Hei!
Tuli 2001-vuoden Cordobaan joku vika ja puolet tehoista lähti. Moottori toimii muuten normaalisti, mutta vääntöä ei tahdo olla. Vaihde vapaallakin kerää hiukan huonommin kierroksia. Muuten kone pelaa hyvin, ei savuta ja käynnistyy hyvin, eikä vikavalo pala.
Noissahan ei ole MAFia ollenkaan, joten yksi vikapaikka on poissa pelistä. Naftansuodattimen tyhjensin, eikä se auttanut. Vikakoodit pitäisi lukea nyt varmaankin ensi töiksi.
Voisiko pakokaasujen kierrätys tehdä tuollaista vikaa, ei kai? Joku anturi antaa mahdollisesti väärää tietoa ja syöttö on sen takia laihalla?
Vieläkin tehottomampi SDi Cordoba
Valvoja: ffp jäsenet
Moro
Veikkaisin että sulla on ihan sama vika kun mulla oli hetki sitten. Tsekkaa ekana ettei polttoaineletkuhässäkkä suodattimelta pumpulle vuoda tai ettei läpinäkyvässä letkussa ole ilmakuplia. Syynä tehotttomuuteen on se että kun pumppu ja sen anturit saa ilmaa niin ecu-menee vikatilaan eli limp modeen. Tällöin ecu suojaa moottoria vaurioilta ja rajoittaa tehoa, siis syöttöä. Siksi ei kulje sitäkään vähää.
Perinteisiä vuotopaikkoja on naftasuodattimen tyhjennyspropun o-rengas ja se järjetön letkuhässäkkä ennen pumppua. Vähennä letkuissa liitosten määrää ja lemmaroi huolella. Vaihda suodatin uuteen, älä osta halpaa tarvikeosaa, osta laadukas tarvike jo et muuta saa. Paras olis aito saksan- ei kiinan Bosch jos paikkakunnallasi on niitä myyvä liike. Ecu täytyy muistaakseni nollata vagcomilla, jahka saat ilmat ensin veke.
Veikkaisin että sulla on ihan sama vika kun mulla oli hetki sitten. Tsekkaa ekana ettei polttoaineletkuhässäkkä suodattimelta pumpulle vuoda tai ettei läpinäkyvässä letkussa ole ilmakuplia. Syynä tehotttomuuteen on se että kun pumppu ja sen anturit saa ilmaa niin ecu-menee vikatilaan eli limp modeen. Tällöin ecu suojaa moottoria vaurioilta ja rajoittaa tehoa, siis syöttöä. Siksi ei kulje sitäkään vähää.
Perinteisiä vuotopaikkoja on naftasuodattimen tyhjennyspropun o-rengas ja se järjetön letkuhässäkkä ennen pumppua. Vähennä letkuissa liitosten määrää ja lemmaroi huolella. Vaihda suodatin uuteen, älä osta halpaa tarvikeosaa, osta laadukas tarvike jo et muuta saa. Paras olis aito saksan- ei kiinan Bosch jos paikkakunnallasi on niitä myyvä liike. Ecu täytyy muistaakseni nollata vagcomilla, jahka saat ilmat ensin veke.
No niin perjantaina ajelin auton "huoltopaikalta" kotiin. Kävin kaupassa hakemas olutta, niin heti ku käynnistin auton taas kaupan pihassa, niin kierrokset kävi parissa tonnissa ja jokin naksahti konehuoneessa ja kaikki pelas sen jälkeen normaalisti :)
Olisko arvauksia oliko kenties joku venttiili jumissa tai imusarjan läppä???
Olisko arvauksia oliko kenties joku venttiili jumissa tai imusarjan läppä???
Morjes. Vika on satavarmasti diagnosoitu. Ramikoo on oikeassa, mulla ja Ramilla oli sama ihan samoilla oireilla.
Käyppä lukemassa alla olevat jutut:
Täällä vastaava vika. http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 28f1245828
Sitten myös olen tehnyt ongelmasta artikkelin kotisivuilleni.
http://volkswagengolfmk4.sytes.net/
Sieltä artikkeli: '2009 Ilmaa polttoainejärjestelmässä'
Käyppä lukemassa alla olevat jutut:
Täällä vastaava vika. http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 28f1245828
Sitten myös olen tehnyt ongelmasta artikkelin kotisivuilleni.
http://volkswagengolfmk4.sytes.net/
Sieltä artikkeli: '2009 Ilmaa polttoainejärjestelmässä'
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa