Moi
Yritin lueskella aiempia postauksia asiaa koskien mutta en löytänyt aihetta missä vastaava vika olisi ilmennyt muilla. Ehken osaa käyttää hakua kunnolla mutta yritetty on hartaasti joten otan riskin ja avaan uuden aiheen.
Sitten varsinaiseen ongelmaan.
Auto on Seat Toledo TDI 1M -99 ja 110hp AHF- moottorilla.
Oireena on että auto ei ahda lainkaan. (oikein kovasti huudattamalla saattaa saada max 0,3 mutta sekin vähäinen ahtopaine tulee kovin hitaasti ja todella korkeilla kierroksilla)
-Vikakoodeja ei muistissa
-N75 ja ilmamassamittari on kokeiltu toisesta autosta vaihtamalla ja kyseiset osat eivät olleet viallisia.
-Katalysaattori ei ole tukossa (tyhjennetty).
-Alipainepumppu ja ahtimen kello/ahdin toimii, kokeilin kytkeä pumpulta tulevan letkun suoraan ahtimen alipainekellolle ja tällöin ahdot nousevat kyllä mutta varovaisen koeajolenkin perusteella tuntuu että vetoja ei siltikään ollut vaikka ahdot näytti noin 0.5-1.0.
-N75 liittimelle tuli jännitettä n.8V virrat päällä ja auto käynnissä n.11V. Onko tämä ok? N75 antaa pulssia ilmeisesti MAP- anturin tiedon perusteella? MAP:pia en ole kokeillut vaihtaa/tutkia vielä koska se on hiukan ahtaassa paikassa ja vikakoodeja ei ole muistissa.
-Auton mukana tuli PSI boksi, ja sen paikalleen asentamalla saa ahtoja max n. 0.8bar mutta ahtojen nousu on todella hidasta ja tapahtuu vasta n.3000rpm jälkeen. Myös vikatila tuntuu menevän herkästi päälle etenkin jos yrittää vedättää suuremmilla vaihteilla, korkealle kierrättämällä ongelma ei juurikaan vaivaa mutta moottori putoaa pois vetoalueelta vaihdetta vaihtaessa.
Tässäpä jonkinlaista taustatietoa, pyrkimys oli kertoa kohtalaisen aukottomasti oireet ja mitä olen jo yrittänyt tehdä joten nyt kaipaisinkin jonkun paremmin asiaan vihkiytyneen apua siihen, mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia tai tehdä?
Seat Toledo TDI 1M hämärä vika ahtopaineen ohjauksessa?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa