Tilanne on seuraava:
Pitäisi aloittaa öljynjäähdyttäjän asennus takamoottoriseen autoon, öljynlähdöt toteutetaan termostaattilaipalla, öljyletkut vedetään auton pohjan kautta keulalle, öljynjäähdytinkenno asennetaan auton jäähdyttimen eteen.
Ongelma on kummin päin asentaa jäähdytyskenno, lähdöt ylös vai alaspäin ?
Alaspäin olisi asennukseltaan helpompi, lisäksi vanhat öljyt saisi valutettua öljyjä vaihdettaessa pois kennosta.
Mietityttää vaan miten kenno täytyy kokonaan öljyjenvaihdon jälkeen öljystä, ettei tule ilmalukkoja ?
Letkuihinhan saa kyyllä valutettua öljyä, mutta kenno tulee sellaiseen paikkaan mihin ei pääse käsiksi purkamatta puolta autoa.
Jos lähdöt olisi ylöspäin kenno täyttyisi helposti, mutta vanhoja öljyjä ei saisi pois öljynvaihdossa.
Kenno on 25 rivinen, siihen kuitenkin jokunverran öljyä mahtuu, joten olisi hyvä saada öljyt vaihdettua myös kennosta.
Kertokaa viisaammat miten olisi hyvä kennon asennus toteuttaa.
Öljynjäähdyttimen kennon asennus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mä kysyn nyt vähä tietämättömänä tässä:
Onko muka mahdollista jäädä ilmalukko öljykanavaan?
Onko korkeudella merkitystä sijoittelussa?
Aikamoisella paineellahan se öljy kuitenkin kulkee siellä.
Jos joku asiasta tietävä kertoisi mitä pitää ottaa huomion kun asentaa samankaltaista settiä, kuin virkamies.
Onko muka mahdollista jäädä ilmalukko öljykanavaan?
Onko korkeudella merkitystä sijoittelussa?
Aikamoisella paineellahan se öljy kuitenkin kulkee siellä.
Jos joku asiasta tietävä kertoisi mitä pitää ottaa huomion kun asentaa samankaltaista settiä, kuin virkamies.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 139 vierailijaa