Boxia olen suunnitellut laitettavaiksi G4seen (85kW / 310nM) 4 motion.
Löytyy tuolta http://www.powerdiesel.fi/?sivu=list_infos&l=2064 suht koht edulliseen hintaan
Nyt seuraa muutama aloittelijan kysymys:
1. Tuotahan ei pysty säätämään, muuten kuin tehojen puolesta +20%. Miten käy kulutukselle, varmastikkin nousee normaalista?
2. Mitä katsastusmies tykkää moisesta boxista? Ei varmaan hypi ilosta, vaikka tehojahan saa sen +20 pinnaa nostaa. Tosin ei välttämättä edes huomaa.
3. Mihin muutoksiin tulisi varautua, varmaankin kytkin saattaa alkaa luistelemaan jossakin vaiheessa..? Nelivedolla mitään merkitystä tässä tapauksessa?
4. Vaikuttaako moottorin käyttöikään millään muotoa?
5. Edullisempia / parempia virittelytapoja?
6. Onko tuo hyvä ;) ?
Toivon kiivasta, mutta asiallista keskustelua boxeista yleensäkin tähän topikkiin, kiitos!
Golf 1.9 TDI + boxi
Valvoja: ffp jäsenet
Saat rakennettua tuon boksin ihan itse parilla eurolla. Otat sen koneen etupuolella siinä kannen oikeassa laidassa olevan polttoaineen paluulinjassa olevan lämpöanturin johdon irti ja korvaat sen joko säätövastuksella tai kiinteällä vastuksella. Tuolla + vag-comilla säädät vastusarvon siten että polttoaineen lämpötila näyttää jotain 125 astetta, niin avot.. jo tulee semmoinen tehopiikki jo alle 2000 kierroksen että kyllä kaksoismassavauhtipyörä purkautuu kivasti ja syötöt kasvavat ihan miten sattuu koko alueelta ja imusarja karstottuu umpeen.
Kaikki tehoboksit pumppusuutinkoneisiin perustuvat tuohon samaan evry modiin (no ok, joissakin on joku viivepiiri että auto starttaa paremmin ja aina ei ole syötöt täysillä). Kauhean paska tapa virittää moottoria, ei mitään järkeä. Toiminta on huono, tehoa ei tule lisää oikeille kierroksille ja rahoistaan pääsee eroon.
Suosittelen ottamaan yhteyttä esimerkiksi http://motest.fi/ sivun nurkassakin pyörii mainos lastutuksesta 299e. Tuolla se auto voi ehkä tulla toimivaksi ja saattaa olla että säästyt kytkinremontilta ja saatat saada pari oikeaakin hevosvoimaa ilman kaameaa karstoittumista.
Kaikki tehoboksit pumppusuutinkoneisiin perustuvat tuohon samaan evry modiin (no ok, joissakin on joku viivepiiri että auto starttaa paremmin ja aina ei ole syötöt täysillä). Kauhean paska tapa virittää moottoria, ei mitään järkeä. Toiminta on huono, tehoa ei tule lisää oikeille kierroksille ja rahoistaan pääsee eroon.
Suosittelen ottamaan yhteyttä esimerkiksi http://motest.fi/ sivun nurkassakin pyörii mainos lastutuksesta 299e. Tuolla se auto voi ehkä tulla toimivaksi ja saattaa olla että säästyt kytkinremontilta ja saatat saada pari oikeaakin hevosvoimaa ilman kaameaa karstoittumista.
Hyötyinä:
-Nopea ottaa pois jos haluaa
-Tuo lisää alavääntöä
-Ehkä vähän lisää tehoakin
Haittaa:
-Kyllä se kulutus lisääntyy, kun pumpulle kerrotaan että syötäkkin vähän enemmän kun pyydetään.
-Pakolämmöt karkailee, kun syöttöjä lisätään ilman että ecu sitä tietää.
Tuolla rahaa alkaa saamaan jo oikean ohjelman, joka tekee muutakin kuin vain lisää syöttöä kohdassa x. Itse kallistun vahvasti oikean ohjelman puoleen, molempia kun on testaillut. Tuossa yksi käppyrä, missä vakio 115 / 310 ja sekä tuollainen "tehopurkki" joka tuli pumpun väliin.
-Nopea ottaa pois jos haluaa
-Tuo lisää alavääntöä
-Ehkä vähän lisää tehoakin
Haittaa:
-Kyllä se kulutus lisääntyy, kun pumpulle kerrotaan että syötäkkin vähän enemmän kun pyydetään.
-Pakolämmöt karkailee, kun syöttöjä lisätään ilman että ecu sitä tietää.
Tuolla rahaa alkaa saamaan jo oikean ohjelman, joka tekee muutakin kuin vain lisää syöttöä kohdassa x. Itse kallistun vahvasti oikean ohjelman puoleen, molempia kun on testaillut. Tuossa yksi käppyrä, missä vakio 115 / 310 ja sekä tuollainen "tehopurkki" joka tuli pumpun väliin.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa