Työmatkojen pidentymisen vuoksi dieselin osto on pyörinyt mielessä joten nyt kaivaataan kovasti kolmos korisiin golffeihin nippelitietoa.
Eräs vanha golffin omistaja pelotteli ns. "jako sekaisin moottoreista" joista kampiakselin pään pultit löystyvät ajan myötä ja kiilaurat kuluvat paskaksi ja sitämyöten mylly onkin sit selvä tapaus.
Missä moottori tyypissä tällaista vikaa esiintyy???
Millä muilla dieselmoottoreilla näitä mk3:sia on valmistettu ja mikä niistä on se luotettavin tapaus?
Mk3 dieseliä ostamassa.. Vihjeitä kiitos.
Valvoja: ffp jäsenet
TDI koneella olevan ottaisin ehdottomasti. Pidemmät välitykset, pienempi kulutus, enemmän tehoa, Saa vakkarin asennettua helpommin. Alakerta myös kestää enemmän virittämistä jos moiseen innostuu.
TDI o myös parempi kun siinä o välijäähy vakiona.
TDI o myös parempi kun siinä o välijäähy vakiona.
Viimeksi muokannut kozel, 21.5.2009 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18.10.2006 10:26
Itselläni nyt tullut "huippu"lukemia kulutuksen suhteen aaz:lla. Nätillä ajolla, kierroksia aina alle 3000rpm pitäen, pääsee alle viiden. Pihein tankillinen taisi olla 4.5l/100km. Kuitenkin matkavauhtia 100km/h ajaen. Viimereissullakin oli 1.6moodee täydellinen tekniikka ja melkein koko kakkiksen keula peräkontissa(~250kg]. Satasen tuntinopeudella ajellessa koko reissun(190km per sivu, joista toinen tyhjällä autolla), kulutus 5-5,2l sataselle. Korinakaan ei mikään kaikista kevyin ole. Vaan siltihän tuo jaksaa varianttia eteenpäin viedä pienilläkin ainemäärillä. Tosin esmes ventokaan nyt ei ole juuri sen kevyempi kuin variantti. Kulutus siis tipahti tälle tasolle kun kävin syöttöruuvvilla, ja tiputin matkavauhdin 120km/h->100km/h. Matkamittarissa 2500km aazilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa