Tiedän että tästä on täällä kyllä juttua ja haku toiminnollla juttua löytyy, mutta osaisiko silti joku antaa neuvoja mitä helevattaa juuri tälle yksilölle pitäs tehdä?
Kyseessä siis ihan perinteinen keskuslukitus / ikkunaprobleema, auto siis tekee ihan mitä haluaa ja milloin haluaa. Se jumppaa noita ikkunoita alas ja ylös pitkin öitä, valot vain vilkkaa katoksessa kun vetelee lukkoja kiinni auki vaikka omistajat vetelis sikeitä..
Nuo siis viattomimpia piirteitä autonluonteessa, se osaa myös halutessaan lukita kaikki ulkopuolelle niin ettei sisäänpääse edes avaimella. (Tai no viimeksi se laski jo seuraavana päivänä), oli helpotukseksi aukaissut ikkunatkin :) Tuolloin myös jälkiasennettu cobra on aikas munaton laite, saa sillä tietysti vilkkuja vilautella niin halutessaan. Takakontin auto lukitsi 2 viikkoa takaperin niin ettei ole auennut vieläkään, mutta sinnehän pääsee kyllä kätevästi takapenkin kautta jos auto laskee sisään joten välipä hällä. (liekkö polttanut moottorin tai jotain kun remppaa noita yötä päivää kuiteskin) Hullua kyllä että sinne ei pääse edes avaimella vaikka lukkopesä kyllä pitäs toimii, ainakin ovet siltä aukee mutta kontin salpa pysyy vain remppana?
Osa ongelmista johtuu varmaan ainostaan kuskinovesta koska oven täräytys tekee auton hulluksi, ja auto ei tunnista onko ovi kiinni ja auki (sisävalo ei toimi kuskin ovesta kun harvoin). Myös lukkopesän agressiivinen vääntely on aikaansaanut sen että pesää voi halutessaan esim. pyörittää 15 kierrosta myötä- tai vastapäivään auton jumpatessa lukkoja.
Kysymys siis kuuluu mistä tuon kuskinoven lukkopesä härdellin saa järkevimmin hankittua ja saako mistään niin että toimii vanhalla avaimella? Ja paljonko tuo kustantaa??
Onko lie mitään järkevää keinoa saada takakonttiin tavaraa muutakin kautta kuin lastata sisäkautta?? (pitäs varmaan purkaa nuo muovisuojukset kontin kautta niin saattashan tuo selvitä itsellekkin mutta kysytään nyt)?
Tai olisiko millään opilla mahdollista saattaa tuo järjestelmä sillä tavoin "epäkuntoon" että keskulukitus katoaisi kiusaamasta loppuiäkseen ja silti ikkunat toimis siitä kuskin oven paneelista??
Silloin pitäisi tietenkin saada tuo kuskinovi kuntoon että saa sen lukkoon avaimella normaalisti, koska nyt se ei toimi ja lukitusnupistahan ei kuskinovea saa lukkoon ellei itse poistu ulos muualta. Uskomatonta mutta tämä ajatus saa päässäni koko ajan enemmän kannatusta koska sillä saisi autolta tuon "oman tahdon" pois. Sen mitä itse kokeiilut ja katsonut niin sulakkeen poistolla ei onnistu koska saman sulakkeen alle on laitettu aina jotain muutakin käyttökelpoista.
Kaikki vastaukset ja ehdotukset otetaan ilolla vastaan, auto tarvittaessa myös myynnissä jos joku haluaa välttämättä sen ostaa. Ei oo kun 152200km ajettu joten iloa jollekkin vielä piiiitkäksi aikaa!
Ai niin hieno foorumi täällä, olen uusi täällä ja tämä on eka postaukseni joten kehutaan hieman!
Passat 3b -98 Sähköprobleemaa
Valvoja: ffp jäsenet
Tuntuu olevan näissä tän ikäluokan volkkareissa vähän tyyppivikana, että kuskin oven johdot siitä saranan vierestä tai sitten se lukkolaitteen seutuvilla oleva boksi porsii. Tuossa lukkolaitteessa kuskin ovessa on mikrokytkimillä tunnistimet sille onko ovi kiinni vai auki, ja missä asennossa avain on.
Hieman tuo viittaisi nyt siltä että sulla se värkki luulee vähän väliä että kääntelet avainta kuskin ovessa, jolloinka se sitten aukaisee ovet, ja sitten kun se luulee että pitää avainta pidempään avaamisasennossa aukeaa comfort-toimintona ikkunat.
Itsellä on Golfissa pimentyny joku mikrokytkin joka tunnistaa että kuskin ovi avataan. Tämä ongelma aiheuttaa sen että kuskin oven avaamalla sisävalo ei syty, eikä valosummeri ala soimaan jos valot on päällä. Olen myös huomannu että auto ei tee ruiskuun esipainetta ovea avatessa, vaan nopeasti autoa startatessa voi joutua sahaamaan käyntiin hetken. Tarkoituksena on täällä pohjoisessa ilmojen lämmettyä avata kuskinovi, ja tuo "boksi" ottaa ovesta suurennuslasin alle ja kolvata mahdollisesti irronneet juotokset kiinni takaisin.
Oven paneelien avaamiseen ja tuon värkin tutkimiseen Passatistakin löytyy foorumilta vinkkejä ja linkkejä joten kannattaa varmaan lähtä tutkimaan vikaa haun kautta. Kaverin Passatissa on jotakuinkin vastaavia keskuslukko-ongelmia joten et tosiaan ole yksin vikoinesi. Tuo tärähdysherkkyys kuskinovessa vaikuttaisi juuri joltain kontaktiongelmalta, joten aloita sieltä vian etsintä.
Hieman tuo viittaisi nyt siltä että sulla se värkki luulee vähän väliä että kääntelet avainta kuskin ovessa, jolloinka se sitten aukaisee ovet, ja sitten kun se luulee että pitää avainta pidempään avaamisasennossa aukeaa comfort-toimintona ikkunat.
Itsellä on Golfissa pimentyny joku mikrokytkin joka tunnistaa että kuskin ovi avataan. Tämä ongelma aiheuttaa sen että kuskin oven avaamalla sisävalo ei syty, eikä valosummeri ala soimaan jos valot on päällä. Olen myös huomannu että auto ei tee ruiskuun esipainetta ovea avatessa, vaan nopeasti autoa startatessa voi joutua sahaamaan käyntiin hetken. Tarkoituksena on täällä pohjoisessa ilmojen lämmettyä avata kuskinovi, ja tuo "boksi" ottaa ovesta suurennuslasin alle ja kolvata mahdollisesti irronneet juotokset kiinni takaisin.
Oven paneelien avaamiseen ja tuon värkin tutkimiseen Passatistakin löytyy foorumilta vinkkejä ja linkkejä joten kannattaa varmaan lähtä tutkimaan vikaa haun kautta. Kaverin Passatissa on jotakuinkin vastaavia keskuslukko-ongelmia joten et tosiaan ole yksin vikoinesi. Tuo tärähdysherkkyys kuskinovessa vaikuttaisi juuri joltain kontaktiongelmalta, joten aloita sieltä vian etsintä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ai niin hieno foorumi täällä, olen uusi täällä ja tämä on eka postaukseni joten kehutaan hieman!
Tervetuloa. Haku napilla "passat takaluukku", "passat lukko" löytyy tietoa ja linkkejä lisää.
Takaluukku ongelmaan: johto-, nappi- ja solenoidiviat ovat olleet yleisiä.
Keskuslukko ja ikkunavikoihin tuolta ohjeita oven/ lukon purkuun.
Tuohon voi myös vaikuttaa, jos akkukaukalo on "tulvinut" ja kastellut boxin sieltä lattiamaton alta.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 27.3.2009 9:06
Jeps, noin arvelinkin. On vain niin uusi tuttavuus tuo autokin että piti hieman varmistella, nyt homma kuiteskin nytkähti eteenpäin ja uusi lukkosylinteri on tilattu merkkiliikkeen toimesta ruotsista?? Miksikähän sieltä? No, joka tapauksessa uusi maksoi 106e ja se jyrsitään samalle avaimelle kuin kuin muutkin lukot. Tuo oli kai pakko hankinta koska vanhasta on kuulemma pakko olla joku kara poikki mikä käyttää sitä varsinaista "sähköistä lukkoa". Sen tähden kai se voi tehdä mitä tahtoo kun se katkennut osa painaa mikrokytkintä siellä vähän koko ajan, sitten kun tuon vaihtaa tuon niin tarkastelee samalla nuo muutkin inkeet sieltä oven sisältä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa