TT 225 pätkii, missä vika?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

TT 225 pätkii, missä vika?

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.6.2009 15:36

Rupesi TT reilun puolen tunnin motariajelun jälkeen pätkimään täydellä kaasulla isoilla kierroksilla.

Kylmällä koneella ja pienillä vaihteilla ei ole mitään vikaa mutta kuumalla koneella ja varsinkin isoilla vaihteilla nykii täydellä kaasulla tuossa 3000 rpm jälkeen.

Olisiko tulpat tai puolat tiensä päässä?

e: 225 TT APX -moottorilla oli siis kyseessä.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 22.6.2009 15:43

corro oireili samoin rikkinäisellä lambaadalla..
tiedä sitten, voiko vika olla sama

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 22.6.2009 16:29

vaihda tulpat ja katso rupeaako pelittämään, oma audi teki juuri samaa täydellä kaasulla,tulppien vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan täysin

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.6.2009 20:42

Pitänee niitä tulppia kokeilla ja vaikkapa vikakoodeja lueskella.

Onkos olemassa jotain tiettyjä tulppia mistä TT tykkää? :)

Pätkiminen sijoittuu aika tarkasti 3000-4500rpm ja hyvinkin pitkälti kaikilla vaihteilla....

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 22.6.2009 21:29

Brisk 14IR tilattu, toivottavasti pelittää niillä. :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.6.2009 7:59

Mä laittaisin sellaiset tulpat mitkä sinne kuuluukin....

Jos arvata saisi, niin veikkaisin jonkinlaista ahtovuotoa tai ilmamassamittarivikaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.6.2009 9:06

^ No mitkäs sinne sitten kuuluu? Ahtovuoto tuntuisi oudolta, kun ahdot ei pätkimisien aikana muutu mihinkään....

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 23.6.2009 9:28

Merkkiliikkeestä löytyy oikeat tulpat. Alustanumeron perusteella hakemaan, -99 vuonna muuttunut Bosch -> NGK tulppasuositus.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.6.2009 9:44

101000051AA näyttäisi olevan orggis tulppa ja NGK:n valmistama. Onko sillä oikeasti jotain merkitystä kummat sinne laittaa? Briskit on jo nimittäin tulossa...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 23.6.2009 9:53

No noilla orkkis platina ngk:lla harvemmin on ollut mitään ongelmaa. Monilla muilla ongelmia on esiintynyt. 1.8T varsinkin vähän vireistettynä on aika herkkä tulppien suhteen. Briskeistä ei oo kokemuksia.

Ei se ahtovuoto välttämättä ahtopainemittarissa näy, mutta jos ilmaa karkaa järjestelmästä, sekoaa seos ja auto pätkii. Haulla löytyy aiheesta kilometreittäin tekstiä.
Pystyy luotettavasti toteamaan ahtoputkiston paineistustyökaluilla.

jaakko86
-
Viestit: 60
Liittynyt: 29.6.2008 17:36

ViestiKirjoittaja jaakko86 » 23.6.2009 16:51

...
Viimeksi muokannut jaakko86, 22.1.2011 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 23.6.2009 16:51

ula toimi noi Briskit kyllä ihan lostavasti lastutetussa s3.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.6.2009 17:55

Eiköhän me sitten Briskejä kokeilla. :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.6.2009 22:18

Mulla on sellainen muistukuva että tuo 051AA-tulppa olis korvattu 063AA-loppuisella... Etkastahan tuon sais varmistettua mutta kun ei ole sellaista lähettyvillä ;)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.6.2009 22:26

^ Ihan varaosaohjelmasta tuon katsoin ja valmistenumeron perusteella tuo oli se uudempi ja oikea tulppa tuohon omaan autoon...

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 23.6.2009 23:50

Mikäli tuo tulppien vaihto ei auta niin seuraavaksi kannattaa katella:
- Vikakoodit
- Puolat (tätä epäilen eniten tässä tapauksessa)
- Ahtovuodot

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.6.2009 2:57

Itellä Golffissa Denson IK22 tulpat ja toimii hienosti. Enkku- ja Jenkkiforumeiden perusteella nuo hankin, kun poijjaat kovasti kehuivat.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.6.2009 8:25

Mikko: Sulla on vanha versio "varaosaohjelmasta" :D

Vuosien saatossa olen poistanut ja nähnyt poistettavan 1,8T moottoreista jos jonkinlaista tulppaa käyntihäiriön takia. Toki joukossa on ollut vakiotulppiakin, mutta ei tuo 063AA loppuinen orkkis platinatulppa huono ole. Ja varsin edullinenkin.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.6.2009 10:02

^ Kyllä tuo on ihan Saksan VW:n varaosaohjelma, mikä pitäisi olla kutakuinkin ajantasalla. ;)

Vikakoodit eilen luettiin, eikä ainuttakaan löytynyt. Tulpat pitäisi olla tänään täällä, eli kokeillaan niitä seuraavaksi.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 24.6.2009 10:18

051aa tulppa X-015500 asti, siitä eteenpäin 063aa.

051aa bosch, 063aa ngk.

Tosin kannattaa käyttää kaikissa 063aa, koska se on platinatulppa 051aa:n ollessa tavallinen kolmikärkinen. Tunnetusti kolmikärkiset ei aina kestä edes vaihtoväliä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 24.6.2009 10:25

^ Noinhan se juurikin meni, pahoittelut virheestä. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa