Passat 1.8T 3B ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8T 3B ei käynnisty
Eli passat (-97) 1.8T sammui ajosta, noin 30km/h vauhdista. Tämän jälkeen hörähti pari kertaa, mutta sitten meni täysin mykäksi. Bensapumppu on kokeiltu, samoin bensapumpunrele. Kipinää antaa ja tulpat ok. Puristukset on mitattu ja nekin ok. Ainut vika mikä on löytynyt, että venttiilikopan tiiviste (o-renkaat) vuotaa tulpille ja puolille vähän öljyä, ja nekin on kuivattu ja ei ole vaikutusta. Ja auto siis starttaa normaalisti, ja kaikki muukin pitäisi olla ok, mutta ei edes vaan lupaa ollenkaan.
Mittaristossa ei pala mitään vikavaloja, koodeja ei ole luettu, koska vw korjaamon mies sanoi että tuskin siellä mitään on kun vikavaloja ei pala.
Tietääkseni jos ajonestossa olisi vikaa, niin avaimen häiriövalo palaisi?
Olisiko vinkkejä mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Mittaristossa ei pala mitään vikavaloja, koodeja ei ole luettu, koska vw korjaamon mies sanoi että tuskin siellä mitään on kun vikavaloja ei pala.
Tietääkseni jos ajonestossa olisi vikaa, niin avaimen häiriövalo palaisi?
Olisiko vinkkejä mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Viimeksi muokannut vilaal, 19.5.2009 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Vikokoodeja ei ole luettu, niin en tiedä tuosta vastaamisesta.
Bensaa tulee ainakin suuttimille, mutta paineenriittävyydestä en ole varma. En ole siis ottanut suutinta irti ja katsonut tuleeko sinne asti bensaa.
Jakopään pitäisi olla kohdallaan, en ole tarkistanut, mutta ei se itsekseen kovin suuresti pitäisi pystyä muuttumaan, ainakaan sen vertaa että ajosta sammuisi...
Bensaa tulee ainakin suuttimille, mutta paineenriittävyydestä en ole varma. En ole siis ottanut suutinta irti ja katsonut tuleeko sinne asti bensaa.
Jakopään pitäisi olla kohdallaan, en ole tarkistanut, mutta ei se itsekseen kovin suuresti pitäisi pystyä muuttumaan, ainakaan sen vertaa että ajosta sammuisi...
Tuollaisessa moottorissa on kaksi hydraulista kiristintä. Toinen kaasujousitoiminen kiristää jakohihnan ja toinen moottorinöljynpaineella toimiva kiristää nokkien välisen ketjun. Molempia olen tavannut löystyneen kesken ajon, ja jaon näin seonneen.
Ajoituksen ei tarvitse olla paljoa pielessä, kun kampiakselin pyörimisnopeustieto suhteessa nokka-akselin vastaavaan tietoon muuttuu ja moottori sammuu.
Jaon sekoaminen voi näkyä puristuspainetestissä, mutta voi myös olla näkymättä.
Vikamuisti kannattaa tarkastaa.
Ajoituksen ei tarvitse olla paljoa pielessä, kun kampiakselin pyörimisnopeustieto suhteessa nokka-akselin vastaavaan tietoon muuttuu ja moottori sammuu.
Jaon sekoaminen voi näkyä puristuspainetestissä, mutta voi myös olla näkymättä.
Vikamuisti kannattaa tarkastaa.
Paljonkos puristukset voisi sitten olla jos jako on seonnut... paineet nimittäin näyttivät olevat ~ 12-13 bar, mutta arvelin että mittari valehtelee. Jos mittari pitää paikkansa, niin voisi kyllä arvella jaon seonneen. Missäs tuossa koneessa on ajoitusmerkit? Onko hihna vaihdettava jos sitä tarvitsee löysätä, vai miten muuten saa tuossa jaon takaisin kohdalleen?
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa