BKD ahtaa koko ajan
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
BKD ahtaa koko ajan
BKD menee varaohjelmalle... aina kun kiihdyttää 5. vaihteella 140km/h niin hyppää varaohjelma päälle. Tietokone kertoi vain että ahdot karkaa 1,5bar yli niin laittaa varaohjelmalle. mistäs voisin alkaa vikaa etsimään?
Turbo on alkanut viheltelemään normaalia enemmän pienillä kierroksilla. jopa tyhjäkäynnillä.
Autossa MTM ohjelma ja mittarissa ~150tkm.
Turbo on alkanut viheltelemään normaalia enemmän pienillä kierroksilla. jopa tyhjäkäynnillä.
Autossa MTM ohjelma ja mittarissa ~150tkm.
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 20.4.2009 6:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
joo tietokoneen perässä olin tänäänkin sen kanssa ja se kertoi että ahdot on kokoajan täydet, ei muutu missään vaiheessa. yritin tutun autosta vaihtaa sen boksin mihin menee kaikkia paineletkuja (6kpl) ja vika ei ainakaan siinä ollut.
Samalla huomasin että egr vuotaa öljyä. onkos se vaarallista ja voiko se vaikuttaa turbon toimintaan jotenkin?
jep tuo täytyy päästä tekemään 98% varmuudella ei liiku vähääkään.
Samalla huomasin että egr vuotaa öljyä. onkos se vaarallista ja voiko se vaikuttaa turbon toimintaan jotenkin?
Jos saat autoa sen verran ylös että pääsee altapäin kokeilemaan, liikkuuko johdesiipiä liikuttavan alipainekellon vipu herkästi, niin saa vikakohdetta rajattua pienemmäksi.
jep tuo täytyy päästä tekemään 98% varmuudella ei liiku vähääkään.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Jos ahtimen johdesiivet on jumppasessa "pienten kierrosten asennossa", niin isoilla kierroksilla ahdot ylittyy varmasti, ja turbo huutaa kuin pieni sika.
Tällöin ahdot varmaankin jotain 2600mbar lähes koko ajan kun turbo puhaltaa kunnolla, ei tietenkään tyhjäkäynnillä..
Uus turbolader maksaa sen ~2000€, eli kannattaa koittaa puhdistaa ja herkistää..
Tällöin ahdot varmaankin jotain 2600mbar lähes koko ajan kun turbo puhaltaa kunnolla, ei tietenkään tyhjäkäynnillä..
Uus turbolader maksaa sen ~2000€, eli kannattaa koittaa puhdistaa ja herkistää..
muualta kuin merkkiliikkeestä 1250e, tilausta seuraavalle arkipäivälle toimitettuna.
Ahtimen puhdistaminen ilman tietoa säädön merkityksestä, hyvin helposti johtaa tilanteeseen, että pakosiiven ottopää sulaa pois ja ahdin särkyy. Ainut mitä voi kokeilla turvallisesti, on koettaa saada tekniikka liikkumaan ilman ahtimen purkamista.
Ahtimen puhdistaminen ilman tietoa säädön merkityksestä, hyvin helposti johtaa tilanteeseen, että pakosiiven ottopää sulaa pois ja ahdin särkyy. Ainut mitä voi kokeilla turvallisesti, on koettaa saada tekniikka liikkumaan ilman ahtimen purkamista.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Jos ahdot näyttävät olevan kokoajan "täydet", niin voisiko ola vika MAP anturissa?
tuntuu hurjalta että esim tyhjäkäynnillä olisi 1.2 tjsp. ahtopainetta?
en tiedä tuosta mutta tyhjäkäynnillä viheltää niin pirusti.
jos ajaa kaupunkiajoa rauhallisesti niin on niinku olis Roger Whittaker pellin alla.
Kolmosella ajaa 60-120-60-120-60-120... niin pitkään kuin tietä riittää.
Joko alkaa toimimaan tai hajoaa lopullisesti :)
niin että pitäis käyttää viimeinen oljenkorsi fifty:fifty :)
Tänään saan auton nosturille niin tarvii tuota vipua koittaa liikutella. Illalla oon jo viisaampi.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
ahtimen siivet vaihtaa asentoa kun kaasua polkee. tai siis ainakin vipu liikkuu. ja vipu on kyllä saman oloinen käsin painella kuin uudessakin. eli ei ole irtonaisen oloinen tms.
eli tuo map anturi pitää testata seuraavaksi. käyn nyt katsomassa sitä että millainen on kun auto on nosturilla. mutta vag-comia ei ole tähän hätään.
eli tuo map anturi pitää testata seuraavaksi. käyn nyt katsomassa sitä että millainen on kun auto on nosturilla. mutta vag-comia ei ole tähän hätään.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
BKD Golfissa Map-anturi sijaitsee muistaakseni coolerin alaputkessa,
startin alapuolella.
tuon anturin putsailin ja coolerin putket, aika reilusti oli öljyä. en tosin tiedä onko ikinä putsattu edes. ei auttanu mitään, oli toki tiedossakin. tulipahan hyvä mieli kun on puhtaat putket :)
testaus on helppoa. VAG-COM kiinni ja jos ahtopaineet mukamas pompsahtaa maksimiin kun pikkasenkin hipasee kaasupolkimeen = ahtopaine- eli MAp-anturi rikki.
ei kai sovi tuohon kuvaukseen toiminta. ilmeisesti ahdot nousee heti tuohon 2600 mbar ja sitten siitä yli. huolestuttavinta on se, että turbo? alkaa viheltään tyhjäkäynnilläkin kun auto on hetken seissyt. Auto toimii kyllä hienosti pikkuvaihteilla. ei muuta vikaa persdynolla muutaku ärsyttävä vihellys.
alan oleen aika hukassa tän jutun kanssa. pitäiskö vaan koittaa vaihtaa se ahdin? ei ole halpaa sekään jos onkin jotain muuta rikki. tai jos uusikin hajoaa hetipian. kuinkas huonoa tekee autolle kun ajan sillä 100km/päivä tuon kuntoisena?
edit. mulla olis tohon ahtopainemittari. voisiko joku selittää kiitos että mihin laitan sen letkun? pystyis hiukan seuraan kaikkia tälläisiä asioita :/
Vaatisi vielä V-C:n kanssa huolellisen tarkastelun ja sitten kun anturit ja solenoidit on todettu kunnollisiksi niin mahdollista ahtimen säätöä eli tangon pidennystä siihen saakka kunnes ahdin vaihtuu ja mielellään tietysti vakiota parempaan.
Ahtomittarille ei ole valmista paikkaa, joudut tekemään esim. imusarjaan reiän ja siihen sopivaa nippaa ym.
Ahtomittarille ei ole valmista paikkaa, joudut tekemään esim. imusarjaan reiän ja siihen sopivaa nippaa ym.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa