Profiilin mukainen ajokki, moottorin takaosa kosteana. Turbon putket kuivat, samoin EGR. Venttiilikopan tiiviste vaihdettu ja oli ehjä. Kuljettajanpuoleinen takakulma on kosteana. Moottorin suojamuoville kertyy hiljalleen hieman öljyä ja dieselissähän se sotkee joka paikan. Mittatikussa tuo vuoto ei näy, mutta sotkua tulee. 188 tkm ajetussa autossahan tuo nyt ei enää ole ihme, mutta tiiviimpiäkin moottoreita olen nähnyt.
Onnistuukohan tuollaisen vuodon viivyttäminen ulkopuolelta? Voisikohan kyseessä olla löystynyt kannenpultti tms?
Paikka on kaikinpuolin ikävä, kun sinne ei näe kunnolla ja ylety tekemäänkään mitään purkamatta koneen yläkertaa. Tiivistesilikonia ajattelin kokeilla ulkopuolelta, mutta lienee epätoivoista...
Onko nämä VW:n kannentiivisteet tosiaan näin huonoja. Jakohihnan vaihdossa vaihdatin kannenkopan tiivisteen, koska luulin sen vuotavan siitä välistä. Moottorin etupuoli on aivan ok.
Öljyvuoto, ilmeisesti kannentiivisteen välistä
Valvoja: ffp jäsenet
Tuossa justiin tänään selviteltiin kaverin autosta vähän vastaavan tapaista ongelmaa.. egr:n mäntä/se kara on käynyt vähän väljäksi ja se puhaltaa sivuille vähän öljysumua siitä kellon alla olevista reijistä.. ja sieltä koneen puoleinen reikä sumuttaa sitä koneen päälle tuonne seutuville. Vuodon paikallistaminen hoitui paikkojen peittelyllä paperilla ajolenkin ajaksi :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa