Elikkä tuossa turasin paskarottelon kimpussa ja mm. bensan tuoton alue kiinnostaa. En löytänyt Scirocon alkuperäisen pumpun bensapaine-arvoja...
- Mikä on 1.8 8-vent 4-pisteruutan bensapumpun paine?
- Mikä on Corradon G60 bensapumpun paine?
- Riittääkö Corradon vakiopumppu mihin asti, jos haluaa perusviriä enemmän laittaa konetta?
- Pitääkö suosiolla ostaa viripumppu bensapaineen säätimellä?
- Voiko bensapumpun laittaa mihin tahansa bensalinjalle? Tällä hetkellä välisäiliö on vararengaskotelon vieressä ulkopuolella auton pohjassa
- Sitten systeemissä on paljon huohotus mitälie letkuja, voiko osan ottaa pois ja jättää yhden tankin putken viereen?
Siinä hiukan kysymyksiä ja jos osaatte painearvoihin vastata niin kiitosta..
Bensapumppu kysymyksiä koskien Corrado/Scirocco/G60 moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Äääh joo, siis onhan joka bensasysteemissä paineensäädin. Kysyinkin väärin eli tuotosta ennemmin taitaa olla puhe.. Kiitos Tero oikaisusta ;)
Eli Scirocon oma pumppu riittäisi hyvin tarkoitukseen jos alle 300hvtä kalastellaan G60 motista (tuskin 250hvtä enempää taida koskaan saada). Olisi kyllä Corradonkin pumppu olemassa ja ihan g60 alkuperäinen..
Huolehtia että pumppu saa tarpeeksi polttoainetta? Eli letkut tarpeeksi isot vaiko erillinen siirtopumppu?
Eli Scirocon oma pumppu riittäisi hyvin tarkoitukseen jos alle 300hvtä kalastellaan G60 motista (tuskin 250hvtä enempää taida koskaan saada). Olisi kyllä Corradonkin pumppu olemassa ja ihan g60 alkuperäinen..
Huolehtia että pumppu saa tarpeeksi polttoainetta? Eli letkut tarpeeksi isot vaiko erillinen siirtopumppu?
Corrossa on vakiona 3bar säädin. Vanhemmissa Corroissa on ollut 2 pumppua ja uudemmissa (90->) yksi pumppu tankin pohjalla. Alkuperäisenä yhden pumpun Corrossa on ollut Pierupurkin pumppu, millä on ilmeisesti tapana hajota jossain vaiheessa. Korvaava Bosch F 000 TE0 111 oli jossain speksattu tuottamaan 100l/h. Jos näistä nyt on sit mitään apua.
Eli meikäläisellä on olemassa se tankin ulkopuolinen pumppu Corrosta vm.-89 joka sijaitsee siellä auton alla tankin läheisyydessä (purettu pois raadossa mutta ei vielä laitettu rotteloon), onko se toinen pumppu sitten tankin sisältä tarpeellinen? Voipi olla vaikea laittaa rottelon tankkiin.. Scirocon pumppu on samassa kohtaa jossa sijaitsee ilmeisesti myös välisäiliö, mutta Scirocossa ei taida olla tankin sisäistä pumppua vaan pelkkä bensan korkeuden anturi? Tosin en ole vielä sinne kurkannu..
no taitaa tulla vapaasti vaikka kuinka paljon sillä ulosotto tankissa on alareunassa. Kun otin pumpun letkun irti tankista, niin olisko ainakin 6mm halkaisijaltaan reikä, mista lorisi loput bensat pois...eikä näin tarvita siirtopumppua nostamaan bensaa yläkautta, eikös niin.
Alakaa pikkuhiljaa selvitä meikäläisellekin, kun ei tuonne tankin seutuville ole ollut koskaan asiaa, muuten kuin tankatessa ;)
Alakaa pikkuhiljaa selvitä meikäläisellekin, kun ei tuonne tankin seutuville ole ollut koskaan asiaa, muuten kuin tankatessa ;)
Jos tarkkoja ollaan, niin se "yhden pumpun" järjestelmä tankin pohjalla on oikeasti kaksipumppuinen. Sen hökötyksen pohjalla on esipumppu joka imee tankin pohjalta bensaa sen hökötyksen sisälle välisäiliöön josta painepumppu imee. Jos siis tankissa polttoaineen taso laskee aivan minimiin niin pumppulaitteiston sisällä on vielä puolisen litraa tavaraa reservissä painepumpulle. </pilkunnussinta> :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa