02A ja Hinta??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

02A ja Hinta??

ViestiKirjoittaja tepi3 » 30.3.2009 14:52

minkälaista hintaa tosta 02A lodjusta kannattaa maksaa käytettynä??? ihan mielenkiinnosta kyselen...

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 30.3.2009 15:39

itse möin hyvä kuntoisen muistaakseni noin 400€ kaikkineen poljin,keppi ja kytkin hiluineen.. noin vuosi sitten.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.3.2009 16:57

Kannattaa katella Peltikeula-passatteja mitä on purussa, niistä voi löytyä edullisesti.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.3.2009 17:05

80-150e oon itte maksellu.

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 30.3.2009 17:40

missäs malleis toi laatikko on alunperin?ku itel on toi 87 golffi ja miettiny mikä toi laatikko siinä on.siis 1,8 kone ja 5v laatikko

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.3.2009 17:41

^02O siinä on.

jonPPa89
-
Viestit: 67
Liittynyt: 4.8.2008 19:23

ViestiKirjoittaja jonPPa89 » 30.3.2009 18:06

ok.mitä eroa tohon 02a:han on? kun mieli tekisi ruveta rakentelee mut onko järkeä tolla laatikolla?

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 30.3.2009 18:58

nestekytkin ja vaijeri siirtäjät

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 30.3.2009 19:06

Eikös 02A löydy myös vaijeri kytkimellä ja tanko siirtäjillä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 30.3.2009 21:17

Vaijerikytkimellä taitaa ainakin olla.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.3.2009 21:44

02A on siis kestävämpi kuin 020, mistä syystä se on suosittu 'upgrade' viritetyn moottorin yhteydessä.

02A:ssa on nestekytkin ja vaijeritoiminen vaihteensiirto. Tosin joissain pienemmällä moottorilla varustetuissa autoissa on ollut 02A:ta myös vaijerikytkimellä. Esim. 1.6-litrainen peltikeuka-Passat.

Jos nestekytkimisen 02A:n laittaa 020:n tilalle, pitää tulipeltiin tehdä reijät kytkimen pääsylinterille, ja käyttää Passatin tms. poljinasetelmaa, sekä jarrunestesäiliötä jossa lähtö kytkimen hydrauliikalle. Muuten homma on plug and play, kunhan omaa sopivat vetarit.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 30.3.2009 22:29

noniin, nyt puhuu pojat asiaa... juuri näin. Noi 02A specsitolikin melkein selvillä mutta toi hinta haarukka kiinnosti ku oon aatellu sellasen jonakin päivä ( kun rikastun...) hankkia.. kiitos vastanneille, mutta keskustelu jatkukoon...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 30.3.2009 22:34

Itse maksoin juuri 250e (+50e lähetyskuluja) sisältäen melkeinpä kaiken mitä swappiin voi tarvita.

Noita on aika laidasta laitaan hinnoissa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.3.2009 23:16

Jos nestekytkimisen 02A:n laittaa 020:n tilalle, pitää tulipeltiin tehdä reijät kytkimen pääsylinterille, ja käyttää Passatin tms. poljinasetelmaa, sekä jarrunestesäiliötä jossa lähtö kytkimen hydrauliikalle. Muuten homma on plug and play, kunhan omaa sopivat vetarit.

Kannattaa myös huomioida että vauhtipyörän, kytkinlevyn-ja astelman pitää olla 02A:n kanssa yhteen passaavat.
Starttikin taitaa olla erilainen kuin tavis-kankilaatikossa (?).

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 31.3.2009 9:52

Kannattaa myös huomioida että vauhtipyörän, kytkinlevyn-ja astelman pitää olla 02A:n kanssa yhteen passaavat.
Starttikin taitaa olla erilainen kuin tavis-kankilaatikossa (?).


Olikos niissä se Akselin paksuus erona?? niin ja tietenkin se kytkin on varmaan mallia hieman kestävempi ku tavallisen 020 kytkin. saiskos joku laitettua linkkiä kuvista 02A laatikosta? siis ei mitään räjäytys kuvia vaan ihan oikeeta kunnon kuvaa, ihan mielen kiinnosta...

Itse maksoin juuri 250e (+50e lähetyskuluja) sisältäen melkeinpä kaiken mitä swappiin voi tarvita.

Noita on aika laidasta laitaan hinnoissa.


Juu, kiitos tiedosta. Oon vaan hieman yrittäny kartottaa, minkälaisia hintoja porukat on maksanut...

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 31.3.2009 10:16

hb81:llä lähti myös startti paketin matkaan täältä pohjoisemmasta, äkkiseltään muisteltuna laatikko, keppi, vaijerit, startti, kytkin täyd. ja vp. Ainakin..

Muuten hb81, jos jotain tarvit vielä swappia varten niin huutele, löyty joku maili jossa puhuit jostain tulipellissä olevasta kannakkeesta joka ainakin jäi laittamatta pakettiin...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.3.2009 11:48

Ihan kaikista 1,6l umpikeuloista ei kannata laatikkoa ottaa, jos ei halua nelilovista..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.3.2009 15:55

35ilow: se tulipeltiin tuleva kannake on juurikin kyktinsylinteriä varten.
Eli sen tarttis että saisi tukevan asennuksen.
Jos pistää suoraan tulipeltiin niin saattaa ajan kanssa revetä irti siitä tulipellistä.

Näin mulle kerrottiin kun ekan kerran kyselin tuosta laatikko swapista.
Eli sen ainakin vielä tartteisin.
En vielä kurkannu siihen lootaan missä laatikkon on.
Ilmottelen kyllä sitte mitä vielä lisäksi tartten kun alan pakertamaan =)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 31.3.2009 18:02

Tässä täydellinen lista:
Itse vaihdelaatikko
Vaihdekeppi ja vaijerit
Polkimet
Pää- ja työsylinterit
Jarrunestesäiliö
Startti
Pelti moottorin ja loodan väliin
Vauhtis ja asetelma
Kykinakselille sopiva kytkinlevy
Työsylinterin tukirauta tulipeltiin (toimii ilmankin, mutta paljon tukevampi)
Tuurista riippuen vetarit (lähinnä nivelten koko)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 143 vierailijaa