voiko jarrupaineensäädin vaikuttaa etujarruihin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

voiko jarrupaineensäädin vaikuttaa etujarruihin?

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 21.2.2009 0:05

eli kyseessä on III koppanen farkku golf -97/98. vaihettiin takapään puslat ja siinä operaatiossa meni myös jarrupaineensäädin pashaks, taka nakit ei pidä juurikaan. mut ilmeni heti kyseisen rempan jälkeen jotta kuskin puoleinen etujarrulevy kävi kantamaan ja vinkuu pienesti ko lähtee liikkeelle.. nyt tänää myös apparin puoleinen jarrulevy kävi kantamaan normi ajossa ja myös takarenkaat kinnaa.. eli kaikkien pyörien jarrut laahaa... voiko jarrupaineensäädin vaikuttaa etujarruihin? ei mun mielestä.. etulevyt, palat uusittu kesällä ja myös sillo kattoin etujarrusatulat toiminta kuntoon eli ruosteiden poisto, uudet vaseliinit tappeihin ja vanhat hyvät kumit takasi paikoilleen ja hyvin toimi mut nyt käyny ihmetyttään koko jarrusysteemit..

kuskin puoleinen etu laakeri on ollu ehkä pienesti väljä, voiko toi mahdollisesti saada levyn kierouden aikasiks?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 17:43

Viestin aihe: voiko jarrupaineensäädin vaikuttaa etujarruihin?

Jarrupaineensäädin rajoittaa/ lisää takajarruille menevää painetta kuorman mukaan.
Paistoi tuolta tekstistä sana "vaseliini". Vaseliini kuuluu rasvanippoihin eikä jarruihin.

Kuorma- auton etujarrut (lue vanhan kanjan rummut) olen purkanut parhaimillaan ~6:ssa tunnissa, kun oli joku "seppä" pistänyt vaseliinit tappeihin.

Jos ei edellämainittu pidä kutiaan, vika diaknoosiksi villisti veikkaisin joko kökköä putkissa, letkuissa, muualla tai viallinen pääsylinteri.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.2.2009 22:03

juu vääränlainen vasukka sylinterinkumeille turbottaa tiivisteet ja sillon helposti jumittelee

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 22.2.2009 0:21

tänää sit vaihettiin käkkäri vaijert ja taakke kaikki jarru hilippeet uutta jarrupaineensäädintä myöden ja jarrusylintereitä.. ei o pitoa jalkajarrulla takapäähän mut käkkäri pitää mainiosti ei enää laahaa peräpää mut miks ei jarrut ota taakke, käkkäri käy ottaan toiellä napsulla käsijarrua vedettäes..

kuskinpuolen etu jarrut avasin ja poistin pienet kukkimiset männän tyvestä ja uudet kumit paikoilleen, omaa asennus rasvaa pikkisen mäntään jotta luistaas paikoilleen, tapit oli puhtaat mut hioin viel pienesti ja alumiinitahnaa tappeihin, ikuna ei hirtä, uusi etujarrulevy..

2km normi ajelulla kuskinpuoleinen etujarru levy tulikuuma muut iha viileitä... ei vittu, ei voi laahata jarru enää edessä.. enää ei voi olla ko laakeri joka hirttää rasituksen alla, no huomenna vaihan laakerin.......

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.2.2009 1:50

^Jarrupaineensäädin väärässä asennossa, eli laikkaa takaa liikaa jarrupaineita kuormaamattomana.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.2.2009 2:05

poistin pienet kukkimiset männän tyvestä
Jos mäntä on ruosteessa niin se pitää uusia. Ruosteiden huonta on sama kun talvella kusisi housuunsa; Hetken se lämmittää.

Edellytykset hyviin jarruvoimiin on aika huonot jos sulla on oikeasti ruosteessa jotkut satulat. Hyväkuntoiset osat ja jos ei niillä korjaannu niin sitten vasta kannattaa alkaa raapimaan päätä.

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 22.2.2009 8:39

mut eihän sen sitte pitäs vaikuttaa hirttämiseen jos männän ylä kauluksesta hioo kaik pilkut veks eli männän halkasia kaventuu siltä kohtaa eli kitka pienenee männän liikkeessä... olenko ymmärtänyt oikein? ja se pikku kukinta oli tosiaan sen pölysuojakumin kohdalla 3mm pohjaanpäin, eli ei edes sylinterissä toiminnassaan.. en osaa sanoa...

tolla helevetin jarrupaineen säätäjällä o mitää virkaa.......

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 22.2.2009 21:14

do diih.. etujarrun laahaus korjaantu laakerin vaihdolla vaikka laakerissa ei päällepäin tuntunut suurempaa jäykkyyttä ja ei ollu yhtää valjyyttä.. het kylmänä ei laahannu mut het ko vähä ajeli ja laakeri lämpes ni väänti levyä tai jotenki mut nyt vika korjaantu :)

takajarrutki kävi ottaan ihan sika hyvin ko sääteli ihan pirkeleen lähelle palat ja laski 2 pullollista jarrunestettä läpi, vaikee on saada ilmat pois, varmaa takertuu siihen jarrupaineensäätäjään ja sielt ei meinaa lähtee pois.. mut nyt on taas muutaman sadan tonnin ajelu eessä :) ennenko joku muu paikka hajoaa..

onkos ton jarrupääsylinterin yleis viat mitkä? onko sen sisällä jotain kuluvia tai vaihdettavia osia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 110 vierailijaa