En löytänyt vastaavaa topikkia, joten laitoinpahan sitten iha uuden. Elikkäs autoni on Vw Golf Iv 1.6 16v vm.-99. Mittariin pyörähtää kohtapuoliin 180tkm joten jakopään hihnan ja kimpsujen vaihto alkaa olemaan ajankohtainen. Kävin kysäisemässä paikalliselta huoltamolta hintaa osineen kaikkineen, mukaanlukien myös vesipumppu (joka ilmeisesti kannattaa vaihtaa?) niin hinnaksi sanoivat 290euroa (osat 150e, työt 140e). Hinta kuulostaa aikas kovalta omasta mielestäni, joten rupean hommaan itse. Nyt sitten kysymys kuuluukin, että mistäs osat kannattaa hankkia?
Onko kokemusta motonetin osista?
- VOLKSWAGEN GOLF IV ja BORA 98->04 Vesipumppu VAG 1,6-16V 36,50EUROA
- VOLKSWAGEN GOLF IV ja BORA 98->04 Jakoh+rullasrj VAG 1,6/2,0 95-
1,6-74kW 98->00 [1998->2000] 64EUROA
Eli pyöreästi 100euroa menisi osiin. Ei paha verrattuna huoltamolta kysyttyihin, jotka siis 150e. Voiko noihin motonetin osiin luottaa vai onko syytä ostaa alkuperäisosat?
Golf Iv 1.6 jakopään remontti
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkastappa vielä tuon hihnan+kiristimien hinta ja malli, sillä itse ainakin äkkikseltään katsoin että tuo olisi 1.6 74kw koneeseen, ja 16v käsittääkseni on jotain muuta kuin 74kw. Moottorityyppiä kun et kertonut. 16v ja 8v koneet taitaa melkolailla poiketa kuitenkin toisistaan.
Kannattaa vielä käydä kysymässä marmorilta alkuperäisen vag-hihnasarjan hinta, se kun tulee 2v takuulla vaikka teet työt itse. Itse veisin juurikin tuon takuun vuoksi laitettavaksi tuohon hintaan, kun mitään isompia asentamistyökaluja ei ole. Toki jos tietoa, taitoa ja kalut omasta takaa on niin hommaat vaan sopivan hihnan rojuineen.
Kannattaa vielä käydä kysymässä marmorilta alkuperäisen vag-hihnasarjan hinta, se kun tulee 2v takuulla vaikka teet työt itse. Itse veisin juurikin tuon takuun vuoksi laitettavaksi tuohon hintaan, kun mitään isompia asentamistyökaluja ei ole. Toki jos tietoa, taitoa ja kalut omasta takaa on niin hommaat vaan sopivan hihnan rojuineen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”