V) [1984 - 1991] 5,90 €
NGK BCP 7 ET 11-1437 1.8-16V 86->91 BCP7ET (ei G60/Kat) [1986 - 1991] 5,90 €

Viimeinen vaihtoehto lienee oikea, miksei saisi olla yksikärkinen?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.8.2009 16:31

enemmän kärkiä, enemmän woimaa ;)
boschi ja nkg on toiminut aivan mainiosti.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 4.8.2009 20:40

Vag:iin omasta kokemuksesta ei mitään muuta ku Beru ultra-x.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.8.2009 22:51

Perskule! Beru unohtu tyystin... Mitäköhän luokkaa sellaisten hinnat olis?

Ihan hyviä kommentteja tullut. Odotellaan vielä kun nää vanhat KR-jermut lukee tän ja osaa kertoa omansa :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.8.2009 11:08

FR 56 Boschi. 200tkm. ajoa ilman ongelmia.

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 6.8.2009 20:21

Eihän tuo beru mikään kallis tulppa oo, jonku euron kappaleelta enemmän entä joku perus ngk.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.8.2009 23:54

Heh, Ebaystä huusin em. Denso Iridium -tulpat alle neljä kymppiä posteineen. Käytetty paikallaan, mutta ei ajettu. Myyjä kertoi että huomasi liian myöhään että väärä tyyppi.

Katsotaan millaiset tulee :) Pitää nuuhkia tarkasti että onko moottoria käytetty.

Silti saa antaa suosituksia. Noihan voi olla ihan mitä vaan...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.8.2009 23:14

Pari päivää meni ja ulkoisesti uudenveroiset tulpat pehmusettussa paketissa ulko-oven omalla puolella :)

Tarkkaan kun nuuhki niin ehkä noi olis joskus nähneet palotilan? Kiristettäessäkin tuntuin kun uusia kiristäisi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa