ensi kiihdytys mietityttää.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

L8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.9.2006 18:36

ensi kiihdytys mietityttää.

ViestiKirjoittaja L8 » 20.2.2009 1:20

minulla on ajossa vuoden 2000 vw golf, variantti. tekniikaltaan 1.9TDI AGR 66kw
joka kerta kun käynnistän auton ja lähden ajeleen etiäpäin auto on niiiiiiin tukkoisen oloinen, joudun kiihdyttämään 3000kpm jonka jälkeen auto ottaan kierrokset nykäisten loppuun. sitten kulkee taas hyvin.
Onko joku törmännyt samaan vikaan?
Ahtopaineet nousee silloin alussa hitaasti 0.8bar kunnes tulee toi maaginen 3000kpm raja.
Olen putsannut ahto puolen perusteellisesti ja egr venttiilin karstat on vege. Ahto puolen letkut testasin starttipilotilla että onko vuotoja, ei vaikuttanut käynti ääneen joten vuotoja ei ole mutta silti ihmetyttää sekin että ahtomittari seilaa 0.8-1.4bar kylmänä, hieman lämpimänpi kone niin toi seilaaminen tasoittuu.
Mitä ne mötikät on mitä on ahto/alipaine letkuissa kiinni? voisiko niissä olla jotain häikkää?

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 20.2.2009 8:40

MAF:n olet varmaan jo uusinut?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 20.2.2009 17:11

Annat kunnolla kenkää? lähtee karstat sieltä ahtimesta ja poistopuoleltaki.. Auto tykkää että sillä ajetaan.

L8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.9.2006 18:36

ViestiKirjoittaja L8 » 20.2.2009 22:04

vai että kenkää. mulla on teräs kärkiset kengät :D Käytän toki auton koko maksimaalisen hyödyn hyväkseni. ei se silti ole alku menoon vaikuttanut.
Maf on kunnossa kun käytin uutta "lainakamaa" paikoillaan testin vuoksi niin vika oli sama.
tuossa tuli mieleen että autolla on ajettu melkein sisäänajo kilsat täyteen 365000km niin mahtaisiko katti ahistaa alussa? taidan laittaa hieman isompaa rööriä kunhan pääsen pajalle ja samalla vaihdan isomman turbon jne eikköön se sitten lähtis :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.2.2009 23:53

Kertooko vikakoodit mitään?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.2.2009 8:19

n75 tai sen letkut

L8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.9.2006 18:36

ViestiKirjoittaja L8 » 21.2.2009 18:34

ei koodia,
mikä/missä n75 on?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.2.2009 22:01

ahtopaineensäätöventtiili, seuraa vaikka turbon kellolta lähtevää letkua, toisessa päässä on se n75 vena


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa