1z ongelmaa,Tampereen seudulla VAG-COM auttajaa?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
1z ongelmaa,Tampereen seudulla VAG-COM auttajaa?
Ongelma:Nykii isoilla vaihteilla alle 2000 kierroksilla,nykiminen on taajaa ja vähän niinkuin olisi rengas epätasapainossa.Kaasua lisätessä voimistuu kunnes kierrokset nousevat yli 2000:nen.
Ajettu 344tkm.Vaihdettu 16.5.08/318tkm MAF+N75,MAF marmorilta ja N75 Slamitilta.
EGR tulpattu.
Kaipaisin nyt VAG-COM apua eli henkilöä joka voisi lukea vikakoodit jos niitä on ja ajaa lokin.Korvausta vastaan luonnollisesti.Ei menisi ihan arvuuttelemiseksi ja hakuammunnaksi tämä vianhaku.
Kiitokset etukäteen ja toivon että apua löytyy!
Jani Hongisto
0400-931901
Ajettu 344tkm.Vaihdettu 16.5.08/318tkm MAF+N75,MAF marmorilta ja N75 Slamitilta.
EGR tulpattu.
Kaipaisin nyt VAG-COM apua eli henkilöä joka voisi lukea vikakoodit jos niitä on ja ajaa lokin.Korvausta vastaan luonnollisesti.Ei menisi ihan arvuuttelemiseksi ja hakuammunnaksi tämä vianhaku.
Kiitokset etukäteen ja toivon että apua löytyy!
Jani Hongisto
0400-931901
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Lähinnä tärinää,sellaista että tuntuu jalkapohjassa varsinkin kaasupolkimen kautta.Ja jos siitä lähtee vedättämään niin tärinä/nykiminen voimistuu kunnes kierrokset menee yli 2000:n.
Kaikki moottorin kumityynyt on vaihdettu hiljan.
Itselleni tuli mieleen ennakonsäädin että se jumittaisi,talvidiesel on tunnetusti kuivaa ja siitä ei jakajapumppu tunnetusti tykkää...
Mutta mukavaa olisi tuollainen vaiva pois saada...
Kaikki moottorin kumityynyt on vaihdettu hiljan.
Itselleni tuli mieleen ennakonsäädin että se jumittaisi,talvidiesel on tunnetusti kuivaa ja siitä ei jakajapumppu tunnetusti tykkää...
Mutta mukavaa olisi tuollainen vaiva pois saada...
se on määränsäätäjässä vika!! Itsellä on sama ongelma :) syöttöpumppua tässä etsiskellään. Kaverin audissa oli sama vika se vaihtoi lähes kaikki osat koneeseen kunnes vika korjaantui uudella syöttöpumpulla. ON käyty tälläkin foorumilla perusteellisesti läpi tuo tapaus.http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=85 ... t=auttakee
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Tänää sain VAG-COMIN kiinni ja tuossa olis loki jos joku siitä jotain ymmärtää...Ainakin MAF:n arvo ei ollut kai sellainen kuin pitäis?
Wednesday,13,May,2009,11:16:07
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'001,,,,Group C:,'003
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %
,1.56,840,289.3,488.8,69.5,0.00,861,5.6,1.440,39.6,0.78,840,292.6,475.5,69.5
,3.90,861,282.6,472.2,69.5,2.34,861,5.6,1.440,39.6,3.12,861,289.3,488.8,69.5
,6.25,840,289.3,485.5,69.5,4.69,861,5.6,1.460,39.6,5.47,840,289.3,475.5,69.5
,8.59,840,289.3,475.5,69.5,7.03,861,5.6,1.440,39.6,7.81,840,289.3,472.2,69.5
,10.93,840,289.3,475.5,69.5,9.37,861,5.6,1.460,39.6,10.15,840,289.3,475.5,69.5
,13.27,840,289.3,475.5,69.5,11.71,840,5.6,1.440,39.6,12.49,840,289.3,475.5,69.5
1,15.62,840,292.6,475.5,69.5,14.05,840,5.6,1.460,39.6,14.84,861,289.3,475.5,69.5
,17.96,861,289.3,475.5,69.5,16.40,861,5.6,1.440,39.6,17.18,840,289.3,485.5,69.5
,20.33,861,289.3,475.5,69.5,18.74,840,5.6,1.460,40.5,19.54,840,289.3,485.5,69.5
,22.67,840,289.3,475.5,69.5,21.11,840,5.8,1.440,40.5,21.89,861,285.9,475.5,69.5
2,25.01,861,285.9,475.5,69.5,23.45,840,5.6,1.440,40.5,24.23,840,289.3,475.5,69.5
,27.36,861,289.3,475.5,69.5,25.79,861,5.6,1.440,40.5,26.57,861,289.3,472.2,69.5
3,29.70,840,289.3,475.5,69.5,28.14,861,5.6,1.400,40.5,28.92,840,289.3,475.5,69.5
,32.04,840,289.3,485.5,69.5,30.48,840,5.8,1.440,40.5,31.26,861,285.9,475.5,69.5
4,34.38,861,289.3,485.5,69.5,32.82,861,5.6,1.440,40.5,33.60,861,289.3,475.5,69.5
,36.72,840,289.3,475.5,69.5,35.16,861,5.6,1.440,40.5,35.94,861,289.3,475.5,69.5
5,39.09,840,289.3,475.5,69.5,37.51,861,5.4,1.400,40.5,38.29,861,289.3,485.5,69.5
,41.44,861,285.9,472.2,69.5,39.87,840,5.6,1.460,41.4,40.66,861,289.3,472.2,69.5
6,43.78,840,289.3,475.5,69.5,42.22,861,5.6,1.440,41.4,43.00,861,289.3,475.5,69.5
7,46.12,840,289.3,475.5,69.5,44.56,861,5.6,1.460,41.4,45.34,840,289.3,475.5,69.5
8,48.46,861,285.9,475.5,69.5,46.90,861,5.6,1.400,41.4,47.68,840,289.3,475.5,69.5
9,50.81,840,289.3,475.5,69.5,49.24,861,5.6,1.460,42.3,50.02,840,289.3,475.5,69.5
,53.15,861,285.9,472.2,69.5,51.59,861,5.4,1.440,42.3,52.37,861,282.6,472.2,69.5
10,55.49,840,289.3,475.5,69.5,53.93,840,5.6,1.440,42.3,54.71,840,289.3,488.8,69.5
,57.86,840,289.3,475.5,69.5,56.27,861,5.6,1.400,42.3,57.05,861,285.9,485.5,69.5
Wednesday,13,May,2009,11:16:07
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'001,,,,Group C:,'003
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %
,1.56,840,289.3,488.8,69.5,0.00,861,5.6,1.440,39.6,0.78,840,292.6,475.5,69.5
,3.90,861,282.6,472.2,69.5,2.34,861,5.6,1.440,39.6,3.12,861,289.3,488.8,69.5
,6.25,840,289.3,485.5,69.5,4.69,861,5.6,1.460,39.6,5.47,840,289.3,475.5,69.5
,8.59,840,289.3,475.5,69.5,7.03,861,5.6,1.440,39.6,7.81,840,289.3,472.2,69.5
,10.93,840,289.3,475.5,69.5,9.37,861,5.6,1.460,39.6,10.15,840,289.3,475.5,69.5
,13.27,840,289.3,475.5,69.5,11.71,840,5.6,1.440,39.6,12.49,840,289.3,475.5,69.5
1,15.62,840,292.6,475.5,69.5,14.05,840,5.6,1.460,39.6,14.84,861,289.3,475.5,69.5
,17.96,861,289.3,475.5,69.5,16.40,861,5.6,1.440,39.6,17.18,840,289.3,485.5,69.5
,20.33,861,289.3,475.5,69.5,18.74,840,5.6,1.460,40.5,19.54,840,289.3,485.5,69.5
,22.67,840,289.3,475.5,69.5,21.11,840,5.8,1.440,40.5,21.89,861,285.9,475.5,69.5
2,25.01,861,285.9,475.5,69.5,23.45,840,5.6,1.440,40.5,24.23,840,289.3,475.5,69.5
,27.36,861,289.3,475.5,69.5,25.79,861,5.6,1.440,40.5,26.57,861,289.3,472.2,69.5
3,29.70,840,289.3,475.5,69.5,28.14,861,5.6,1.400,40.5,28.92,840,289.3,475.5,69.5
,32.04,840,289.3,485.5,69.5,30.48,840,5.8,1.440,40.5,31.26,861,285.9,475.5,69.5
4,34.38,861,289.3,485.5,69.5,32.82,861,5.6,1.440,40.5,33.60,861,289.3,475.5,69.5
,36.72,840,289.3,475.5,69.5,35.16,861,5.6,1.440,40.5,35.94,861,289.3,475.5,69.5
5,39.09,840,289.3,475.5,69.5,37.51,861,5.4,1.400,40.5,38.29,861,289.3,485.5,69.5
,41.44,861,285.9,472.2,69.5,39.87,840,5.6,1.460,41.4,40.66,861,289.3,472.2,69.5
6,43.78,840,289.3,475.5,69.5,42.22,861,5.6,1.440,41.4,43.00,861,289.3,475.5,69.5
7,46.12,840,289.3,475.5,69.5,44.56,861,5.6,1.460,41.4,45.34,840,289.3,475.5,69.5
8,48.46,861,285.9,475.5,69.5,46.90,861,5.6,1.400,41.4,47.68,840,289.3,475.5,69.5
9,50.81,840,289.3,475.5,69.5,49.24,861,5.6,1.460,42.3,50.02,840,289.3,475.5,69.5
,53.15,861,285.9,472.2,69.5,51.59,861,5.4,1.440,42.3,52.37,861,282.6,472.2,69.5
10,55.49,840,289.3,475.5,69.5,53.93,840,5.6,1.440,42.3,54.71,840,289.3,488.8,69.5
,57.86,840,289.3,475.5,69.5,56.27,861,5.6,1.400,42.3,57.05,861,285.9,485.5,69.5
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Joo,taitaa olla tuo loki vähän sekava,ruokatunnilla nopeaan otettiin....Vikakoodeja ei ollut.Eka käytin kierroksilla paikallaan ja sitten käytiin ajamassa lenkki.Vedätin 3:lla jostain 60 niin pitkään kuin meni eli yli 120km/h...Tyhjäkäynnillä MAF:n arvo oli jotain 500 ja sitten kun käytiin ajamassa niin ahtopaine oli alle kilon.En tiedä mitä tuosta nyt voisi päätellä?
Haluan vain olla mahdollisimman varma ettei missään apulaitteissa tai antureissa yms ole vikaa ennekuin alan pumppua vaihtamaan.Ja jos tuossa MAF:ssa on vikaa,niin siinä on 2 v. takuu,mielellään käyn sen marmorilla vaihtamassa.
Kaikki apu otetaan kiitollisuutena vastaan!!
Haluan vain olla mahdollisimman varma ettei missään apulaitteissa tai antureissa yms ole vikaa ennekuin alan pumppua vaihtamaan.Ja jos tuossa MAF:ssa on vikaa,niin siinä on 2 v. takuu,mielellään käyn sen marmorilla vaihtamassa.
Kaikki apu otetaan kiitollisuutena vastaan!!
oman 1z:n kanssa tappelin ja ärsyynnyin kun ei pariin vuoteen ollut vikaa löytynyt, ja tuon jo mainitun määränsäätimen vaihdolla korjaantui !
On vissiin aikast arvokas mut jos jollain olisi joku ylimääräisenä määränsäändin niin vaihto ei ole kyllä ihmeellinen operaatio ole. kokeilemalla toista säädintä niin selviää.
Käy kurkkaas toi kun ite vikaa etsiskelin:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=4273
On vissiin aikast arvokas mut jos jollain olisi joku ylimääräisenä määränsäändin niin vaihto ei ole kyllä ihmeellinen operaatio ole. kokeilemalla toista säädintä niin selviää.
Käy kurkkaas toi kun ite vikaa etsiskelin:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=4273
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
jiipee73:Mulla on tuossa PSI boxi eli vastannee evryä,sillä nykii enemmän kuin ilman,juuri alle 2000 kierroksen.
Arveluttaa edelleen MAF:n arvot ja ahtopaineet,olivat alle sen mitä pitäis...
Tuosta määränsäätimen vaihdosta että muuttuvatko pumpun säädöt kun vaihdon tekee?
Kysäisin töissä "pumppumiehiltä" tuosta määränsäätimestä ja he eivät oleet ikinä moisesta osasta kuulleet vaikka meidänkin firmassa VE-pumppuja käytetään...No ehkä kyse on vain terminologiasta...Itselläni on kokemuksia myös Lucas EPIC-pumpuista ja siinä oli ennakonsäädin kulunut joka aiheitti voimakasta nykimistä...
Ai niin,tuossa kerran kun tulin moottoritielle rampista ja kiihdytin 3:lla sillee ihan pintakaasulla niin että kone vetää "itsestään" kierroksia,ja oliskos ollut jotain yli 3000r ja siitä kun laittoi kaasun pohjaan niin mitään ei tapahtunut...Mutta kun otti kaasun pois että kierrokset laskivat ja siitä uudestaan pohjaan niin veti punaiselle asti....Mikähän tuon aiheutti?
Arveluttaa edelleen MAF:n arvot ja ahtopaineet,olivat alle sen mitä pitäis...
Tuosta määränsäätimen vaihdosta että muuttuvatko pumpun säädöt kun vaihdon tekee?
Kysäisin töissä "pumppumiehiltä" tuosta määränsäätimestä ja he eivät oleet ikinä moisesta osasta kuulleet vaikka meidänkin firmassa VE-pumppuja käytetään...No ehkä kyse on vain terminologiasta...Itselläni on kokemuksia myös Lucas EPIC-pumpuista ja siinä oli ennakonsäädin kulunut joka aiheitti voimakasta nykimistä...
Ai niin,tuossa kerran kun tulin moottoritielle rampista ja kiihdytin 3:lla sillee ihan pintakaasulla niin että kone vetää "itsestään" kierroksia,ja oliskos ollut jotain yli 3000r ja siitä kun laittoi kaasun pohjaan niin mitään ei tapahtunut...Mutta kun otti kaasun pois että kierrokset laskivat ja siitä uudestaan pohjaan niin veti punaiselle asti....Mikähän tuon aiheutti?
-
- -
- Viestit: 98
- Liittynyt: 29.7.2006 22:02
Ongelmat jatkuvat.
Lainaan vähän tätä topicia. Auto on golf 1z tekniikalla ja murhe on yli 80 vauhdissa/ pitkään vakio ahdot maksimilla. Eli auton "mustalaatikko" menee ilmeisesti vika tilaa ja moottori on aika tehoton. kun pysähtyy ja sammuttaa ja antaa olla jonkun 10min niin sit pelaa taas. Kaupunki ajossa ei ole mitään vikoja ilmenny. Vaihdoin n75 venttiilin toisesta tekniikasta kokeiluksi, eikä auttanut. Olisko tietoo mitä seuraavaksi kannattaisi koittaa?? Onko koko "mustalaatikko" sökö?
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Saakos tästä mitään selvää? Ja miten pitää lökittaa jotta selvän sais? Kiinnostaa MAF-arvo ja ahtopaineet.Nykimimen muuten edelleen jatkuu...
Friday,12,June,2009,21:01:45
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,
,Group A:,'001,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,Boost Valvle
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.61,1995,24.6,2.580,91.8,1.17,2394,558.6,668.3,43.4,0.00,1596,1260.0,1100.4,39.8
,2.19,1554,10.6,1.800,91.8,2.72,1554,847.9,571.9,4.7,1.70,2310,1453.2,1386.0,58.6
,3.84,1911,29.6,2.820,91.8,4.45,2121,678.3,738.2,35.5,3.26,1722,1638.0,1302.0,39.8
,5.52,1596,9.8,1.900,91.8,6.05,1491,847.9,578.6,4.7,5.02,2184,1646.4,1612.8,55.1
,7.18,1638,30.8,2.820,91.8,7.76,1743,847.9,724.9,4.7,6.57,1575,1671.6,1285.2,39.8
,8.85,1974,35.4,3.180,91.8,9.37,2100,847.9,847.9,4.7,8.32,1869,1856.4,1646.4,39.8
,10.57,2310,35.2,3.320,91.8,11.15,2415,847.9,847.9,4.7,9.97,2205,1898.4,1906.8,40.2
,12.16,2604,35.2,3.500,91.8,12.72,2688,847.9,841.2,4.7,11.63,2499,1890.0,1990.8,50.4
,13.87,2877,35.2,3.600,91.8,14.40,2982,847.9,791.4,4.7,13.33,2793,1881.6,1906.8,56.3
,15.44,3150,35.2,3.680,91.8,16.06,3255,847.9,761.4,4.7,14.91,3066,1881.6,1881.6,59.4
,17.18,3423,34.4,3.800,91.8,17.69,3486,847.9,718.2,4.7,16.65,3339,1873.2,1873.2,59.8
,18.81,3633,34.0,3.860,91.8,19.34,3696,847.9,698.3,4.7,18.24,3570,1873.2,1864.8,58.6
,20.49,3843,33.2,3.920,91.8,21.08,3906,847.9,668.3,4.7,19.87,3780,1856.4,1864.8,59.0
,22.17,4032,31.2,3.780,91.8,22.78,4095,847.9,648.4,4.7,21.64,3969,1848.0,1839.6,59.0
,23.84,4179,29.4,3.680,91.8,24.36,4221,847.9,628.4,4.7,23.34,4137,1848.0,1822.8,57.4
,25.52,4284,28.6,3.640,91.8,26.08,4305,847.9,611.8,4.7,24.94,4242,1831.2,1839.6,59.0
,27.21,4347,27.4,3.580,90.9,27.82,4368,847.9,595.2,4.7,26.60,4326,1806.0,1814.4,61.3
,28.92,4368,26.4,2.880,90.9,29.48,3633,688.3,498.8,4.7,28.40,4368,1780.8,1780.8,63.3
Friday,12,June,2009,21:01:45
028 906 021 B ,,1.9l R4 EDC SG D44,
,Group A:,'001,,,,Group B:,'003,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,Injection Quantity,Mod. Piston Displ.,Coolant Temp.,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle
,TIME,861-945,3-9,1.35-2.10,80-110,TIME,861-945,240-340,240-340,4-84,TIME,,,,Boost Valvle
MARKER,STAMP, /min, mg/R, V,°C,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.61,1995,24.6,2.580,91.8,1.17,2394,558.6,668.3,43.4,0.00,1596,1260.0,1100.4,39.8
,2.19,1554,10.6,1.800,91.8,2.72,1554,847.9,571.9,4.7,1.70,2310,1453.2,1386.0,58.6
,3.84,1911,29.6,2.820,91.8,4.45,2121,678.3,738.2,35.5,3.26,1722,1638.0,1302.0,39.8
,5.52,1596,9.8,1.900,91.8,6.05,1491,847.9,578.6,4.7,5.02,2184,1646.4,1612.8,55.1
,7.18,1638,30.8,2.820,91.8,7.76,1743,847.9,724.9,4.7,6.57,1575,1671.6,1285.2,39.8
,8.85,1974,35.4,3.180,91.8,9.37,2100,847.9,847.9,4.7,8.32,1869,1856.4,1646.4,39.8
,10.57,2310,35.2,3.320,91.8,11.15,2415,847.9,847.9,4.7,9.97,2205,1898.4,1906.8,40.2
,12.16,2604,35.2,3.500,91.8,12.72,2688,847.9,841.2,4.7,11.63,2499,1890.0,1990.8,50.4
,13.87,2877,35.2,3.600,91.8,14.40,2982,847.9,791.4,4.7,13.33,2793,1881.6,1906.8,56.3
,15.44,3150,35.2,3.680,91.8,16.06,3255,847.9,761.4,4.7,14.91,3066,1881.6,1881.6,59.4
,17.18,3423,34.4,3.800,91.8,17.69,3486,847.9,718.2,4.7,16.65,3339,1873.2,1873.2,59.8
,18.81,3633,34.0,3.860,91.8,19.34,3696,847.9,698.3,4.7,18.24,3570,1873.2,1864.8,58.6
,20.49,3843,33.2,3.920,91.8,21.08,3906,847.9,668.3,4.7,19.87,3780,1856.4,1864.8,59.0
,22.17,4032,31.2,3.780,91.8,22.78,4095,847.9,648.4,4.7,21.64,3969,1848.0,1839.6,59.0
,23.84,4179,29.4,3.680,91.8,24.36,4221,847.9,628.4,4.7,23.34,4137,1848.0,1822.8,57.4
,25.52,4284,28.6,3.640,91.8,26.08,4305,847.9,611.8,4.7,24.94,4242,1831.2,1839.6,59.0
,27.21,4347,27.4,3.580,90.9,27.82,4368,847.9,595.2,4.7,26.60,4326,1806.0,1814.4,61.3
,28.92,4368,26.4,2.880,90.9,29.48,3633,688.3,498.8,4.7,28.40,4368,1780.8,1780.8,63.3
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
kokeile liittää (hakasulku code hakasulku) ennen kopiointia ja (hakasulku kauttaviiva code hakasulku) sitten perään.
Näin voit laittaa välilyöntejä joukkoon.
Eli niinkuin näin:
Näin voit laittaa välilyöntejä joukkoon.
Eli niinkuin näin:
Koodi: Valitse kaikki
tässä tätä koodia
55 55 7
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
ja taas nykii
suoraan sanoen alkaa v.tuttaan tuo jatkuva nykiminen,plaah,mutta ei se auta ku jatkaa etsintää
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa