Tdi koneen kestävyys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

Tdi koneen kestävyys

ViestiKirjoittaja Liyno » 7.4.2009 10:34

Nyt saisi jo aika edullisesti noita vm. 2000--> ja yli 350tkm ajettuja passatteja.

Mietityttää vaan, että paljonko noilla TDI koneilla todellisuudessa rullaa.
Voisiko joku suositella jotain tiettyä moottorityyppiä, jonka kestävyys olisi todettu muita paremmaksi.

Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa 300-400 tkm ajettua passattia ikähaarukassa 2000-2003 ?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 7.4.2009 11:37

Jos pelkästä TDI-koneesta puhutaan (ei apulaitteita), niin voisi suositella "AGR/ALH" -sukupolven koneita. Ongelmana on kyllä se, että Passateistahan näitä ei löydy. Samoin tuo 2000-2003 ikähaarukka sulkee tehokkaasti pois vanhemman jakajapumppusukupolven koneet AHU/AFN. Eli jäljellehän jäävät pelkästään 1. sukupolven pumppusuutinkoneet. Näiden välille on käytännössä turha keksiä teoreettisia eroja kestävyysmielessä. Edellisien käyttäjien käyttö- ja huoltotottumukset vaikuttavat takuulla enemmin.

En tiedä haetaanko tässä nyt sellaista moottoria, jonka pitäisi kestää 500tkm osaa apulaitteistakaan vaihtamatta. Tuskin moista onkaan kuten eivät ole VAG:n dieselitkään, mutta vähällä näillä voi päästä. Noh... pumppusuttinkoneiden nokkaongelmat jätin kyllä kokonaan pois laskuista, mutta silläpä aluksi jakajapumppukoneita ikäänkuin suosittelin.

Jos tuollaisessa 350tkm ajetussa on jo kansiremontti äskettäin tehty, ehkäpä turbokin vaihdettu, niin huoletta ajaa lasiin tuplat. Näin väittäisin.

velu
-
Viestit: 237
Liittynyt: 20.1.2007 13:06

passat

ViestiKirjoittaja velu » 7.4.2009 13:03

kyllähän 2000 mallin pasuunaa saa ahu moottorilla. sehän kestää. mul oli ahulla 3b vm2000.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.4.2009 17:19

Longlife-huolletut ovat sitten ihan arpapeliä, siellä kun on ajettu reilusti yli öljyjen kestoiän niin voi olla alakerrassakin jo huonoa jälkeä. Eli alkupään koneet joissa ei longlifeä vielä ollut pumppareissa niin voivat olla jopa parempia kestolleen kuin ne.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 9.4.2009 20:33

Juu todellakin vaihtoehtona olisi myös vanhempi passatti, olikos se nyt se 3b malli.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 9.4.2009 22:27

juu tuo long-life öljy tapaa nuo moottorit, meillä töissä avattu/korjattu muutama kone ku ollut millon mitäkin tukossa (imusihtiä,nostajia ym), menee se öljy semmoseks pikimäiseksi kun ajetaan pitkiä aikoja samalla kuralla, ite suosittelen ostamaan normaali huolloilla (~15000km) välein huolletun auton.
ite en kyllä sotkeennu nuihin (long-life)esp-öljyihi.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 11.4.2009 10:23

En nyt ihan suoralta kädeltä alkaisi longlife-öljyjä noista syyttämään.. Pumppusuutinkoneissa ne nostajat menee ainakin ihan suunnitteluvirheen takia. Aiheesta on ollu täälläkin aiemmin juttua.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 11.4.2009 12:53

juu mutta se pikeentynyt öljy sielä öljypohjassa kertoo jo aikapaljon.

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 11.4.2009 13:05

Yksi öljyn tehtävistä on pitää moottori puhtaana, eli pestä noki pois. Isommat kokkareet jää sitten suodattimeen. Musta on lähinnä väriä. Näillä forte ym. tv shop tuotteilla voi myös huuhdella konetta sisältä.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 21.5.2009 16:11

Mikäs näistä TDI koneista olisi se suositeltavin virityksen kannalta? Mielessä ollut AHU tai AGR tekniikka, mutta mitä varsinaisia ongelmia tai etuja noissa on?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa