Tervehdys,
Tänään tuli tuollainen -95:nen portteri hommailtua ajamaan pakun virkaa perheeseen. Koneena toimii laiskanlivakka 1,9td moottori.
Ja asiaan,
Räikän joten kuten kädessä kestäessä ajattelin että autoon pitää ainakin tehdä seuraavaa:
Jakoremmin, kiristimen sekä kuningaspultin vaihto. Noihin kaipaisin neuvoa, lähinnä mistä löytyy ajoitusmerkit ja millainen on noin muuten vaihtaa?`
Sitten jäähdytysnesteet (mitä laatua? ja määrä?), jarrunesteet (varmaan perus dot4 kamaa?), ohjaustehostimen öljyt (normi dexron III atf:fää?) sekä öljyt (perus dieselin ölpät?).
Tuollaista siis, Volkkareista kun ei vielä juuri kokesmusta ole niin ajattelin nyt suoraan kysäistä josko joku voisi tyhjentävästi asiaa valaista.
Kiitos.
Jos modet näkee thredin turhaksi tai olevan väärällä alueella, voinevat he asialle jotain tehdä.
T4 Portteri, muutama kyssäri
Valvoja: ffp jäsenet
Ajoitusmerkit löytyy kampiakselin merkki kytkinkopan päältä, nokka-akseli lukitaan takapäästään venttiilikopan alta sopivalla lattaraudalla (nokassa ei ole kiilaa ollenkaan), nokkapyörä löysälle ja sopivalla tuurnalla lyömällä irti kartiosta, Syöttöpunppu lukitaan pyöstään sopivalla tapilla esin 11mm pitkä hylsy
Jäähdytinnesteeksi joko normi vihreä tai punainen riipuen kummat siellä on ollut (Autodata ilmoittaa tilavuudeksi 9l)
Ohjaustehostimeen VAG:n oma G00200 öljy esim. Febin vihreä purkki löytyy ihan normi tarvikeliikkestä n. 10€ purkki
Öljynä itse käytän Neste turbo LXE 10W-40 täys-synteettistä diesel moottorille tarkoitettua öljyä (n. 80€ 20l Pönttö)
Edit 1.9 TD:ssä vesipumppu ei pyöri jakoremmillä, että sitä ei tarvi ottaa huomioon jakopää rempan yhteydessä
Jäähdytinnesteeksi joko normi vihreä tai punainen riipuen kummat siellä on ollut (Autodata ilmoittaa tilavuudeksi 9l)
Ohjaustehostimeen VAG:n oma G00200 öljy esim. Febin vihreä purkki löytyy ihan normi tarvikeliikkestä n. 10€ purkki
Öljynä itse käytän Neste turbo LXE 10W-40 täys-synteettistä diesel moottorille tarkoitettua öljyä (n. 80€ 20l Pönttö)
Edit 1.9 TD:ssä vesipumppu ei pyöri jakoremmillä, että sitä ei tarvi ottaa huomioon jakopää rempan yhteydessä
Viimeksi muokannut Naxxu, 19.5.2009 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=64353
4l pönttö piisaa, pitää kääntyä sormilla kääntäen n.45 astetta ja ei saa käydessä läpsyttää, ottaa kiinni kotelon pohjaan.
4l pönttö piisaa, pitää kääntyä sormilla kääntäen n.45 astetta ja ei saa käydessä läpsyttää, ottaa kiinni kotelon pohjaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa