Tuli tossa vaihdeltua itelle tommonen LT28 johon joku säveltäny aika paljon omia sähköjä,joita sitten karsin aika isolla kädellä.
Nyt on ongelmana ettei lyhkäset syty ollenkaan, parkit ja mittarivalot toimii kuten myös kaukovalovilkku. Luonnollisestikaan pitkät ei jää päälle. Ennestään oli sähköt laitettu niin että toinen lyhkänen sytty valokatkasijasta ja toinen omasta erillisestä katkasijasta...
Mistä releestä/katkasijasta kannattais vikaa ettiä? Tai olisko jollain antaa/linkittää sähkökaavio ko. autosta?
LT 28 vm.84 sähköt/valot
Valvoja: ffp jäsenet
Itselläni ainakin caddyssa meni alkuperäinen valojen katkaisija rikki. Tällöin vain parkit ja pitkien vilautus toimi. Pitkät eivät jääneet päälle, eikä lyhyet toimineet.
Vanhemmissa golfeissa, caddyissa ym. ei ole relettä valoille alunperin ollenkaan. Virta menee suoraan akulta katkaisijalle ja siitä valoille. Veikkaan että tuossa on samantyyliset sähköt. Jos on paljon edellisen omistajan virityksiä niin melkeinpä vetäisin uudet ja paremmat johdot releiden kanssa. Katsoo vielä valojen sulakkeet sulaketaulusta ja vetää johdot niiden kautta.
Itse kun laitoin caddyyn releet niin valotehokin parani aika reilusti. Ennen tuli valoille ~10V nykyään ~14V auton käydessä.
Vanhemmissa golfeissa, caddyissa ym. ei ole relettä valoille alunperin ollenkaan. Virta menee suoraan akulta katkaisijalle ja siitä valoille. Veikkaan että tuossa on samantyyliset sähköt. Jos on paljon edellisen omistajan virityksiä niin melkeinpä vetäisin uudet ja paremmat johdot releiden kanssa. Katsoo vielä valojen sulakkeet sulaketaulusta ja vetää johdot niiden kautta.
Itse kun laitoin caddyyn releet niin valotehokin parani aika reilusti. Ennen tuli valoille ~10V nykyään ~14V auton käydessä.
LT:ssä ajovalojen virta tulee suoraan katkaisijaan toiseen niistä leveistä liittimistä virtalukon kautta, ja lähtee valonvaihtajalle toisesta leveästä liittimestä ja sieltä vasta sulakekoteloon, eli ajovalojen sulakkeissa ei taida olla jännitettä ollenkaan.(4kpl vasenta)
Kapeat liittimet valokatkaisijassa liittyy kaikki parkkeihin.
Kapeat liittimet valokatkaisijassa liittyy kaikki parkkeihin.
Joo sen verta kattellu tota kytkintä että tajusin jo (ehkä) mikä nasta menee mihinkin... suoraan kun yhdistää nastan 30(virta) ja 56(pitkille) niin pitkien valonvaihdin toimii, mutta lyhkäsiä ei siis ole... 58 nastat on siis parkeille,rekkarikilven valot yms.
Leveät liittimet (X ja 56) yhdistää toisensa kun katkasija on valot päällä asennossa,eli katkasija taitaa sitten olla kunnossa?
Toisaalta Liittimeen X näyttäisi tulevan virta kun virtalukko "auki" mutta siltikään ei tuo virta välity nastaan 56 vaikka siis olen yleismittarilla mitannut että nuo nastat yhdistää katkaisimen ollessa valoasennossa.....outoa?
Ilmeisesti täytyy laittaa nastaan X virta akulta ja ottaa nastasta 56 heräte ihan uusille releille josta sitten johdottaa lyhyille omat piuhat??
Olisko kuitenkin vika virtalukossa,kokemuksia?
Leveät liittimet (X ja 56) yhdistää toisensa kun katkasija on valot päällä asennossa,eli katkasija taitaa sitten olla kunnossa?
Toisaalta Liittimeen X näyttäisi tulevan virta kun virtalukko "auki" mutta siltikään ei tuo virta välity nastaan 56 vaikka siis olen yleismittarilla mitannut että nuo nastat yhdistää katkaisimen ollessa valoasennossa.....outoa?
Ilmeisesti täytyy laittaa nastaan X virta akulta ja ottaa nastasta 56 heräte ihan uusille releille josta sitten johdottaa lyhyille omat piuhat??
Olisko kuitenkin vika virtalukossa,kokemuksia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa