Otsikossahan se tuli.
Mitä siis hyvään alustaan kuuluu iskareiden/jousien lisäksi.
Ajotuntuma pitäisi olla jämäkkä ja vakaa, ilman että kori kallistelelee mutkissa hirveästi.
- Uudet alatukivarsien puslat eteen/taakse (powerflex?)
- Poikkituki (Miten paljon se vaikuttaa?)
- Kallistuksen vakaajat eteen/taakse (Miten paljon esim. etuvakaajan paksuus vaikuttaa kallisteluun?)
- Koiranluut? (Ilmeisesti autoa madaltaessa tarvitseen tiettyjen etuvakaajien kanssa pitemmät koiranluut?)
- Korin jäykistäminen
Jonkinlaista suuntaa olisi kiva saada, jotta tietää mihin kesänaikana panostaa.
Edit: Oma kiesi tuttu ja turvallinen Mk4 Golf vm98, jos siihen on suoraan suositella jotain tiettyjä osia.
Mitä hyvä alusta sisältää?
Valvoja: ffp jäsenet
Laadukkaita alustavalmistajia on mm. Koni, Bilstein, Eibach ja KW tietyin varauksin. Hyvä setti maksaa n. 700-1000 €. Etupäähän tarvitse uudet kääntölaakerit ja mahdollisesti säädettävät koiranluut. Alatukivarsiin voi vaihtaa polypuslat, tai esim Audi TT:n hieman vakiota tukevammat kumit. Taka-akselille kannattaa vaihtaa polypuslat. Vakaajien kokoa en lähtisi ekana muuttamaan. Koria ei tarvitse/kannata jäykistää siviilikäyttöön muuten kuin poikkituin (eteen ylös ja alas, taakse varauksin).
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa