Täyskaasulla ajoitus myöhäisellä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

Täyskaasulla ajoitus myöhäisellä

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 4.4.2009 15:46

Moottori on AFN, joka käynnistyy sekä kylmänä, että lämpimanä hyvin. Toteutunut ruiskutusennakko pysyy tasakaasulla ajettaessa samassa mitä pyydetty, mutta duty cycle pyörii kokoajan ~70% tai hieman yli.
Täyskaasulla tilanne sitten muuttuu. Duty cycle nousee arvoon 96,4% ja pysyy kokoajan siinä eikä toteutunut ruiskutusennakko enään seuraa pyydettyä. Kun pyydetty enakko on 3500rpm:n kohdalla 13.9 niin toteutunut on vain 8.4. 4000rpm:n kohdalla pyydetty on 16.7 ja toteutunut 8.0. Jos vetoa jatkaa yli 4300rpm niin tehot käyvät hetkellisesti täysin poissa, mistä seuraa vikakoodi, joka sanoo ajoituksen olevan pielessä.
Eli onko nyt niin, että pumpun mekaaninen ennakko on myöhäisellä vaikka käynnistyvyydessä ei ole mitään ongelmaa?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 4.4.2009 16:22

.
Ei
Taitaa olla pumppu huollon paikkaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.4.2009 18:00

Pumpun kotelopaineen tarkistus ja nosto saattaa auttaa.
Ennakonsäätimen männän reikä voi olla niin kulunut ettei auta muuta kuin vaihdella pumpun runko tai koko pumppu.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 4.4.2009 18:29

Kuulostaa pahalta. Ei riitä itellä tietotaito kotelopaineiden tarkkailuun, mutta ilmeisesti polttoaineen siirtopumppu voisi helpottaa hieman tilannetta.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 5.4.2009 9:15

eipä se sähköinen siirtopumppu juurikaan auta mutta kotelopaineen nosto kyllä auttaa reilusti jos pumppu on siinä kunnossa että uskaltaa mennä nostamaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa